styl życia zainteresowania/hobby sprawy społeczne
Majowe weekendy sprzyjają wspólnym posiłkom. Raport „Polacy przy grillu”.
Majowe weekendy sprzyjają spotkaniom z rodziną i przyjaciółmi na świeżym powietrzu, szczególnie przy grillu. Za co najbardziej cenimy grillowanie? Aż 55% Polaków w badaniu „Polacy przy grillu” przeprowadzonym na zlecenie Coca-Cola[1], wskazało na wspólne spędzanie czasu z najbliższymi. Nie dziwi więc, że 75% z nas przy grillu koncentruje się przede wszystkim na rozmowie. Potwierdza się zatem przekonanie, że razem smakuje lepiej!
Spotkajmy się przy grillu
Często jedynym momentem, w którym możemy spotkać się ze swoimi bliskimi jest wspólny posiłek. Chwila, w której zasiadamy razem do stołu to okazja do rozmowy, wymiany żartów i okazania sobie emocji, ofiarowania radości. To magiczny czas, który powinien nam się przydarzać każdego dnia. Dlatego Coca-Cola w ramach kampanii „Razem smakuje lepiej” zaprasza wszystkie polskie rodziny do wspólnego posiłku i okazania radości z bycia razem. Najbliższą ku temu okazją jest majówka i rozpoczęcie sezonu grillowego. Za co kochamy grilla? Jakie jedzenie króluje na ruszcie Polaków? Odpowiedź przynosi badanie „Polacy przy grillu” przeprowadzone na zlecenie marki Coca-Cola.
Gdy nastają wiosenne dni Polacy wykorzystują okazję do tego, aby spotkać się na świeżym powietrzu. Sam grill okazuje się jednak tylko pretekstem do bycia razem. Jak wynika z badania opinii społecznej przeprowadzonej na zlecenie marki Coca-Cola, aż 55% Polaków wskazuje, że najbardziej ceni w grillowych spotkaniach wspólne spędzanie czasu z rodziną i znajomymi. 31% z nas wskazuje na możliwość spędzania czasu na świeżym powietrzu, 8% na dodatkowe rozrywki jak gry towarzyskie, a tylko 6% na jedzenie. Co ciekawe, na znaczenie jedzenia częściej wskazują mężczyźni (10%) niż kobiety (2%) i mieszkańcy dużych miast (15%).
Gdy spotykamy się przy grillu najczęściej po prostu rozmawiamy. 75% ankietowanych podaje, że właśnie rozmowy i wspólne spędzanie czasu najczęściej towarzyszy nam podczas grillowania. W dalszej kolejności znalazło się słuchanie muzyki (35%) czy opalanie się (12%). Okazuje się więc, że grillowanie to przede wszystkim okazja do spotkania z najbliższymi i dzielenia się radością.
Grillowy portret Polaka
Polacy są zgodni, najlepszą porą na organizację grilla jest weekend. A szczególnie sobota kiedy organizuje go zazwyczaj 72% Polaków. 30% z nas wskazuje na niedzielę, a 19% na piątek. Od poniedziałku do czwartku spotkania na świeżym powietrzu organizuje zaledwie 3% z nas. Gdy spotykamy się podczas grilla lubimy by trwał ponad 2 godziny. 39% ankietowanych wskazuje, że grillują co najmniej 2-3 godziny, 35% zasiada do stołu na 4-5 godzin, a 15% spędza w ten sposób ponad 5 godzin. Zaledwie 11% Polaków wskazuje, że na grillowanie poświęca do 1 godziny.
Choć jedzenie nie jest najważniejszym powodem do spotkania na świeżym powietrzu, to jest nieodzownym elementem każdego grilla. Najczęściej na naszym ruszcie znajdzie się kiełbasa, która jest ulubioną potrawą 29% Polaków. Równie często będzie można spotkać karkówkę (25%) i szaszłyki (13%). Mniejszą popularnością cieszą się takie potrawy jak skrzydełka z kurczaka (10%), kaszanka (7%), ryba (5%), warzywa (3%) i stek (2%).
Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Coca-Cola najbardziej w spotkaniach na świeżym powietrzu cenimy możliwość przebywania ze swoimi bliskimi i rozmowy. Weekend jest okazją do bycia razem. To szansa na okazanie sobie radości, relaks, wspominania zabawnych historii, które zdarzyły się nam w minionym tygodniu czy powrotu do dobrze nam znanych anegdot. Wspólne grillowanie pokazuje nam jak niewiele trzeba, aby być ze sobą razem i okazać radość swoim bliskim. Dlatego Coca-Cola zachęca do wykorzystania majówkowej pogody (w tym przymknięcia oka na ewentualne, chwilowe zachmurzenie), i jak najczęstszych spotykań na świeżym powietrzu przy ulubionych potrawach.
Bo... razem smakuje lepiej!
[1] IQS, badanie przeprowadzone na próbie 800 reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15-50 lat zrealizowane w dniach 14-16.04.2015 r.
informacje o firmie
Helena Korniejew
SENIOR PR CONSULTANT
Al. Jana Pawła II 80 lok. 116
00-175 Warszawa
tel. +48 22 435 11 60
kom. +48 508 000 561
e-mail: helena.korniejew@rc2.pl
informacje o firmie
Helena Korniejew
SENIOR PR CONSULTANT
Al. Jana Pawła II 80 lok. 116
00-175 Warszawa
tel. +48 22 435 11 60
kom. +48 508 000 561
e-mail: helena.korniejew@rc2.pl