środowisko naturalne/ekologia sprawy społeczne media/marketing/reklama

Discovery, Miasto St. Warszawa i WWF Polska łączą siły, aby ratować ginące gatunki

24.11.2015 | WWF Polska

Warszawa, 24.11.2015: W ciągu 100 lat 50% gatunków może zniknąć z powierzchni Ziemi – nie tylko tych egzotycznych, ale również nam bliskich - takich, jak ryś czy wilk. Discovery Channel poprzez międzynarodową kampanię społeczną #StartWith1Thing chce uświadomić ludziom, co zrobić, żeby do tego nie dopuścić. Partnerami polskiej odsłony kampanii są Miasto Stołeczne Warszawa oraz WWF Polska, a jej początkiem będzie projekcja przedstawiająca zwierzęta zagrożone wyginięciem, która zostanie wyświetlona na budynku Centrum Bankowo-Finansowego „Nowy Świat” już 27 listopada. Impulsem i inspiracją do podjęcia działań stała się światowa premiera filmu „Racing Extinction – Ginący Świat” zaplanowana na 2 grudnia o 21.00 na antenie Discovery Channel.

Celem kampanii #StartWith1Thing jest zjednoczenie ludzi na całym świecie pod wspólnym hasłem ochrony środowiska i pomocy zagrożonym gatunkom. Kampania edukuje i aktywizuje społeczeństwo w obszarze zmiany przyzwyczajeń i stylu życia, które mogą znacząco przyczynić się do ochrony zagrożonych gatunków, środowiska i samej ludzkości. Discovery wierzy, że nie jest jeszcze za późno i dzięki drobnym krokom, jak ograniczenie spożycia mięsa lub jazda do pracy rowerem, można zmienić świat na lepsze i uratować życie wielu stworzeń.

Problemy związane z ochroną środowiska obok swojego globalnego wymiaru, odnoszą się także do kwestii lokalnych, a ich natura i charakter są uniwersalne. Nadawca postanowił połączyć siły z Miastem Stołecznym Warszawa oraz WWF Polska, aby udowodnić, że mieszkańcy Polski mogą także aktywnie włączyć się w tę „największą akcję ratunkową w dziejach”.

Discovery to nadawca z misją, która nie ogranicza się do pokazywania wartościowych programów. Wychodzimy poza szklany ekran i zachęcamy naszych odbiorców do zaangażowania się w sprawy ważne dla przyszłości naszej planety. Dlatego też wspieramy inicjatywy, które mogą ochronić Ziemię i to, co w niej najcenniejsze. Dzięki współpracy z władzami Warszawy i WWF Polska misja ta nabiera jeszcze pełniejszego wymiaru.– mówi Olgierd Dobrzyński, Country Manager Discovery Networks w Europie Środkowej.

Startowi kampanii towarzyszyć będzie projekcja na Centrum Bankowo-Finansowym „Nowy Świat”, którą zobaczą przechodnie mijający tę lokalizację po zmroku w piątek 27 listopada (od ok. godz. 16.30 do ok. 21.00). Na ścianach budynku wyświetlona zostanie sekwencja filmów przedstawiających zwierzęta zagrożone wyginięciem. Pokazane zostaną zarówno polskie gatunki, jak też te, które żyją w środowisku wodnym, pustynnym, biegunowym oraz tropikalnym. Realizacja akcji możliwa jest dzięki wsparciu władz Warszawy.

Warszawa zawsze chętnie angażuje się w akcje, których celem jest ochrona środowiska czy gatunków zagrożonych wyginięciem. Nie mogło być inaczej i tym razem! Chcemy przypomnieć mieszkańcom naszego miasta, że mogą dbać o środowisko naturalne każdego dnia, poprzez swoje codziennezachowania. Wystarczy np. wybór komunikacji miejskiej zamiast samochodu czy oszczędzanie energii elektrycznej – mówi Jacek Wojciechowicz, Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

Partnerem merytorycznym polskiej odsłony kampanii została Fundacja WWF Polska, która od lat aktywnie działa na rzecz ochrony zagrożonych gatunków w Polsce i na świecie. Organizacja nie tylko posiada niezbędne doświadczenie i cenną wiedzę, ale także dysponuje narzędziami, które pozwalają wprowadzić w życie ideę kampanii #startwith1thing. WWF umożliwia symboliczną adopcję jednego z ośmiu zagrożonych gatunków zwierząt: tygrysa, rysia, niedźwiedzia, foki, wilka, morświna, słonia lub nosorożca. Wystarczy odwiedzić stronę organizacji www.pomagam.wwf.pl, wybrać zwierzę oraz formę wsparcia – jednorazową lub comiesięczną wpłatę. To ta „jedna rzecz”, dzięki której
w prosty sposób można przyłączyć się do globalnego ruchu na rzecz ochrony środowiska i w realny sposób przyczynić się do pozytywnych zmian.

Postanowiliśmy przyłączyć się do akcji #StartWith1Thing, aby wspólnie z Discovery pokazać, że każdy z nas może zrobić choć mały krok, aby chronić przyrodę. Ważne jest, żebyśmy wszyscy mieli świadomość, że swoimi codziennymi drobnymi działaniami możemy zmieniać świat na lepsze, a przynajmniej nie szkodzić naszemu otoczeniu – mówi Karolina Kukielska z WWF Polska.

Akcja #StartWith1Thing rozpocznie się 3 grudnia, dzień po premierze filmu. Towarzyszyć jej będą działania w mediach społecznościowych oraz materiały wizualne na ekranach w warszawskich środkach komunikacji miejskiej.

***

O DISCOVERY

Discovery Communications (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) to największy nadawca płatnej telewizji na świecie, docierający do 3 mld widzów ogółem w ponad 220 państwach i terytoriach. Od 30 lat Discovery zaspokaja ciekawość oraz angażuje swoją widownię, oferując wysokiej jakości programy za pośrednictwem 200 kanałów, m.in. Discovery Channel, TLC, Animal Planet, ID i Discovery Science, jak również amerykańskich kanałów joint venture, jak OWN: Oprah Winfrey Network. Discovery jest właścicielem Eurosport International, wiodącej grupy kanałów sportowo-rozrywkowych w Europie, Azji, Bliskim Wschodzie i Afryce. W regionie CEEMEA (Europa Środkowa i Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka), Discovery za pośrednictwem 16 kanałów dociera do 504 milionów widzów ogółem w 109 krajach, emitując programy tłumaczone na 20 języków.

kontakt dla mediów
Agnieszka Veljković
Rzeczniczka Prasowa, Fundacja WWF Polska
Agnieszka Veljković

aveljkovic@wwf.pl

tel: +48 691 690 601

Fundacja WWF Polska
Prasa

prasa@wwf.pl

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Agnieszka Veljković
Rzeczniczka Prasowa, Fundacja WWF Polska
Agnieszka Veljković

aveljkovic@wwf.pl

tel: +48 691 690 601

Fundacja WWF Polska
Prasa

prasa@wwf.pl

informacje o firmie