sprawy społeczne towary konsumpcyjne nauka/edukacja/szkolenia

MasterCard wspiera World Food Programme w ramach kampanii Priceless Causes

24.11.2015 | MasterCard

Warszawa, 24 listopada 2015 r. – MasterCard rozpoczyna kampanię charytatywną Priceless Causes w 11 krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce, wspierając szkolny program dożywiania dzieci w Rwandzie w ramach World Food Programme (WFP – Światowego Programu Żywnościowego). Po raz pierwszy MasterCard włączył w akcję tak wiele krajów z jednego regionu, by wspomóc WFP w eliminowaniu głodu na świecie.

Jedna transakcja – jeden posiłek w szkole

W dniach 23-29 listopada br. posiadacze kart MasterCard w 11 biorących udział w projekcie krajach, w tym w Polsce, będą automatycznie przekazywać darowiznę za pośrednictwem MasterCard przy każdej transakcji kartą. Dotację oferuje MasterCard, co oznacza, że konsument nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów.

Pojedyncza darowizna na rzecz WFP sfinansuje zakup posiłku dla ucznia w Rwandzie, gdzie – jak wynika z ostatniego raportu poświęconego kwestiom żywieniowym – 43% dzieci w wieku do lat 5 cierpi na chroniczne niedożywienie. Posiłki w szkole stanowią podstawowe źródło wyżywienia, a dzięki nim dzieci kontynuują naukę. W ramach tej inicjatywy wraz ze swymi klientami firma MasterCard zobowiązała się do przekazania w charakterze darowizny na rzecz WFP środki na zakup do 3,75 mln posiłków dla uczniów.

 „Czynienie dobra to nasza wspólna odpowiedzialność, dlatego pragniemy wesprzeć dzieci w Rwandzie finansując im posiłki w szkołach. Posiadacze kart MasterCard w Europie Środkowo-Wschodniej będą mogli w ten sposób zadbać o siłę i energię dzieci, by nic nie rozpraszało ich w zdobywaniu wykształcenia. Jednocześnie, lokalnie kupowane posiłki oznaczają także korzyści dla miejscowej gospodarki i rodzin farmerów. Zmiana, której możemy dokonać dzięki pojedynczej transakcji jest ogromna, a razem jesteśmy w stanie poprawić jakość życia tysięcy dzieci” - powiedział George Simon, Szef Regionu Europy Środkowo-Wschodniej w MasterCard.

„Dzięki naszemu partnerowi, firmie MasterCard, mieszkańcy Europy Środkowo-Wschodniej będą mogli w realny sposób zmienić życie jednego z rwandyjskich dzieci, tylko używając karty płatniczej - powiedział  Jay Aldous, dyrektor ds. partnerstwa prywatnego w WFP. - Ta inicjatywa to doskonały przykład na to, jakie możliwości drzemią w sektorze prywatnym, jeśli kompetencje ściśle związane z prowadzoną działalnością zostaną wykorzystane w praktyce na potrzeby zmiany świata.”

 [1] Akcja obejmuje Austrię, Bułgarię, Chorwację, Czechy, Izrael, Polskę, Rumunię, Serbię, Słowację, Słowenię i Węgry

[2] Za każdą transakcję dokonaną kartami MasterCard w dniach 23-29 listopada 2015 r. firma MasterCard przekaże darowiznę o wartości jednego posiłku dla ucznia na rzecz World Food Program (Światowego Programu Żywnościowego), finansując łącznie do 3,75 mln posiłków. W Serbii i Bułgarii darowizny będą przekazywane tylko przy transakcjach zbliżeniowych.

 

informacje o firmie

O MasterCard:

MasterCard (NYSE:MA) jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Obsługujemy najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach. Produkty i rozwiązania MasterCard sprawiają, że czynności związane z zakupami, podróżami, prowadzeniem firmy czy zarządzaniem finansami są łatwiejsze, bezpieczniejsze i bardziej efektywne. Śledź nas na Twitterze @MasterCardPL, przyłącz się do dyskusji na Beyond The Transaction Blog oraz zapisz się, aby otrzymywać najnowsze informacje z Centrum Prasowego MasterCard.

O World Food Program

WFP to największa agencja humanitarna, której celem jest zwalczanie głodu na całym świecie, pomoc żywnościowa w razie nagłych sytuacji kryzysowych oraz współpraca z przedstawicielami społeczności lokalnej w celu poprawy jakości żywienia i budowania odporności. Rokrocznie WFP pomaga ok. 80 milionom ludzi w ok. 80 krajach.

O partnerstwie MasterCard-WFP

MasterCard i WFP od roku 2012 współpracują jako partnerzy w celu dostarczania innowacyjnych rozwiązań służących przeciwdziałaniu głodowi. MasterCard angażuje posiadaczy kart oraz partnerów biznesowych, banki, akceptantów do zbierania środków na potrzeby programów WPF, z których finansowane są zakupy odżywczych posiłków dla uczniów w szkołach. Firma MasterCard pomogła również WFP w umocnieniu dostaw “żywności cyfrowej” tak, aby uchodźcy oraz inni ludzie będący w potrzebie mogli uzyskać dostęp do niezbędnej im żywności z rynków lokalnych.

informacje o firmie

O MasterCard:

MasterCard (NYSE:MA) jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Obsługujemy najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach. Produkty i rozwiązania MasterCard sprawiają, że czynności związane z zakupami, podróżami, prowadzeniem firmy czy zarządzaniem finansami są łatwiejsze, bezpieczniejsze i bardziej efektywne. Śledź nas na Twitterze @MasterCardPL, przyłącz się do dyskusji na Beyond The Transaction Blog oraz zapisz się, aby otrzymywać najnowsze informacje z Centrum Prasowego MasterCard.

O World Food Program

WFP to największa agencja humanitarna, której celem jest zwalczanie głodu na całym świecie, pomoc żywnościowa w razie nagłych sytuacji kryzysowych oraz współpraca z przedstawicielami społeczności lokalnej w celu poprawy jakości żywienia i budowania odporności. Rokrocznie WFP pomaga ok. 80 milionom ludzi w ok. 80 krajach.

O partnerstwie MasterCard-WFP

MasterCard i WFP od roku 2012 współpracują jako partnerzy w celu dostarczania innowacyjnych rozwiązań służących przeciwdziałaniu głodowi. MasterCard angażuje posiadaczy kart oraz partnerów biznesowych, banki, akceptantów do zbierania środków na potrzeby programów WPF, z których finansowane są zakupy odżywczych posiłków dla uczniów w szkołach. Firma MasterCard pomogła również WFP w umocnieniu dostaw “żywności cyfrowej” tak, aby uchodźcy oraz inni ludzie będący w potrzebie mogli uzyskać dostęp do niezbędnej im żywności z rynków lokalnych.