wydarzenia zdrowie nauka/edukacja/szkolenia
Wielka dyskusja z białkiem w roli głównej: „Rola białka w epigenetycznym programowaniu żywieniowym”
11 maja, w warszawskiej restauracji „LIF”, eksperci z zakresu epigenetyki i pediatrii dyskutowali na temat znaczenia białka w programowaniu żywieniowym. W spotkaniu, zorganizowanym z inicjatywy firmy Nestlé, udział wzięli dziennikarze i przedstawiciele najpoczytniejszych tytułów prasy parentingowej oraz czasopism dotykających tematyki żywienia dzieci.
11 maja w restauracji „LIF”, która na warszawskim Mokotowie od lat słynie z serwowania zdrowej kuchni, odbyło się wyjątkowe spotkanie. W klimatycznej sali, która na jeden dzień zmieniła się w dziecięcy pokój, w towarzystwie maleńkich ubranek i miękkich pluszaków, grono ekspertów dyskutowało o roli białka w żywieniu dzieci. W spotkaniu uczestniczyli:
- dr hab. n. med. Iwona Wybrańska, prof. Uniwersytetu Jagiellońskiego – biolog molekularny;
- dr hab. n. med. Robert Śmigiel, prof. nadzwyczajny – epigenetyk;
- dr n. med. Małgorzata Gołkowska – pediatra i neonatolog;
- mgr inż. Dorota Gawrońska – specjalista ds. żywienia w Nestlé Nutrition.
Celem debaty było omówienie roli jakości i ilości białka w diecie niemowląt i małych dzieci oraz znaczenia prawidłowo skomponowanej diety dla późniejszego ich wzrostu i rozwoju. Punktem wyjścia do rozmowy uczynili eksperci mleko mamy, które dostarcza maleństwu wszystkich niezbędnych składników odżywczych w najodpowiedniejszych dla niego proporcjach. Następnie szeroko omawiano zjawisko programowania żywieniowego, czyli długofalowy wpływ, jaki wywiera sposób żywienia w okresie prenatalnym i pierwszych 3 latach na późniejsze zdrowie i jakość życia dziecka.
Szczególną uwagę poświęcono w tym kontekście białku – jego roli w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu małego człowieka oraz osób dorosłych, a także potencjalnym skutkom niedoborów i nadmiaru tego składnika w diecie. Przedstawiono również niepokojące dane, zgodnie z którymi polskie dzieci otrzymują z dietą w początkowym okresie życia zdecydowanie zbyt duże ilości białka. Składnik ten ukazany został jako ważny element idei żywienia dla przyszłości i budulec, który pozwala na stworzenie fundamentów pełnego uśmiechu dorosłego życia.
Po zakończeniu dyskusji dziennikarze mieli niepowtarzalną okazję zadać ekspertom trudne pytania dotyczące prawidłowej diety dzieci i jej trwałego wpływu na genom oraz profil metaboliczny, czyli ogół procesów, które mają miejsce w rozwijającym się organizmie. Wspomniano również o linii mlek następnych NAN OPTIPRO® 2, zawierających białko OPTIPRO®, które mimo niskiej, dopasowanej do potrzeb młodych organizmów, zawartości białka, zapewnia jego wysoką jakość. Spotkanie zakończyło się warsztatami, podczas których, pod czujnym okiem szefa kuchni restauracji „LIF”, słuchacze mieli możliwość samodzielnego przygotowania kolorowych koktajli, których najważniejszym składnikiem było właśnie białko.
Zarówno wśród rodziców, jak i wśród dziennikarzy, istnieje duże zapotrzebowanie na rzetelne, oparte na badaniach naukowych informacje dotyczące sposobu żywienia, który pozwoli dzieciom na harmonijny rozwój w dzieciństwie, a w konsekwencji zdrowy start w przyszłość. To i podobne spotkania ten głód wiedzy zaspokajają.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.