22 marca – Światowy Dzień Wody z Nestlé
W 2015 r. statystyczny Polak wypił 131 litrów wody butelkowanej. To o 4,6 litra więcej niż w 2014 roku (Zenith, konsumpcja wody per capita, 2015), ale wciąż za mało wobec spożycia zalecanego przez dietetyków. Z okazji Światowego Dnia Wody Nestlé jak co roku organizuje szereg działań propagujących właściwe nawodnienie organizmu oraz ekologiczne postawy zaszczepiane od najmłodszych lat. W szkołach podstawowych w całej Polsce 78 wolontariuszy – pracowników Nestlé poprowadzi lekcje o wodzie.
Tylko 41% kobiet i 22% mężczyzn w Polsce pije rekomendowaną ilość wody, czyli dziennie 2 litry wody pochodzącej z różnych źródeł (TNS Polska, 2014). W kwestii świadomości Polaków na temat zalecanego spożycia wody wciąż wiele pozostaje do zrobienia, dlatego w ramach Światowego Dnia Wody wolontariusze Nestlé prowadzą w szkołach podstawowych lekcje o wodzie. W czasie spotkań z uczniami starają się w formie zabawy zainteresować dzieci tematem odpowiedniego nawodnienia organizmu i oszczędzania wody. Dzięki akcji docierają corocznie kilkudziesięciu szkół podstawowych w całym kraju. Dodatkowo w Nałęczowie, czyli tam, gdzie Nestlé Waters butelkuje wodę, dzieci i młodzież z okolicznych szkół zapraszane są do zwiedzenia fabryki i przekonania się na własne oczy, jak woda trafia do butelek.
Woda jest jednym z najcenniejszych zasobów, bez którego nie istnieje życie i bez którego nie byłaby możliwa produkcja żywności. Jest także podstawowym składnikiem zbilansowanego odżywiania. Jej zasoby od lat maleją. Według danych 2030 Water Resources Group globalne zużycie wody przez przemysł, rolnictwo i społeczeństwa do roku 2030 roku może przewyższyć jej podaż nawet o 40%. Jako największy na świecie producent żywności i napojów, Nestlé może wnieść znaczący wkład w oszczędność wody nie tylko w swoich fabrykach, ale także w całym łańcuchu dostaw. Dlatego od lat działa w tym temacie, a ograniczanie zużycia wody w produkcji jest jednym z globalnych priorytetów firmy, realizowanym w każdej fabryce i jednostce Nestlé na całym świecie.
Od 2005 do 2015 roku firma ograniczyła aż o 41% bezpośredni pobór wody niezbędny do wytworzenia każdej tony swojej globalnej produkcji. W Polsce w ciągu 5 lat od 2009 do 2013 roku tylko w czterech zakładach Nestlé w Rzeszowie, Kaliszu, Kargowej i Namysłowie zredukowano zużycie wody na tonę produkcji o 20%. Wiązało się to z licznymi inwestycjami, usprawnieniami i projektami realizowanymi w fabrykach. Cel na lata 2014 – 2016 to dalsza redukcja zużycia wody na tonę produkcji w spółkach Nestlé w Polsce na poziomie 1–2% rocznie.
Więcej o tym, jak Nestlé celebruje Światowy Dzień Wody na świecie na Youtube oraz Twitter i Pinterest.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.