SMS-y są z nami od 24 lat!
3 grudnia swoje 24 urodziny obchodzi SMS. Choć z założenia miał on być narzędziem alarmowym, któremu nikt nie wróżył sukcesu, podbił współczesny świat komunikacji i na stałe zagościł w naszej codzienności.
„Merry Christmas” – tak brzmiała treść pierwszego SMS-a, którego autorem był Brytyjczyk, pracownik sieci Vodafone. Początkowo wykorzystywać go mieli jedynie operatorzy, aby informować klientów o awariach sieci czy zmianach w ofercie. Ponadto wiadomości można było wysyłać wyłącznie w ramach jednej sieci, a przez pewien czas również tylko w ramach abonamentu, więc nic nie zapowiadało nadchodzącej rewolucji. W momencie jednak kiedy te bariery zniknęły, SMS zyskał na popularności, szczególnie zaskarbiając sobie sympatię nastolatków. Dzięki niemu mogli oni komunikować się tanio, szybko i o każdej porze. Z uwagi na ograniczenia w liczbie znaków, stworzyli nawet nowy język komunikacji, opierając go na skrótach i emotikonach, które z powodzeniem funkcjonują po dziś dzień.
Współczesna rola SMS
Każdy z nas codziennie wykorzystuje SMS-y do komunikacji z rodziną i znajomymi. Umawiamy się na spotkania, przekazujemy sobie bieżące sprawy lub prośby oraz przesyłamy życzenia. SMS-y znajdują jednak również zastosowanie w działaniach marketingowych, usługowych, administracyjnych, a także bankowych, będąc popularnym narzędziem do autoryzacji operacji finansowych. Odgrywają też ogromną rolę w komunikacji kryzysowej, profilaktyce zdrowotnej czy nawet ratowaniu życia – w Szwecji np. pomagają ofiarom zawałów, powiadamiając znajdujące się w pobliżu wyszkolone osoby o konieczności pomocy, w Afryce informują o oryginalności często podrabianych leków, a w Singapurze czy Nowym Yorku o nadchodzących kataklizmach przyrodniczych.
W Polce SMS-y także coraz częściej znajdują zastosowania, spotykające się z dużą aprobatą społeczną – możemy otrzymać powiadomienie o lokalnych zagrożeniach, korkach, wizycie u lekarza, zaległej płatności, statusie realizacji wysyłki, rabatach i promocjach, a nawet wynikach egzaminów.
Rozwój SMS
Proste w swej formie wiadomości tekstowe stały się podwaliną do powstania nowych narzędzi komunikacji – MMS-ów umożliwiających przesyłanie zdjęć, a także SMS Voice, dostarczających wiadomości dźwiękowe nawet na telefony stacjonarne. Bardzo popularne są również tzw. SMS-y Premium, które mimo iż wiążą się z dodatkowymi opłatami, są chętnie wykorzystywane do wspierania akcji charytatywnych, udziału w konkursach, głosowaniu oraz zakupu dostępów do serwisów informacyjnych czy edukacyjnych.
Fenomen popularności SMS
Z corocznych raportów „Komunikacja SMS w Polsce” opracowywanych przez SerwerSMS.pl wynika, że Polacy ciągle bardzo cenią SMS-y.
- Komunikacja SMS już od kliku lat jest przedmiotem naszych badań prezentowanych w cyklicznych raportach. Pytamy Polaków np. o to: jak często i w jakich okolicznościach wykorzystują SMS-y, a także dlaczego wybierają właśnie ten sposób porozumiewania się. Najczęściej wskazują oni na prostotę korzystania (bez konieczności jakichkolwiek instalacji i konfiguracji), łatwy dostęp do usługi czy szybkość w dostarczeniu wiadomości – mówi Daniel Zawiliński, CMO Platformy SerwerSMS.pl.
Wydawać by się mogło, że rosnąca liczba komunikatorów może zagrażać SMS-om, tymczasem te nie tracą na popularności i ewoluują w swoich zastosowaniach. Na razie nie zanosi się na zmianę roli SMS w naszym życiu i chyba wielu tej zmiany w ogóle by nie chciało. Życzmy mu zatem 100 lat!
informacje o firmie
Platforma SerwerSMS.pl należy do firmy Artnet, którą w 2003 roku założył Artur Sadowski. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta jest liderem w swojej branży. Obecnie z usług platformy korzysta prawie 20 000 klientów. SerwerSMS.pl to jedyna platforma komunikacji SMS, MMS, VMS dostępna na wszystkie urządzenia.
Platforma SerwerSMS.pl dostarcza skuteczne narzędzie marketingu mobilnego, pozwalające na prowadzenie profesjonalnej komunikacji w biznesie, przez instytucje publiczne oraz w obszarze B2C. SerwerSMS.pl umożliwia m.in. realizację kampanii mobile i mikropłatności – masową wysyłkę SMS, MMS, VMS, odbiór SMS-ów i MMS-ów, pobieranie opłat przez SMS za artykuły na stronach www, dostęp do strony.
informacje o firmie
Platforma SerwerSMS.pl należy do firmy Artnet, którą w 2003 roku założył Artur Sadowski. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta jest liderem w swojej branży. Obecnie z usług platformy korzysta prawie 20 000 klientów. SerwerSMS.pl to jedyna platforma komunikacji SMS, MMS, VMS dostępna na wszystkie urządzenia.
Platforma SerwerSMS.pl dostarcza skuteczne narzędzie marketingu mobilnego, pozwalające na prowadzenie profesjonalnej komunikacji w biznesie, przez instytucje publiczne oraz w obszarze B2C. SerwerSMS.pl umożliwia m.in. realizację kampanii mobile i mikropłatności – masową wysyłkę SMS, MMS, VMS, odbiór SMS-ów i MMS-ów, pobieranie opłat przez SMS za artykuły na stronach www, dostęp do strony.