styl życia zdrowie sprawy społeczne

“Lekkoatletyka dla każdego!” - case study

17.11.2015 | Nestlé Polska S.A.

Sytuacja wyjściowa:

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca dzieciom i młodzieży, co najmniej 60 minut ruchu dziennie. Polskie dzieci tyją najszybciej w całej Europie. Już 17% chłopców i 11% dziewcząt  w wieku 7-18 lat w Polsce zmaga się z otyłością[1]. Tylko jak przekonać dzieci i młodzież do ćwiczeń, skoro 40% z nich spędza przed komputerem i telewizorem minimum 3 godziny dziennie[2]?

Cel:

Wspólnie z PZLA Nestlé chce pokazywać dzieciom, że sport może być fajny, a zdrowe żywienie to świetna zabawa.

Projekt:

„Lekkoatletyka dla każdego” to program upowszechniania sportu i nauki zdrowego odżywiania dla dzieci i młodzieży, który Nestlé prowadzi wspólnie z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki. Program przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych oraz gimnazjów, w sumie weźmie w nim udział około 85 000 dzieci z całej Polski. Co ważne, wiedza przekazywana w programie jest dostosowana do ich wieku i możliwości. Dla przykładu dla uczniów klas I-III przewidziano ciekawą ofertę zabaw lekkoatletycznych połączonych z podstawami zdrowego odżywiania, podczas gdy uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej i gimnazjum oprócz nieco bardziej zaawansowanych lekcji żywieniowych, będą mogli wziąć udział w treningach i zawodach lekkoatletycznych. Program prowadzony jest pod okiem przeszkolonych nauczycieli, instruktorów i trenerów. W ramach programu eksperci ds. żywienia Nestlé prowadzą szkolenia dla koordynatorów i uczą, jak podczas prowadzonych lekcji skutecznie przekonywać dzieci do zdrowego odżywiania. Aby wspomóc koordynatorów, firma Nestlé przekazała do szkół ponad 50 tys. materiałów edukacyjnych z interaktywnymi planszami do nauki prawidłowego żywienia. Dotychczas największym wydarzeniem w ramach programu „Lekkoatletyka dla każdego” były zawody lekkoatletyczne we Włocławku (27-29 maja 2015), w których udział wzięło aż 2 500 uczniów szkół podstawowych i gimnazjów z całej Polski. Dodatkową atrakcją zawodów była sztafeta z… Olimpijczykami: Barbarą Madejczyk – finalistką Igrzysk Olimpijskich w Pekinie w rzucie oszczepem, Pawłem Czapiewskim – rekordzistą Polski w biegu na 800 metrów i Szymonem Ziółkowskim – mistrzem olimpijskim w rzucie młotem.

Efekt:

W 2015 roku program „Lekkoatletyka dla każdego!” realizowało przez 16 Ośrodków Lekkiej Atletyki (OLA) i 51 Ośrodków Kids’ Athletics (OKA) w całej Polsce. W całym roku 2015 program obejmie 85 000 dzieci. Łącznie nt. programu „Lekkoatletyka dla każdego!” od stycznia do początku października 2015 roku ukazało się ponad 750 publikacji w prasie, radiu, internecie i telewizji.

 

[1] Obesity up-date, 2014, OECD

[2] Zdrowie dzieci i młodzieży w Polsce w 2009 roku, Urząd Statystyczny Kraków 2011

 

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.