wydarzenia sprawy społeczne rodzina
Mama malowana na warszawskim Powiślu
Domowe ciepło, bezwarunkowa miłość, troska, uśmiech, kopytka i zupa pomidorowa - to tylko część z nadesłanych przez internautów haseł kojarzących się z mamą. Znajdą się one na muralu, który Natalia Kukulska, ambasadorka SOS, zaprezentuje w Dniu Rodzicielstwa Zastępczego na warszawskim Powiślu.
Prezentacja muralu odbyła się 30 maja o godz. 11.00, przy ul. Solec 85 w Warszawie. Jego powstanie stanowi jeden z elementów akcji Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce „Szukamy Mamy”. To kampania informacyjna, mająca na celu dotarcie do potencjalnych Rodziców SOS i zachęcenie ich do podjęcia się wychowania dzieci pozbawionych opieki rodzicielskiej. Takich osób jest wciąż za mało, a w kolejce po matczyne ciepło czeka ponad 20 tysięcy dzieci. Dlatego też promowanie idei rodzicielstwa zastępczego jest tak ważne.
„Dopóki patrzyłam na rodzicielstwo zastępcze z boku sądziłam, że nie dam rady. Teraz, gdy już znam dzieci, praca w charakterze Rodzica SOS jest dla mnie czymś naturalnym. Warto zaryzykować, znaleźć w sobie odwagę i nadzieję. Dzięki moim dzieciom nauczyłam się, że nie musi być perfekcyjnie, a i tak jest dobrze. – mówi Małgorzata Cisek, Mama SOS z Kraśnika.
I właśnie taka mama jest poszukiwana. Niedoskonała, obawiająca się, czy podoła trudom związanym z rodzicielstwem zastępczym, bo to oznacza, że jest wystarczająco dojrzała i odpowiedzialna, aby podjąć taką pracę.
Autorem kolorowego portetretu przedstawiającego poszukiwaną mamę, jest jeden z podopiecznych Stowarzyszenia. Na muralu pojawią się również hasła – atrybuty rodzicielstwa, wybrane spośród propozycji nadesłanych przez internautów. Szukamy zastępczych Rodziców SOS, aby dzieci mogły zrozumieć znaczenie tych słów.
Projekt powstał dzięki uprzejmości syndyka Wiesława Ostrowskiego ze Śródmiejskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, a za jego realizację odpowiada Good Looking Studio (www.goodlooking.pl). Kampania „Szukamy Mamy” została objęta patronatem medialnym TVP 2, Programu Pierwszego Polskiego Radia, Tygodnika Powszechnego oraz Naszego Miasta.pl. Parterem strategicznym akcji jest firma Kaufland.