styl życia zainteresowania/hobby zdrowie transport

Już 2/3 Polaków wie, że assistance to nie tylko holowanie. Najnowszy raport o usługach pomocowych

02.03.2017 | redakcja infoWire.pl

Przeszło 2,6 mln Polaków skorzystało w 2016 r. z usług assistance – wynika z badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów”. To o ponad 130 tys. więcej niż w roku poprzednim. Co ważne, wiedza na temat usług pomocowych wzrasta. Świadomość tego, czym one są, ma już 67% osób korzystających z usług ubezpieczeniowo-finansowych.

Najwięcej badanych (49%) rozumie assistance jako szeroko pojęte usługi pomocowe (ratunkowe). Dla 40% są to dodatkowe usługi ubezpieczeniowe. 34% postrzega z kolei assistance jako usługi samochodowe (komunikacyjne).

„Według naszych badanych usługi assistance są dla każdego. Wcale nie tylko dla młodych ludzi czy grupy najbogatszych. Można więc przyjąć, że korzystanie z tych usług będzie stawać się coraz powszechniejsze” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Anna Karczmarczuk, prezes Ipsos Polska.

Typowy klient korzystający z usług assistance to mężczyzna (59%) w wieku 30–49 lat (45%), z wyższym wykształceniem (49%), zatrudniony jako pracownik biurowy, będący wykwalifikowanym specjalistą lub pracujący na stanowisku kierowniczym (35%) oraz mieszkający w co najmniej trzyosobowym gospodarstwie domowym (56%), w mieście liczącym ponad 200 tys. mieszkańców (31%).

W 2016 r. większość badanych korzystała z tych usług assistance, które były oferowane z produktami ubezpieczeniowymi. Przeciętny klient potrzebował w tym czasie pomocy przynajmniej dwukrotnie.

Największą wartość spośród usług pomocowych ma dla Polaków assistance samochodowe. Na kolejnych miejscach znajdują się assistance medyczne, turystyczne i domowe. Co ciekawe, assistance samochodowe jest najważniejsze tylko dla mężczyzn. Kobiety nieco wyżej cenią sobie assistance medyczne.

Jak stwierdza Tomasz Frączek, prezes firmy Mondial Assistance: „Perspektywy dla rynku usług assistance są dobre. To najbardziej sexy usługi na całym rynku ubezpieczeń. Tak są postrzegane. Rynek usług assistance ma ok. 95% zadowolonych klientów […]. To jest niezwykły wynik”.

załączniki