styl życia zainteresowania/hobby zdrowie

Smog w Polsce. Jak z nim skutecznie walczyć w domu?

06.02.2017 | MPM

W ostatnich tygodniach smog o wysokim stężeniu występuje w kilku miastach w Polsce i nie wygląda na to, aby miał szybko odpuścić. Dowiedz się, jak w tym okresie zadbać o powietrze w domu za pomocą takich urządzeń jak np. odkurzaczy BORA polskiej firmy MPM.

Największe skutki smogu odczuwamy jesienią i zimą. To właśnie wtedy do wyziewów spalin i pyłów transportu publicznego, komunikacji miejskiej i fabryk dołączają zanieczyszczenia, wszystkich tych, którzy ogrzewają swoje domy węglem, drewnem lub nieodpowiednim materiałami. Eksperci radzą, aby w czasie wysokiego stężenia zanieczyszczeń w powietrzu zrezygnować ze spacerów i pozostać w domu, w którym całkowity zakaz otwierania okien czy uszczelnienie wentylacji jest nie tylko niemożliwy, ale i niewskazany. Oprócz inwestycji w przydomowe rośliny i kwiaty doniczkowe, które są naturalnym filtrem atmosfery, warto także przyjrzeć się produktom filtrującym powietrze we wnętrzach.

BORA vs. SMOG

Wybór specjalnych urządzeń do filtracji alergenów, bakterii i wirusów w powietrzu jest bardzo duży. Profesjonalne oczyszczacze wahają się od ok. 500 do nawet 15 tysięcy złotych. Różnica w cenie wynika z zastosowania różnych filtrów i wyposażenia w dodatkowe funkcje (np. jonizacja). Natomiast na rynku AGD znaleźć można także inne rozwiązania, które równie skutecznie zapewnią czystsze powietrze w domu, jednocześnie nie rujnując domowego budżetu. Odkurzacze BORA firmy MPM, w cenie od 470 złotych, łączą w sobie funkcje odkurzania powierzchni z oczyszczaniem powietrza w całym pomieszczeniu. Wyposażone w filtr wodny, filtr HEPA i podwójny dyfuzor (opatentowana technologia DWS) urządzenia precyzyjnie eliminują kurz i roztocza zarówno z odkurzanej powierzchni, jak i otoczenia, z ogromną mocą topiąc je w wodzie. Wydmuchiwane na zewnątrz powietrze przez odkurzacz BORA jest czyste i ma optymalną wilgotność. „W zasadzie rolę głównego filtra pełni woda, czyli najgęstszy filtr jaki można sobie wyobrazić. Jest to doskonały sposób na oczyszczanie domowego powietrza szczególnie obecnie, kiedy poziom zanieczyszczeń w powietrzu jest alarmująco wysoki.” – mówi Konrad Krasnodębski, Dyrektor Marketingu firmy MPM agd S.A.. Odkurzacze BORA nie potrzebują worków czy filtrów wymienialnych, co przekłada się na zauważalną oszczędność w eksploatacji. Ponadto, system bezworkowy zapewnia stałą, niezmienną moc odkurzacza 2400 W, która nie zależy od poziomu zapełnienia worka jak w przypadku odkurzaczy tradycyjnych. Pracę ułatwia także komplet dodatkowego wyposażenia. Oprócz użytecznych akcesoriów w postaci końcówek sprzątających zestaw zawiera naturalne olejki zapachowe, które po wlaniu do odkurzacza uwalniają delikatną, ładną woń.

„Filtr HEPA, skutecznie zatrzymuje zanieczyszczenia znajdujące się w domowym powietrzu. Jego połączenie z filtrem wodnym odkurzaczy BORA zapewnia również komfort oddychania dla osób szczególnie wrażliwych na zanieczyszczenia, w tym osób uczulonych na roztocza kurzu domowego.” – dodaje Konrad Krasnodębski.

Więcej na temat odkurzaczy BORA oraz ich poszczególnych modeli znajduje się na stronie internetowej http://ekobora.pl/ lub http://mpm.pl/.

informacje o firmie
MPM

##

Informacje na temat firmy MPM

Firma MPM (dawniej MPM Product) powstała w 1989 roku. Jest dynamicznie rozwijającą się polską firmą oferującą klientom wysokiej jakości produkty AGD charakteryzujące się ciekawym wzornictwem oraz dobrą ceną. Swoją ofertę kieruje do osób, które przy zakupie urządzeń AGD kierują się zdrowym rozsądkiem - nie chcą płacić wygórowanej ceny, nie obniżając wartości produktu. W początkowym okresie asortyment firmy ograniczał się do produkowanego we współpracy z angielską firmą Strix czajnika bezprzewodowego Samba oraz innych modeli czajników. Zainteresowanie rynku wpłynęło na stopniowe powiększenie się oferty o kolejne urządzenia, takie jak roboty kuchenne czy termowentylatory. Obecnie w asortymencie firmy MPM znajduje się niemal 250 zmechanizowanych produktów do kompleksowego wyposażenia kuchni oraz innych pomieszczeń domowych. Producent oferuje urządzenia do gotowania i przyrządzania posiłków, takie jak blendery, roboty kuchenne i opiekacze; urządzenia do pielęgnacji włosów i ciała, m.in. suszarki i prostownice do włosów; wentylatory, grzejniki i klimatyzatory; odkurzacze oraz urządzenia dużego AGD. Produkty te sprzedawane są na terenie całego kraju w większości sklepów i marketów ze sprzętem AGD. Firma cały czas poszerza obszar swojej działalności, zdobywając rynki eksportowe. Obecnie współpracuje z sieciami sprzedaży na terenie Słowacji, Ukrainy, Litwy, Łotwy, Estonii, Węgier, Rumunii, Serbii i Białorusi. Strategią firmy MPM jest stałe rozszerzanie, ulepszanie oraz dopasowywanie oferty do potrzeb konsumentów.

informacje o firmie
MPM

##

Informacje na temat firmy MPM

Firma MPM (dawniej MPM Product) powstała w 1989 roku. Jest dynamicznie rozwijającą się polską firmą oferującą klientom wysokiej jakości produkty AGD charakteryzujące się ciekawym wzornictwem oraz dobrą ceną. Swoją ofertę kieruje do osób, które przy zakupie urządzeń AGD kierują się zdrowym rozsądkiem - nie chcą płacić wygórowanej ceny, nie obniżając wartości produktu. W początkowym okresie asortyment firmy ograniczał się do produkowanego we współpracy z angielską firmą Strix czajnika bezprzewodowego Samba oraz innych modeli czajników. Zainteresowanie rynku wpłynęło na stopniowe powiększenie się oferty o kolejne urządzenia, takie jak roboty kuchenne czy termowentylatory. Obecnie w asortymencie firmy MPM znajduje się niemal 250 zmechanizowanych produktów do kompleksowego wyposażenia kuchni oraz innych pomieszczeń domowych. Producent oferuje urządzenia do gotowania i przyrządzania posiłków, takie jak blendery, roboty kuchenne i opiekacze; urządzenia do pielęgnacji włosów i ciała, m.in. suszarki i prostownice do włosów; wentylatory, grzejniki i klimatyzatory; odkurzacze oraz urządzenia dużego AGD. Produkty te sprzedawane są na terenie całego kraju w większości sklepów i marketów ze sprzętem AGD. Firma cały czas poszerza obszar swojej działalności, zdobywając rynki eksportowe. Obecnie współpracuje z sieciami sprzedaży na terenie Słowacji, Ukrainy, Litwy, Łotwy, Estonii, Węgier, Rumunii, Serbii i Białorusi. Strategią firmy MPM jest stałe rozszerzanie, ulepszanie oraz dopasowywanie oferty do potrzeb konsumentów.