styl życia sprawy społeczne nauka/edukacja/szkolenia

Studniówka – kosztowny „must have”

04.02.2016 | Provident Polska SA

Pokolenia się zmieniają, ale studniówka w dalszym ciągu cieszy się dużą estymą wśród młodzieży. Jak wynika z Barometru Providenta, połowa Polaków uważa, że jest to ważne wydarzenie, bez względu na koszty.

Studniówka należy do szczególnych momentów w życiu młodego człowieka. Według Barometru Providenta – cyklicznego badania opinii, 52 proc. Polaków w ten sposób świętowało rozpoczęcie ostatniego okresu przed egzaminem maturalnym.

Podobny odsetek respondentów jest skłonny do większych wydatków związanych z udziałem w balu. Jak pokazują wyniki, 50 proc. badanych ocenia, że nie warto oszczędzać na kosztach związanych ze studniówką. Dla 25 proc. jest to obojętne, natomiast pozostałe 25 proc. uważa, że można oszczędniej zarządzać budżetem studniówkowym.

Mimo coraz większej liczby okazji do balowania, studniówka cały czas jest tym najważniejszym balem. Dowodem wielkiej wagi tego wydarzenia jest fakt, że połowa badanych, którzy mają to doświadczenie uważa, że nie należy oszczędzać na kosztach uczestnictwa mówi Przemysław Kasza z działu badań Provident Polska.

Studniówkowy partner na życie

Jak pokazuje badanie, licealne związki potrafią przetrwać próbę czasu. Niezależnie od wieku, aż 10 proc. respondentów potwierdziło, że zawarło związek małżeński ze swoim partnerem studniówkowym, a 5 proc. dalej się spotyka i planuje wspólną przyszłość.

Relacje studniówkowe najczęściej pielęgnowane są przez osoby w wieku do 24 lat. Ponad 27 proc. badanych z tej grupy przyznaje, że w dalszym ciągu spotyka się ze swoją studniówkową sympatią, podobny odsetek utrzymuje stały kontakt. 35 proc. kontaktuje się ze sobą sporadycznie, a tylko 11 proc. nie podtrzymuje dalszej znajomości.

Przyglądając się wynikom dla najmłodszej grupy wiekowej, można stwierdzić, że studniówka stanowi rzeczywisty cezus dojrzałości. Świadczą o tym deklarowane historie związków ze studniówkowym partnerem mówi Przemysław Kasza. Oczywiście, im jesteśmy starsi, tym te więzi się rozluźniają, ale studniówkowe historie nadal pozostają w naszej pamięci – podsumowuje.

O Barometrze Providenta

„Barometr Providenta” to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 22-24.01.2016 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 13 krajach na całym świecie.

W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Z usług firmy skorzystało już 3,5 miliona Polaków. Provident jest członkiem Pracodawców RP i Konfederacji Lewiatan, członkiem Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej, partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz członkiem Centrum Wolontariatu. Firma angażuje się w szereg inicjatyw społecznych, m.in. prowadzi program wolontariatu pracowniczego „Tak! Pomagam” oraz ogólnopolski program grantowy „Wokół Nas”.

Provident zdobył wiele prestiżowych nagród i wyróżnień, między innymi: Perły Polskiej Gospodarki w sektorze finansowym. Jest także jednym z laureatów konkursu Inwestor w Kapitał Ludzki, a także trzykrotnym laureatem procesu certyfikacji Top Employer (2013, 2014, 2015) oraz Najlepsi Pracodawcy Aon Hewitt. Firma jest notowana w prestiżowych rankingach, w tym na liście 500 największych firm „Rzeczpospolitej”. W 2015 roku Provident otrzymał od Pulsu Biznesu tytuł Etyczna Firma, a Gazeta Finansowa przyznała firmie nagrodę Finansowa Marka Roku 2015. Firma zajęła również 3. miejsce wśród najbardziej odpowiedzialnych społecznie firm w kategorii organizacji finansowych w rankingu Dziennika Gazety Prawnej.

załączniki

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 13 krajach na całym świecie.

W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Z usług firmy skorzystało już 3,5 miliona Polaków. Provident jest członkiem Pracodawców RP i Konfederacji Lewiatan, członkiem Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej, partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz członkiem Centrum Wolontariatu. Firma angażuje się w szereg inicjatyw społecznych, m.in. prowadzi program wolontariatu pracowniczego „Tak! Pomagam” oraz ogólnopolski program grantowy „Wokół Nas”.

Provident zdobył wiele prestiżowych nagród i wyróżnień, między innymi: Perły Polskiej Gospodarki w sektorze finansowym. Jest także jednym z laureatów konkursu Inwestor w Kapitał Ludzki, a także trzykrotnym laureatem procesu certyfikacji Top Employer (2013, 2014, 2015) oraz Najlepsi Pracodawcy Aon Hewitt. Firma jest notowana w prestiżowych rankingach, w tym na liście 500 największych firm „Rzeczpospolitej”. W 2015 roku Provident otrzymał od Pulsu Biznesu tytuł Etyczna Firma, a Gazeta Finansowa przyznała firmie nagrodę Finansowa Marka Roku 2015. Firma zajęła również 3. miejsce wśród najbardziej odpowiedzialnych społecznie firm w kategorii organizacji finansowych w rankingu Dziennika Gazety Prawnej.