wydarzenia sprawy społeczne media/marketing/reklama
Provident promuje czytelnictwo
Z książką jest nam bardziej do twarzy niż ze smartfonem – wynika z badania przeprowadzonego przez Provident Polska.
W badaniu Providenta zatytułowanym przekornie „Jobs vs. Lem” ocenie zostało poddane zdjęcie mężczyzny z książką i ze smartfonem. Mężczyzna na obu zdjęciach był w tej samej pozie, w tym samym otoczeniu. Jedyne, co różniło obie fotografie, to trzymana w ręku książka lub urządzenie mobilne.
Każde zdjęcie zostało ocenione przez około 500 osób, reprezentatywnych dla dorosłej populacji Polski, ze względu na wiek, płeć, wykształcenie i miejsce zamieszkania. Generalnie można powiedzieć, że atrakcyjność mężczyzny na zdjęciu z książką, została oceniona wyżej niż ze smartfonem – mówi Przemysław Kasza z działu badań Provident Polska.
Jak pokazały badania również, gdy ocenie została poddana sytuacja zawodowa mężczyzn w obu przypadkach, wynik potwierdzał wyższość książki nad urządzeniem mobilnym. Według respondentów mężczyzna ze smartfonem radzi sobie w życiu zawodowym na ocenę 4,4 (w 7-stopniowej skali), podczas gdy z książką na ocenę 4,7.
Analizując wyniki eksperymentu, z pełną odpowiedzialnością można rekomendować budowanie swojego wizerunku z wykorzystaniem książek. Dzięki temu będziemy postrzegani jako osoba dobrze radząca sobie w życiu zawodowym i osobistym. Co ciekawe, z badania wynika również, że z książką będziemy także oceniani jako lepsi sąsiedzi – zachęca Przemysław Kasza.
Książka za książkę, czyli zaczytany Provident
Badania Providenta to jeden z elementów promocji czytelnictwa, w jaką zaangażowała się firma. W ramach wewnętrznej akcji w siedzibie Providenta powstała biblioteczka, oparta o regułę wzajemności, zgodnie z którą należy odwzajemnić się osobie, która coś dla nas zrobiła. Dzięki inicjatywie każdy z pracowników może przynieść książkę i położyć ją na półce, w zamian biorąc inną, interesującą go pozycję.
Provident na Targach Książki
Firma włączyła się także w promocję czytelnictwa wśród Polaków. Podczas gali w trakcie Warszawskich Targów Książki, ogłoszono wyniki pierwszej edycji konkursu My Company Polska Choice, którego Provident Polska był patronem.
My Company Polska Choice to konkurs dla autorów i wydawców oferujących książki dla przedsiębiorców. Jego celem jest prezentowanie ciekawych pozycji o biznesie i gospodarce, skierowanych do właścicieli, prezesów i dyrektorów dużych firm oraz drobnych przedsiębiorców.
W Polsce, co potwierdzają książki zgłoszone do konkursu, wydawanych jest wiele interesujących tytułów, które w przystępny sposób przybliżają ekonomię i zasady funkcjonowania gospodarki, a także mogą być inspiracją i pomocą w prowadzeniu biznesu. Warto o nich mówić i zachęcać do lektury, ponieważ większa wiedza ekonomiczna to także większe bezpieczeństwo Polaków na rynku finansowym – podsumowuje Patrycja Rogowska-Tomaszycka z zarządu Provident Polska i członek kapituły konkursu.
kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
karolina.luczak@provident.pl
tel: +48 668313014
informacje o firmie
Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.
Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 12 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem Zarządu jest David Parkinson.
Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów, i oferuje szereg produktów: Pożyczkę konsumencką (w różnych wariantach: pożyczkę online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą), pożyczkę konsolidacyjną i pożyczkę dla firm.
Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. W 2014 roku Provident zaprezentował pierwszy raport społeczny na rynku pożyczkowym, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2012-2013 oraz przedstawił strategię działań na kolejne lata. W 2015 i 2016 roku Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik Puls Biznesu. W 2015 roku Provident będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy.
Z Providentem współpracuje ponad 10 tys. osób. Firma jest czterokrotnym laureatem procesu certyfikacji Top Employer (2013, 2014, 2015, 2016).
kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
karolina.luczak@provident.pl
tel: +48 668313014
informacje o firmie
Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.
Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 12 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem Zarządu jest David Parkinson.
Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów, i oferuje szereg produktów: Pożyczkę konsumencką (w różnych wariantach: pożyczkę online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą), pożyczkę konsolidacyjną i pożyczkę dla firm.
Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. W 2014 roku Provident zaprezentował pierwszy raport społeczny na rynku pożyczkowym, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2012-2013 oraz przedstawił strategię działań na kolejne lata. W 2015 i 2016 roku Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik Puls Biznesu. W 2015 roku Provident będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy.
Z Providentem współpracuje ponad 10 tys. osób. Firma jest czterokrotnym laureatem procesu certyfikacji Top Employer (2013, 2014, 2015, 2016).