towary konsumpcyjne nauka/edukacja/szkolenia

Idealny początek dnia dla ucznia

18.08.2016 | Maspex

Za chwilę wrzesień, a wraz z nim pierwszy szkolny dzwonek. Poranna pobudka będzie stanowiła dla rodziców nie lada wyzwanie. Jak wybudzić dzieci z wakacyjnego letargu? Czy istnieje sposób na proste i skuteczne zachęcenie pociech, aby z uśmiechem powitały pierwszy szkolny poranek? Oczywiście!

 

Poranek ma znaczenie

To, jak będzie wyglądał powrót do szkolnych obowiązków, w dużej mierze zależy od rodziców i tego, jak przygotują dzieci do pierwszej wrześniowej pobudki. Po pierwsze – pamiętajmy, że nasze pociechy powinny przespać odpowiednią liczbę godzin, dlatego warto już na kilka dni wcześniej, wprowadzić określone godziny snu. Po drugie – odpowiedni rytm dnia, który da nie tylko nam, ale i dzieciom poczucie panowania nad czasem i pewność, że mimo atrakcji dnia poprzedniego, przytulą głowę do poduszki zgodnie z planem. Po trzecie – garderoba, która wielokrotnie jest powodem niepotrzebnego porannego zamieszania. Wszystkie jej elementy przygotujmy dnia poprzedniego, wspólnie z dzieckiem. Co jeszcze możemy zrobić?

Pierwszy budzik

Wraz z pierwszym budzikiem, koniecznie zadbajmy, o odpowiednią porcję energii dziecka z rana, czyli pierwszy posiłek. Dzieci, które jedzą śniadanie przed szkołą, mają więcej siły i chęci do działania. Jednak, aby nasz najmłodszy domownik z przyjemnością zjadł śniadanie, należy zadbać o jego smak i oprawę. Bez wartościowego oraz bogatego w minerały posiłku, nasza pociecha będzie miała zbyt mało energii na wyzwania, które czekają ją w szkole, w czasie dodatkowych zajęć, czy podczas zabawy z przyjaciółmi. Pożywne śniadanie jest niezbędne na dobry początek dnia – wprowadzenie tego nawyku żywieniowego skutkuje samymi pozytywami. I jako rodzice powinniśmy pamiętać o tym, że śniadanie, dostarczając organizmowi potrzebnej energii i składników odżywczych, wpływa m.in. na lepszą koncentrację, zapamiętywanie i zdolność uczenia się, a w efekcie na lepsze wyniki w szkole.

Zaciekawienie śniadaniem

„- Rano często brakuje czasu, by móc poświęcić się stworzeniu ładnie wyglądającego posiłku. Powoduje to, że dzieci często narzekają na to, co dostają do zjedzenia na śniadanie. Najlepszym rozwiązaniem jest uatrakcyjnienie go wizualnie. Wystarczy wykorzystać prosty przykład ładnego i interesującego naczynia, na przykład na płatki śniadaniowe, w którym mogłyby je spożywać” – zachęca Agnieszka Carrasco-Żylicz, psycholog dziecięcy. Śniadanie musi wywoływać uśmiech na twarzy dziecka oraz radość rodzica, który będzie miał pewność, że oferuje mu coś wartościowego. Posiłek powinien być zatem zarówno smaczny i skomponowany z odpowiednich składników, ale także przyjazny i zachęcający wzrokowo. Dzieci oceniają po wyglądzie to czy coś im zasmakuje, czy nie. Dlatego serwując płatki śniadaniowe, np. tak lubiane przez dzieci, z  uwagi na różne kształty i smaki Mlekołaki, podajmy je w ciekawie oprawionej graficznie miseczce, która przekłuje ich wzrok i spowoduje, że śniadanie sprawi podwójną przyjemność. Pamiętajmy, że kolorowe, pełnowartościowe śniadanie może być świetnym sposobem, by zachęcić dzieci do szybkiej pobudki i  przygotować je do codziennych, szkolnych wyzwań! A poniżej serwujemy przepis, na pyszny pierwszy poranny posiłek!

 

PŁATKOWY PRZEKŁADANIEC

SKŁADNIKI:

- 100 g płatków śniadaniowych Lubella Mlekołaki Choco Kulki

- 150 g jogurtu naturalnego

- 250 g truskawek (opcjonalnie czerwonych porzeczek)

- 100 g jeżyn

- cukier puder

- mięta do dekoracji

 

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Do wysokiego szklanego naczynia wsypać truskawki (lub czerwone porzeczki), dodać odrobinę cukru pudru do smaku i zmiksować. Następnie przelać powstały mus do miseczki lub szklanki, przykryć jogurtem naturalnym, a na jego powierzchnię dosypać płatki śniadaniowe Lubella Mlekołaki Choco Kulki.  Udekorować liśćmi mięty. Opcjonalnie na warstwę z jogurtem dodać  jeżyny.

Smacznego!

informacje o firmie

***

Piotr Ceranowicz – ekspert kulinarny związany z marką Lubella.

Szef kuchni restauracji Kaskrut oraz szef i patron restauracji Kitchen. Uczestnik 3. edycji programu Top Chef. Absolwent Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego na kierunku Medycyny Weterynaryjnej i Psychologii Klinicznej na Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie. Były główny szkoleniowiec i barista w ZEN City Lounge. W 2012 roku był finalistą ogólnopolskiego konkursu „Kucharz odkrycie roku 2012”.

***

Anna Różyk - dietetyk współpracujący z marką Lubella, absolwentka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Specjalistka ds. żywienia, która doświadczenie zdobywała m.in.

w Europejskim Centrum Leczenia Otyłości Dzieci i Dorosłych oraz w Klinice Gastroenterologii i Chorób Przemiany Materii na Warszawskim Szpitalu Uniwersytetu Medycznego. Obecnie pracuje jako dietetyk dla dorosłych oraz przeprowadza wykłady odnośnie prawidłowego żywienia w placówkach oświaty. Specjalizuje się w układaniu planów żywieniowych dla dzieci. Prywatnie mama 2 córek, przekładająca wiedzę zdobytą podczas studiów na żywienie najbliższych.

 

informacje o firmie

***

Piotr Ceranowicz – ekspert kulinarny związany z marką Lubella.

Szef kuchni restauracji Kaskrut oraz szef i patron restauracji Kitchen. Uczestnik 3. edycji programu Top Chef. Absolwent Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego na kierunku Medycyny Weterynaryjnej i Psychologii Klinicznej na Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie. Były główny szkoleniowiec i barista w ZEN City Lounge. W 2012 roku był finalistą ogólnopolskiego konkursu „Kucharz odkrycie roku 2012”.

***

Anna Różyk - dietetyk współpracujący z marką Lubella, absolwentka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Specjalistka ds. żywienia, która doświadczenie zdobywała m.in.

w Europejskim Centrum Leczenia Otyłości Dzieci i Dorosłych oraz w Klinice Gastroenterologii i Chorób Przemiany Materii na Warszawskim Szpitalu Uniwersytetu Medycznego. Obecnie pracuje jako dietetyk dla dorosłych oraz przeprowadza wykłady odnośnie prawidłowego żywienia w placówkach oświaty. Specjalizuje się w układaniu planów żywieniowych dla dzieci. Prywatnie mama 2 córek, przekładająca wiedzę zdobytą podczas studiów na żywienie najbliższych.