wydarzenia kultura/sztuka/rozrywka

Markowy 8. Bella Skyway Festival w Toruniu

Bella Skyway Festival kreuje kulturalną markę miasta i wzbogaca jego ofertę turystyczną. Międzynarodowe korporacje i lokalny biznes od kilku lat współtworzą wyjątkowy festiwal światła, wpisując się w dobre praktyki efektywnej współpracy między sektorem publicznym, biznesem i przedstawicielami kultury i sztuki. Festiwal zapewnia biznesowym partnerom niestandardowe formy promocji marki — logo sponsora staje się elementem mappingu 3D wyświetlanego na zabytkowych fasadach.

Sponsorem tytularnym festiwalu są Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych Spółka Akcyjna i marka Bella. TZMO SA to wiodący europejski producent i dostawca produktów medycznych, artykułów higienicznych i kosmetycznych na rynek światowy. Firma dysponuje wieloletnim doświadczeniem oraz nowoczesnymi technologiami produkcji, dzięki czemu dostarcza produkty najwyższej jakości. Podczas tegorocznej edycji festiwalu logo TZMO SA i marki Bella zobaczyć można tuż po mappingu „Anooki”, autorstwa francuskiej grupy Aglagla, prezentowanym na fasadzie Collegium Maximum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

Już po raz kolejny Bella Skyway Festival wspieraBank Millennium — ogólnopolski, uniwersalny bank oferujący swoje usługi wszystkim segmentom rynku poprzez sieć oddziałów, sieci indywidualnych doradców i bankowość elektroniczną. Bank Millenium w tym roku jest sponsorem mappingu „locoMOTION” na Kościele Ducha Świętego, przygotowanego przez Art4Media.

Firma EDF — największa na świecie firma elektroenergetyczna z mocną pozycją w Europie, której zaufało 38 mln klientów na całym świecie jest sponsorem instalacji „Trance Ball” autorstwa Agnieszki Koc zlokalizowanej w Dolinie Marzeń.

Od kilku lat współpracujemy ze znanymi w kraju i za granicą markami. Bank Millenium czy EDF są wiodącymi firmami w swoich dziedzinach, dlatego cieszymy się, że współtworzą z nami kolejny Bella Skyway Festival — mówi Przemysław Draheim, rzecznik prasowy Bella Skyway Festival.

Partnerem Głównym 8. Bella Skyway Festival jestWojewództwo Kujawsko-Pomorskie, które zaprasza do muzycznej radiowej podróży przed Urząd Marszałkowski. Ocubo — jeden z najpopularniejszych portugalskich zespołów zajmujących się wideomappingiem przygotował instalację „You Rock The World”.

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu jest jedną z największych uczelni w Polsce, zarówno pod względem liczby studentów, jak i oferowanych kierunków studiów. Podczas 8. Bella Skyway Festival główny partner naukowy został mecenasem imponującej instalacji zlokalizowanej przy CKK Jordanki — „Water Concept Cinema”, przygotowanej przez grupę Water Concept.

Mecenasem kina wodnego 360 stopni jest także Toyota Bednarscy. Oprócz instalacji stacja Toyota Bednarscy w Toruniu przygotowała pierwszy w Polsce przedpremierowy pokaz nowego rewolucyjnego modelu Toyota C-HR. Prezentacja samochodu, połączona z projekcją mappingu 3D na pojeździe, odbędzie się jeszcze dziś, tj. w sobotę 27 sierpnia w godzinach 20.30–24.00, na scenie przed Teatrem im. Wilama Horzycy w Toruniu. W sobotę 27 sierpnia jest również okazja, aby w salonie Toyota Bednarscy obejrzeć model Toyota C-HR z bliska i przymierzyć się za kierownicą rewolucyjnego modelu Toyoty.

Jeden z najważniejszych festiwali światła w Europie porusza także ważne społecznie kwestie, np. ochrony środowiska. Wraz z początkiem 2016 roku Fundacja Rozwoju Regionalnego „Prometheus” rozpoczęła realizację projektu pn. „Czyste powietrze nad Wisłą”. Jego celem jest edukacja ekologiczna społeczeństwa w zakresie zmian klimatycznych, wpływu naszej konsumpcji na środowisko naturalne oraz sposobów ograniczania tych zmian. Projekt ma unaocznić, jak ważne dla naszej Planety są nasze codzienne, na pozór nieważne zachowania. Jednym z dwóch zadań projektu jest instalacja autorstwa Bogumiła Palewicza zatytułowana „Czyste powietrze nad Wisłą”, którą możemy obejrzeć na Bulwarze Filadelfijskim, przy przystani AZS. Projekt „Czyste powietrze nad Wisłą” dofinansowany jest ze środkówNarodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, realizowany w ramach programu priorytetowego nr 5.5 „Edukacja Ekologiczna”. Projekt realizowany jest od 1 stycznia do 31 października 2016 roku.

Do grona sponsorów fesitwalu należą także firmyNord Partner i Warta, sponsorujące rozświetlone interaktywne anioły instalacji autorstwa izraelskiego duetu zatytułowanej „Angels of Freedom”. Nord Partner to broker ubezpieczeniowy posiadający ogólnopolską sieć przedstawicielstw oraz potwierdzone wieloletnim doświadczeniem metody transferu ryzyka. Warta jest jedną z największych i najstarszych firm ubezpieczeniowych w Polsce, której oferta kierowana jest do bardzo szerokiej grupy klientów indywidualnych i korporacyjnych.

W tym roku do prestiżowego grona sponsorów Bella Skyway Festival dołączyła Fundacja Sztuki Świata (World Art Foundation), która została powołana przez znanego amerykańskiego reżysera Davida Lyncha i dyrektora Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Camerimage Marka Żydowicza. Fundacja jest sponsorem instalacji „Large Pendulum Wave” autorstwa holendra Ivo Schoofsa, którą można obejrzeć w Ruinach Podominikańskich.

Głównym partnerem technologicznym jest firmaWizja Multimedia oferująca kompleksowe rozwiązania audiowizualne w oparciu o najnowocześniejsze technologie, zapraszająca na wieczorne pokazy lotnicze „Night Air Show”.

Naszym klientom oferujemy pełne doradztwo techniczne przy wyborze sprzętu oraz profesjonalny dobór i konfigurację systemów. W przypadku obsługi przez naszą firmę imprez oraz wypożyczeń naszych urządzeń, zapewniamy każdorazowo obecność obsługi technicznej, w tym doświadczonych realizatorów obrazu, dźwięku i operatorów kamer — informuje firma Wizja Multimedia.

 

 

Na multimedialny pokaz astronomiczny „Światła Wszechświata”, autorstwa Piotra Majewskiego, do Fosy Zamkowej zapraszają Hotel Głęboczek Vine Resort & SPA, Villa Park MED & SPA oraz znana z wcześniejszych edycji Bella Skyway Festival firma Energizer dostarczająca proste rozwiązania dla świata w ciągłym ruchu, pełnego nowych technologii.

* * *

Organizatorami Bella Skyway Festival są Miasto Toruń i Toruńska Agenda Kulturalna.
Sponsorem tytularnym wydarzenia jest TZMO S.A. i Marka Bella.
Partnerem głównym festiwalu jest Województwo Kujawsko-Pomorskie.

informacje o firmie

Toruńska Agenda Kulturalna
ul. Pod Krzywą Wieżą 1, 87-100 Toruń
tel. +48 56 621 03 33 ⋅ faks +48 56 651 02 37
http://www.tak.torun.pl/

informacje o firmie

Toruńska Agenda Kulturalna
ul. Pod Krzywą Wieżą 1, 87-100 Toruń
tel. +48 56 621 03 33 ⋅ faks +48 56 651 02 37
http://www.tak.torun.pl/