styl życia zainteresowania/hobby technologie

Sztuczna inteligencja zastępuje ekrany smartfonów

15.01.2016 | Ericsson Sp. z o.o.

Użytkownicy smartfonów deklarują w badaniach Ericsson, że oczekują urządzeń o większych ekranach i jednocześnie o dłuższym działaniu baterii. Rozwiązaniem może być inteligentny asystent, który zniweluje potrzebę korzystania z ekranu dotykowego smartfona lub tabletu. Według badaczy Ericsson ConsumerLab - 85 procent użytkowników smartfonów deklaruje, że inteligentna elektronika ubieralna (ang. wearables) stanie się powszechna w ciągu najbliższych pięciu lat. Połowa respondentów wierzy, że będzie mogło komunikować się z domowymi urządzeniami w ten sam sposób jak z drugą osobą. Taki sposób interakcji z przedmiotami i otoczeniem mógłby być możliwy przy wykorzystaniu interfejsów sztucznej inteligencji.

Sztuczna inteligencja umożliwi interakcję z przedmiotami bez konieczności wykorzystania do tego celu ekranu smartfona.

Pytani konsumenci wierzą, że sztuczna inteligencja przejmie pełną odpowiedzialność za wiele codziennych aktywności takie jak wyszukiwanie informacji w internecie czy porady podczas podróży.  Powyższe czynności już teraz w dużym stopniu wykonywane mogą być przez obecne w smartfonach interfejsy sztucznej inteligencji. Zauważalna jest jednak chęć wykorzystania sztucznej inteligencji do zaawansowanych zastosowań. 44 procent respondentów uważa że dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie sztucznej inteligencji w roli nauczyciela.

 Czas ekranów rozpoczął się w latach 50 dwudziestego wieku, w momencie w którym telewizja trafiła do masowego odbiorcy. Ilość ekranów w statystycznym gospodarstwie domowym zwiększała się wraz z wejściem na rynek komputerów osobistych i (kilka lat temu) smartfonów i tabletów. W 2011 roku sprzedaż smartfonów i tabletów przewyższyła sprzedaż komputerów osobistych.

Badanie przeprowadzone przez Ericsson ConsumerLab  w tym samym roku wykazało, że użytkownicy smartfonów mieszkający w Nowym Jorku i Paryżu w ciągu dnia spędzają więcej czasu przez ekranami swoich urządzeń niż wykonując inne czynności. Ciągle korzystanie z urządzenia trzymanego w dłoni często nie jest praktyczne. Po 60 latach dominacji, ekrany mogą już niedługo odejść  w niepamięć - połowa użytkowników smartfonów uważa, że czas popularności tych urządzeń przeminie w ciągu najbliższych pięciu lat.

Mała pojemność baterii jest problemem dla użytkowników smartfonów, a rozmiary urządzeń w dalszym ciągu rosną. Mimo tego że większość dużych posiada ekrany o przekątnej mniejszej niż 6 cali, badanie Ericsson wykazało że 31 procent użytkowników smartfonów chce żeby ich urządzenie miało ekran o przekątnej 7−8 cali a kolejne 30 procent chce 6 cali, w czasie kiedy 78 procent chce mniej martwić się o stan naładowania baterii.

Wnioski zawarte w raporcie „10 Hot Consumer Trends for 2016" pochodzą z ConsumerLab, globalnego program badawczego firmy Ericsson. Dotyczą szerokiego zakresu opinii konsumentów. Najszerzej reprezentowany, pierwszy z trendów odzwierciedla zdanie 1,1 miliarda ludzi z 24 krajów. Ostatni z trendów na liście jest reprezentatywny dla 46 milionów użytkowników smartfonów, mieszkających w 10 dużych miastach.

Zobacz również: 10 najgorętszych trendów konsumenckich na rok 2016. Early adopters przestają się liczyć.

Więcej informacji o raporcie 10 Hot Consumer Trends for 2016

Raport

Infografika

Prezentacja

Film

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

załączniki

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska