styl życia towary konsumpcyjne

Naukowcy Nestlé udowodnili, że chili i cynamon wspierają odchudzanie

07.03.2016 | Nestlé Polska S.A.

Badania dowodzą, że papryczki chili wspomagają odchudzanie, jednak dla niektórych mogą okazać się za ostre i wywoływać uczucie palenia w ustach. Naukowcy Nestlé znaleźli dla nich delikatniejszą w smaku alternatywę – cynamon.

Głównym powodem, dla którego ludzie przybierają na wadze, jest dodatni bilans energetyczny, czyli spożywanie większej liczby kalorii niż jesteśmy w stanie wykorzystać. Bronimy się przed tym, zwiększając zużycie energii poprzez aktywność fizyczną oraz odpowiednią dietę.

Badacze Nestlé wspólnie z naukowcami Uniwersytetu w Tokio przebadali 15 mężczyzn, aby sprawdzić jaki wpływ na zużycie energii, zwane potocznie „spalaniem kalorii”, mają aldehyd cynamonowy (czyli ekstrakt z cynamonu) oraz kapsaicyna (czyli wyciąg z papryczek chili). 

Wykazano, że i chili i cynamon skutecznie zwiększyły zużycie energii i poziom spalania tłuszczu u badanych. Jednak podczas badań okazało się, że ilość chili, jaką trzeba spożyć, aby była skuteczna, dla niektórych osób może być zbyt duża, a potrawy nią doprawione – zbyt pikantne. Cynamon natomiast jest znacznie przyjemniejszy dla podniebienia, a równie skutecznie zapobiega otyłości jak papryczki chili. 

Więcej informacji o badaniu znajduje się w języku angielskim na stronie Scientific Reports.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.