styl życia zdrowie towary konsumpcyjne

Pasja Polaków do gotowania

14.10.2016 | Nestlé Polska S.A.

Jedzenie to już nie tylko dostarczenie do organizmu niezbędnych składników odżywczych – jedzenie, a właściwie jego przyrządzanie urosło do rangi pewnego hobby i pasji. Chcemy cieszyć się tym, co jemy, celebrować nasze posiłki. Stale powstają nowe programy kulinarne: znani kucharze przemierzają tajemnicze zakątki świata i gotują lokalne potrawy, dzieci zawstydzają swoich rodziców popisami kulinarnymi, a dorośli walczą o tytuł najlepszego kucharza amatora. Ogromną popularność zdobyły również kanały na YouTube o gotowaniu i blogi kulinarne. Skąd ten fenomen na gotowanie w domu?  

Głównym czynnikiem wpływającym na obecnie panujące trendy w żywieniu są zmiany w sposobie myślenia społeczeństwa. 32% Polaków jest gotowa zmienić swój styl życia w celu poprawy swojego zdrowia, jednocześnie dbając o to, aby jedzenie było dla nich przyjemnością, radością zarówno dla podniebienia jak i dla oka[1]. Polacy chcą nauczyć się gotować ciekawe potrawy, którymi będą mogli pochwalić się przed swoimi bliskimi czy na kanałach social media. Skalę zjawiska pokazuje choćby ogromna liczba postów i zdjęć różnego rodzaju potraw na Instagramie – popularny hasztag #foodporn, określający niezwykłe doznania smakowe, został użyty już w opisie ponad 100 mln zdjęć z całego świata. Z kolei w Polsce 33% osób w wieku 18-34 lata publikuje przynajmniej kilka razy w miesiącu zdjęcia jedzenia i napojów[2].

Polacy kochają gotować i eksperymentować, więc nieustannie poszukują nowych treści i inspiracji. Z tego powodu gigantyczną popularnością cieszą się blogi kulinarne oraz kanały YouTube, na których kucharze - amatorzy pokazują, jak przyrządzić pomysłowe dania, desery czy inne posiłki.

 – Gotowanie to już nie przymus – to bardzo popularne hobby, które opanowało w zasadzie cały świat. Jedzenie przestało być jedynie potrzeba fizjologiczną, jest także przyjemnością – cieszy nas jego smak, zapach, wygląd i samo przygotowywanie posiłków. To także pewnego rodzaju kreatywna odskocznia i chwila spokoju w codziennej gonitwie. – mówi Edyta Iroko, Koordynator ds. Mediów, Nestlé Polska S.A.

Moda na gotowanie jest też świetną okazją do promowania zdrowego trybu życia wśród najmłodszych. Już od kilku lat trend na przyrządzanie zdrowych posiłków wśród uczniów polskich gimnazjów promuje marka WINIARY poprzez program edukacyjny „Żyj smacznie i zdrowo”, w ramach którego organizowane są m.in. warsztaty kulinarne. Misją tej inicjatywy jest przekazanie gimnazjalistom wiedzy z zakresu prawidłowego i zdrowego odżywiania oraz zachęcenie ich do wspólnego spożywania posiłków oraz podejmowania pierwszych samodzielnych prób gotowania.

[1] CIMI POLAND, Most important consumer trends. Overview for 2016 MBS.

[2] Ibidem.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 4500 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 4500 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.