sprawy społeczne media/marketing/reklama rodzina nauka/edukacja/szkolenia
Niestraszki w pakiecie na święta od PZU
6 grudnia rusza pierwsza odsłona nowej kampanii świątecznej PZU „Niestraszki w pakiecie”. Jej bohaterami jest piątka Niestraszków – zabawnych, ale roztropnych postaci, które pełnią misję edukacyjną – uczą dzieci zasad bezpieczeństwa. Ponadto Niestraszki mają budować wizerunek marki wspierającej rodziców, nowoczesnej, wychodzącej poza standard. Kampania inauguruje otwarcie dodatkowej platformy edukacyjnej PZU, która będzie rozwijana w 2016 roku.
Świąteczny, kolorowy spot telewizyjny łączy animację z żywymi aktorami. Przedstawia jednego z bohaterów – Stacha Tracha - i zaprasza do odkrycia Krainy Niestraszków pod adresem niestraszki.pzu.pl. Na stronie dzieci będą mogły wziąć udział w interaktywnej zabawie, w której poznają bohaterów i ich mądre wskazówki. Ponadto cała rodzina może wziąć udział w kreatywnym konkursie tworzenia Niestraszków. W bajkowym kreatorze, z przygotowanych przez rysownika ilustracji, każdy może stworzyć własną postać, określić co nie jest jej straszne i wygrać jedną z maskotek.
Na stronie internetowej dostępne będą również czytane przez Marcina Dorocińskiego audiobooki z przygodami Niestraszków, napisane przez Joannę Wachowiak, autorkę książek dla dzieci. Każdy bohater uczy dzieci jednej, ważnej zasady dotyczącej bezpieczeństwa. Pierwsza z bajek dostępna jest bez ograniczeń. Kolejne cztery będzie można pobrać po podaniu specjalnego kodu dostępnego u agentów lub w oddziale PZU. Komunikacja skierowana do dorosłych ma w zimowej odsłonie wspierać sprzedaż OC i AC oraz promować ubezpieczenia Auto Szyby. Każdy, kto w okresie promocji zakupi ubezpieczenie z pakietem Auto Szyby dostanie w prezencie maskotkę Stacha Tracha.
– Dzięki stworzeniu platformy edukacyjnej z Niestraszkami przełamujemy schematyczny model wynagradzania Klientów nieciekawymi gadżetami. Każdy Niestraszek jest oryginalny, zaprojektowany z dużą dbałością i smakiem, i każdy będzie miał swoje miejsce w komunikacji. Co ważne, to nie tylko zwykłe zabawki, ale przede wszystkim personifikacja konkretnych produktów. Z drugiej strony w komunikacji dla dzieci pełnią one misję edukacyjną – uczą zasad bezpieczeństwa wykorzystując elementy zabawy. Niestraszki ocieplają wizerunek PZU i angażują w świat marki zarówno dzieci, jak i ich rodziców, obie grupy w nieco inny sposób – powiedział Andrzej Wojtyna, dyrektor ds. komunikacji marketingowej Grupy PZU.
Pierwsza odsłona kampanii potrwa do 31 grudnia 2015 r. i obejmie spot telewizyjny emitowany w głównych stacjach telewizyjnych oraz tematycznych, a także działania w internecie, w tym w mediach społecznościowych i BTL.
Za działania ATL i Digital odpowiada agencja DDB&Tribal. Media zakupił dom mediowy Starlink. Produkcja spotu: Platige Image, reżyser: Sebastian Pańczyk, scenografia: Janusz Mazurczak.