styl życia zainteresowania/hobby towary konsumpcyjne

Śliwka kalifornijska inspiracją branży spożywczej

28.01.2016 | California Prune Board

Puree, koncentrat, kostka, pasta a nawet proszek. W czasie targów Food Ingredients Europe w Paryżu, branża śliwki kalifornijskiej zaprezentowała gamę inspirujących produktów, które znajdują szerokie zastosowanie w przemyśle żywieniowym.

Kalifornijczycy nie poprzestają jedynie na uprawie i dystrybucji suszonej śliwki wysokiej jakości, lecz stale wprowadzają na światowe rynki nowe rozwiązania. Producenci żywności na całym świecie wciąż odkrywają korzyści, jakie niesie za sobą stosowanie produktów wytwarzanych z suszonej śliwki dla poprawy smaku i właściwości odżywczych produktów spożywczych.

W czasie paryskich targów, branża z Kalifornii zaprezentowała gamę produktów wytwarzanych ze śliwek suszonych najwyższej jakości. Wśród nich m.in. śliwki kalifornijskie w kostce, będące produktem w 100% naturalnym, które świetnie sprawdzają się w wypiekach, produktach mlecznych, w połączeniu z wyrobami czekoladowymi czy w koktajlach owocowych.

„Potencjał innowacji będący źródłem potęgi Kalifornii, znajduje swoje odzwierciedlanie nie tylko w rozwiązaniach technologicznych, ale również w kulinariach i produktach spożywczych. Branża suszonej śliwki z Kalifornii jest tego przykładem. Poprzez stałe inwestycje w badania i rozwój oferty, Kalifornijczycy dostarczają najlepszy surowiec, z którego na co dzień korzystają sklepy, restauracje, szefowie kuchni oraz producenci żywności w całej Europie” – mówi Mark Dorman, European Marketing Director, California Prune Board (Europe).


Pasta oraz puree ze śliwek kalifornijskich są produktami, które mogą być używane jako substytut oleju i tłuszczu, pozwalający zachować wilgotność oraz poprawić smak żywności. Stosuje się je w wypiekach, cukiernictwie, w sosach czy wyrobach mięsnych. Warto również wspomnieć o śliwkach w proszku, wytwarzanych z bloku śliwkowego o bardzo niskiej wilgotności. Produkt zawiera wyjątkową mieszkankę rozpuszczalnego i nierozpuszczalnego błonnika. Znajduje on zastosowanie w wypiekach, cukiernictwie, mięsach i sosach.

Ponadto w Kalifornii produkuje się również koncentraty będące ekstraktem wytwarzanym ze śliwy ‘Petite d’Agen’ natychmiast po zerwaniu z drzewa. Produkt stosowany jest w wyrobach cukierniczych, a także w sosach oraz wyrobach mięsnych.

 

 

informacje o firmie

O California Prune Board

California Prune Board reprezentuje całą branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z prawie 900 plantatorów śliwek oraz 25 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym na świecie producentem śliwek suszonych, słynących z najwyższej jakości. Jakość ta jest rezultatem skrupulatnego procesu produkcji oraz kontroli jakości. Produkt klasy premium z Kalifornii dostarczany jest do 70 krajów na całym świecie, a region odpowiada za 60 proc. dostaw na świecie i 99 proc. dostaw w USA.

Europejski oddział California Prune Board zlokalizowany w Wielkiej Brytanii odpowiada za rozwój rynku, reklamę, public relations, promocję sprzedaży, inicjatywy edukacyjne oraz badania rynkowe i żywieniowe. California Prune Board od ponad 25 lat działa w Europie na rzecz podniesienia świadomości na temat śliwek kalifornijskich jako zdrowego i pożywnego produktu wysokiej jakości, o różnorodnych właściwościach kulinarnych. Więcej informacji: http://www.californiaprunes.pl/

„Przyjaciółka z Kalifornii” – informacje dotyczące kampanii

„Przyjaciółka z Kalifornii” to kampania organizowana przez California Prune Board w Polsce. Jej głównym celem jest przybliżenie informacji na temat walorów zdrowotnych śliwki kalifornijskiej, wysokiej jakości, a także różnorodności wykorzystania tego owocu w kuchni. Kampania informacyjna „Przyjaciółka z Kalifornii” obejmuje szereg inicjatyw adresowanych do konsumentów, partnerów biznesowych oraz mediów, takich jak publikacje badań, spotkania informacyjne, warsztaty kulinarne. Więcej informacji w mediach społecznościowych: facebook.com/sliwkikalifornijskie, instagram.com/sliwki_kalifornijskie oraz na stronie poświęconej śliwkom kalifornijskim: http://www.californiaprunes.pl/.

informacje o firmie

O California Prune Board

California Prune Board reprezentuje całą branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z prawie 900 plantatorów śliwek oraz 25 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym na świecie producentem śliwek suszonych, słynących z najwyższej jakości. Jakość ta jest rezultatem skrupulatnego procesu produkcji oraz kontroli jakości. Produkt klasy premium z Kalifornii dostarczany jest do 70 krajów na całym świecie, a region odpowiada za 60 proc. dostaw na świecie i 99 proc. dostaw w USA.

Europejski oddział California Prune Board zlokalizowany w Wielkiej Brytanii odpowiada za rozwój rynku, reklamę, public relations, promocję sprzedaży, inicjatywy edukacyjne oraz badania rynkowe i żywieniowe. California Prune Board od ponad 25 lat działa w Europie na rzecz podniesienia świadomości na temat śliwek kalifornijskich jako zdrowego i pożywnego produktu wysokiej jakości, o różnorodnych właściwościach kulinarnych. Więcej informacji: http://www.californiaprunes.pl/

„Przyjaciółka z Kalifornii” – informacje dotyczące kampanii

„Przyjaciółka z Kalifornii” to kampania organizowana przez California Prune Board w Polsce. Jej głównym celem jest przybliżenie informacji na temat walorów zdrowotnych śliwki kalifornijskiej, wysokiej jakości, a także różnorodności wykorzystania tego owocu w kuchni. Kampania informacyjna „Przyjaciółka z Kalifornii” obejmuje szereg inicjatyw adresowanych do konsumentów, partnerów biznesowych oraz mediów, takich jak publikacje badań, spotkania informacyjne, warsztaty kulinarne. Więcej informacji w mediach społecznościowych: facebook.com/sliwkikalifornijskie, instagram.com/sliwki_kalifornijskie oraz na stronie poświęconej śliwkom kalifornijskim: http://www.californiaprunes.pl/.