internet technologie

Ericsson razem z Polkomtelem wdraża Wi-Fi Calling

25.11.2015 | Ericsson Sp. z o.o.

Ericsson wdrożył w firmie Polkomtel usługę WiFi Calling, która działa w oparciu o fabrycznie wbudowaną w smartfony funkcję WiFi Calling. Ericsson zaprojektował i zintegrował system IMS, który jest bazą dla świadczenia usług VoWiFi oraz VoLTE. 

System IMS jaki dostarczyła firma Ericsson umożliwia w przyszłości uruchomienie usług VoWiFI, VoLTE, oraz cały zestaw funkcjonalności tzw: rich communication suite (czat, przesyłanie plików, wzbogacanie połączenia głosowego strumieniem wideo wysokiej jakości).

Rozwiązanie zastosowane przez Ericsson w firmie Polkomtel oparte jest o standard 3GPP. Nie wymagane jest pobieranie odrębnej aplikacji. Usługa WiFi Calling jest zintegrowana z natywnymi funkcjami telefonu. Połączenia wykonywane za pośrednictwem WiFi Calling znajdą się w historii połączeń, razem z połączeniami wykonywanymi za pośrednictwem sieci komórkowej.

Dotarcie do większej liczby użytkowników smartfonów podyktowało rozszerzenie usługi WiFi Calling o wykorzystanie aplikacji przygotowanej przez Ericsson przy współpracy z firmą Taqua. Aplikacja dostępna jest na smartfonach z systemem Android. Oferuje funkcjonalności zbliżone do natywnego rozwiązania. Aplikacja wymaga jednorazowego uruchomienia w trakcie którego następuje jej połączenie z wbudowanymi funkcjami telefonu: historii połączeń/SMSów, wbudowanej klawiatury. Po zalogowaniu się do sieci WiFI wykonywanie połączeń za pomocą WiFi Calling odbywa się w identyczny sposób jak za pomocą sieci komórkowej.

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska