Będą kolejne pozwy przeciwko „Gazecie Finansowej” Piotra Bachurskiego
Informacje, które podaje „Gazeta Finansowa” na temat prezesa PMPG Polskie Media Michała Lisieckiego, są nieprawdziwe i mają na celu wyłącznie zniesławienie Lisieckiego i kierowanej przez niego spółki. Publikacje wymierzone przeciwko prezesowi wydawnictwa wydającego dwa renomowane tygodniki należy interpretować jako działanie nieuczciwej konkurencji zmierzające do poniżenia wydawcy w opinii publicznej.
Działania te są bezprawne, wobec czego będą kierowane pozwy w postępowaniu cywilnym, jak również prywatne akty oskarżenia w trybie art. 212 § 2 kk. Będą to już kolejne pozwy o ochronę dóbr osobistych, sprostowanie i zniesławienie przeciwko „Gazecie Finansowej”, jej wydawcy i dziennikarzom. Dwie z tych spraw zostały już zakończone wyrokami nakazującymi opublikowanie sprostowań do poprzednich szkalujących tekstów.
Przypominamy, o które sprawy chodzi:
- Zakończona wyrokiem nakazującym sprostowanie sprawa z powództwa Michała Lisieckiego przeciwko Piotrowi Bachurskiemu i „Gazecie Finansowej”. Wyrok jest prawomocny i został wykonany.
- Zakończona we wtorek (24 maja 2016) wyrokiem Sądu Okręgowego w Warszawie nakazującym publikację przez GF sprostowania w sprawie z powództwa Michała Lisieckiego przeciwko Janowi Pińskiemu i Piotrowi Bachurskiemu. Sprawa dotyczyła nieprawdziwych informacji na temat powoda podanych przez portal gf24.pl w lutym tego roku.
- Sprawa z powództwa Michała Lisieckiego i PMPG Polskie Media S.A. w Warszawie przeciwko Piotrowi Bachurskiemu, "Bachurski Mediacorp" Sp. z o.o. w Warszawie i "Gazecie Finansowej" o ochronę dóbr osobistych.
- Sprawa karna z prywatnego aktu oskarżenia Michała Lisieckiego i PMPG przeciwko Piotrowi Bachurskiemu i Bogdanowi Konopce w związku z cyklem artykułów opublikowanych w czerwcu 2013 r.
- Sprawa karna z prywatnego aktu oskarżenia Michała Lisieckiego przeciwko Grzegorzowi Jakubowskiemu, Piotrowi Bachurskiemu, Janowi Pińskiemu w związku z pomówieniami opublikowanymi przez portal gf24.pl w dniu 17 lutego 2016 r.
- Sprawa z powództwa Michała Lisieckiego przeciwko Grzegorzowi Jakubowskiemu i UTS Media Group Sp. z o.o. o ochronę dóbr osobistych i publikację przeprosin w związku z opublikowaniem nieprawdziwych informacji na temat powoda z 17 lutego 2016 r.
Ponieważ wydawca „Gazety Finansowej”, Piotr Bachurski, kilkukrotnie deklarował, że będzie kontynuował swoje działania polegające na naruszaniu dobrego imienia prezesa Lisieckiego, sprawami kolejnych naruszeń zajmują się prawnicy. Kancelaria reprezentująca prezesa otrzymała już materiał do analizy.
Prezes Lisiecki, w myśl zasady „polemika z głupstwem nobilituje je bez potrzeby”, nie będzie się odnosił do kolejnych spekulacji, rzekomych sensacji i pomówień publikowanych przez „Gazetę Finansową” i jej dziennikarzy.
Na marginesie przypominamy, że struktura wydatków reklamowych Amber Gold była prezentowana m.in. w serwisie Wirtualne Media (http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/amber-gold-wydal-20-mln-zl-na-reklamy-glownie-na-prase), podlegała też monitoringowi Kantar Media (poniżej tabelka dot. wydatków AG na reklamę w największych tygodnikach). Z informacji tych jasno wynika, że media PMPG nie były największym beneficjentem tych wydatków.
Rok/Miesiąc |
lut-12 |
mar-12 |
kwi-12 |
maj-12 |
cze-12 |
lip-12 |
Razem | |
Reklamodawca |
Główne Medium |
Koszt [zł] |
Koszt [zł] |
Koszt [zł] |
Koszt [zł] |
Koszt [zł] |
Koszt [zł] |
Koszt [zł] |
AMBER GOLD |
POLITYKA |
163 000 |
342 000 |
325 000 |
318 000 |
337 000 |
1 485 000 | |
AMBER GOLD |
WPROST |
208 000 |
193 000 |
208 000 |
398 000 |
1 007 000 | ||
AMBER GOLD |
NEWSWEEK POLSKA |
45 500 |
82 800 |
215 200 |
173 800 |
215 200 |
219 300 |
951 800 |
Razem |
45 500 |
245 800 |
765 200 |
691 800 |
741 200 |
954 300 |
3 443 800 |
Warto przy tym zauważyć, że publikowana przez GF korespondencja została udostępniona przez agencję MDI, która przegrała z „Wprost” sprawy o stosowanie metod niedozwolonego nacisku na media (szczegóły: https://www.wprost.pl/kraj/529953/Sad-stanal-po-stronie-prawdy-Wprost-znow-wygrywa-z-MDI.html).
kontakt dla mediów
Biuro prasowe
biuroprasowe@pmpg.pl
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Biuro prasowe
biuroprasowe@pmpg.pl