wydarzenia sprawy społeczne towary konsumpcyjne

Światowy Dzień Żywności 2016 - 1 milion szkolnych posiłków od Knorr

14.10.2016 | Knorr

Światowy Dzień Żywności 2016 - współpraca Knorr z Federacją Polskich Banków Żywności

Światowy Dzień Żywności, obchodzony 16 października, przypomina, że sposób odżywiania co czwartej osoby na świecie nie uwzględnia odpowiedniej ilości witamin i składników mineralnych potrzebnych, by prowadzić zdrowy tryb życia[1]. Dlatego marka Knorr w tym dniu prowadzi akcję #ShareAMeal, dzięki której przekaże fundusze na 1 milion posiłków dla dzieci w szkołach.

Celem akcji #ShareAMeal jest wzrost świadomości społecznej dotyczącej problemu nierównomiernej dystrybucji żywności na świecie oraz zwrócenie uwagi, jak ważna dla prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu jest wartość odżywcza spożywanych posiłków.

Jednocześnie akcja #ShareAMeal przekłada się na realną pomoc. Marka Knorr, współpracując trzeci rok z rzędu ze Światowym Programem Żywnościowym ONZ (World Food Programme), największą organizacją humanitarną walczącą z problemem głodu, przekaże dla jej partnerów na całym świecie równowartość 1 miliona posiłków. W Polsce fundusze zostaną przekazane Federacji Polskich Banków Żywności.

„Światowy Dzień Żywności stanowi doskonałą okazję, by podkreślić, jak ważna jest odpowiednia wartość odżywcza spożywanych posiłków. Pomoc ze strony takich partnerów jak Knorr jest niezbędna, by szerzyć wiedzę na ten temat. Milion posiłków to realna, znacząca pomoc, która trafi do prawdziwie potrzebujących”, mówi Jay Aldous, przedstawiciel Światowego Programu Żywnościowego ONZ.

Ponadto każdy może dokonać wpłaty na rzecz potrzebujących na https://www.hashtagpay.co.uk/Knorr/worldfoodday oraz na wfp.org/shareameal.

__________________________________________________________________________

O współpracy Unilever ze Światowym Programem Żywnościowym ONZ

Unilever wraz ze Światowym Programem Żywnościowym ONZ współpracują od 2007 roku, dostarczając szkolne posiłki w krajach rozwijających się. W tym czasie Unilever przekazał ponad 30 milionów dolarów na wsparcie Światowego Programu Żywnościowego. Ponadto, od 2014 roku Knorr, największa marka z portfolio Unilever, w związku ze Światowym Dniem Żywności funduje 1 milion pełnowartościowych posiłków dla dzieci w szkołach.

___________________________________________________________________________

[1] FAO, IFAD and WFP. 2014. The State of Food Insecurity in the World 2014. Strengthening the enabling environment for food security and nutrition. Rome, FAO. S. 51. 

kontakt dla mediów
Joanna Szałasz
specjalista public relations, Knorr
Joanna Szałasz

joanna.szalasz@knorr.pl

tel: +48 536 410 824

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Joanna Szałasz
specjalista public relations, Knorr
Joanna Szałasz

joanna.szalasz@knorr.pl

tel: +48 536 410 824

informacje o firmie