styl życia zainteresowania/hobby sprawy społeczne
W 2015 roku już ponad 40 psów i kotów znalazło dom dzięki programowi Adopciaki.pl promującemu bezpieczne adopcje ze wsparciem ekspertów
Do tej pory 44 kotów i psów znalazło dom i kochających opiekunów dzięki programowi Adopciaki.pl organizowanemu przez fundację Viva! w partnerstwie z firmą Nestlé, producentem karmy dla zwierząt Purina. Adopciaki to inicjatywa propagująca odpowiedzialną adopcję zwierząt. Na nowych opiekuńczych miłośników czworonogów czeka kolejne kilkadziesiąt zwierząt przebadanych weterynaryjnie i behawiorystycznie.
Program wystartował we wrześniu i przez zaledwie 3 miesiące objętych opieką zostało już 41 psów i 70 kotów. 27 psów i 17 kotów znalazło swój nowy dom. Pozostałe nadal czekają, aż ktoś je przyjmie i pokocha. Na stronie www.adopciaki.pl dostępna jest wyszukiwarka, pomagająca na podstawie cech osobowości, stylu życia i oczekiwań osoby myślącej o adopcji zwierzaka, dobrać idealnie pasującego do niej psa lub kota. Każde z wytypowanych zwierząt przebywa minimum od trzech tygodni w domu tymczasowym pod opieką i stałą obserwacją trenerów COAPE (doradców adopcyjnych). Zwierzę jest przebadane weterynaryjnie, zdiagnozowane behawiorystycznie i ma dopasowaną przez specjalistę dietetyki weterynaryjnej karmę Purina od Nestlé, która stanowi część pakietu adopcyjnego każdego Adopciaka. Przyszły opiekun wypełnia ankietę, odbywa rozmowę z doradcą, a także spotyka zwierzę tyle razy, ile potrzebuje. Na tej podstawie może odpowiedzialnie podjąć decyzję o adopcji swojego przyszłego psa lub kota.
Proces w Adopciaki.pl pozwala wyeliminować większość fobii i wątpliwości przyszłych opiekunów. Nie znając historii zwierzaka, obawiamy się problemów z jego zachowaniem. Bezpieczniejsze wydaje się wychowanie od początku małego kotka czy pieska. Tymczasem szacuje się, że obecnie w schroniskach w całej Polsce jest około 100 tys. zwierząt czekających na nowych właścicieli i prawdziwy dom. Niestety, skala bezdomności może być nawet 10 razy większa, gdyż nie wszystkie schroniska i azyle prowadzą statystyki.
– W Polsce osobom rozważającym przyjęcie do domu zwierzaka potrzeba profesjonalnej pomocy. Program Adopciaki.pl skupia swoje działania w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Bydgoszczy i Trójmieście. Nie przeszkadza to jednak w przeprowadzaniu adopcji w całej Polsce. W niedalekiej przyszłości będziemy poszerzać działalność na kolejne miasta. W kolejnym roku dalej będziemy wspierać odpowiedzialne i bezpieczne adopcje zwierząt oraz promować program m.in. poprzez takie inicjatywy jak akcja „Micha dla zwierzaka, dom dla Adopciaka” – przekonuje Oliwa Rosińska, Koordynator Projektu z ramienia Nestlė Purina.
„Micha dla zwierzaka, dom dla Adopciaka” to akcja zorganizowana przez Nestlė Purina. Jej celem było finansowe wsparcie programu Adopciaki.pl. W ramach tej akcji Nestle Purina przeznaczyła na wsparcie programu 1 proc. ze swojej sprzedaży zrealizowanej w okresie 1 września – 31 października br., tj. ponad 377 tys. zł. Akcję wspierali także partnerzy handlowi Nestlė Purina m.in.: Alma, Aquael Zoo, Carrefour, Fera.pl, E.Leclerc, Makro, Maxi Zoo, Selgros Cash & Carry, Tesco. Na rzecz walki z bezdomnością zwierząt sieć Maxi Zoo udostępniła pro bono m.in. powierzchnię w sklepie, narzędzia digital i reklamę w Maxi Zoo Journal. Obie firmy połączyła miłość do naszych mniejszych braci i chęć niesienia im pomocy. Pełna lista partnerów jest dostępna na stronie internetowej: www.purina.pl/adopciaki.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.