styl życia sprawy społeczne technologie

Trendy i preferencje Polaków w komunikacji SMS [Infografika]

19.11.2015 | SerwerSMS.pl

Wydawać by się mogło, że po tak długim czasie, w świecie szybko zmieniających się nowych technologii powiadomienia SMS stracą na ważności. SMS ma się jednak bardzo dobrze, nie tylko w klasycznym wydaniu. Jak obecnie wykorzystywane są SMS-y w nowoczesnej komunikacji biznesowej i konsumenckiej. Czy Polacy nad uważają je za użyteczne i funkcjonalne? Jak często wysyłamy SMS-y i jakie SMS-y cieszą się największym zainteresowaniem?



Powiadomienia SMS są najchętniej wykorzystywanym sposobem komunikacji wśród Polaków – ze wszystkich dostępnych technologii ponad 94 proc. osób wybiera właśnie krótkie wiadomości tekstowe, a 65 proc. korzysta z nich codziennie. Popularność smartfonów, a co za tym idzie aplikacji mobilnych i komunikatorów nie zdetronizowała SMS-ów, które towarzyszą nam od ponad dwóch dekad zarówno w komunikacji biznesowej, jak i codziennej.

SMS-y Premium obciążone opłatą specjalną
Blisko 33 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z usługi SMS-ów Premium, czyli krótkich wiadomości tekstowych o podwyższonym koszcie. 2/3 korzysta z nich kilka razy do roku. Zdecydowana większość (68 proc.) przeznacza na ten cel do 5 zł miesięcznie, a jedynie 4 proc. wydaje na SMS-y Premium do 100 zł w ciągu miesiąca.

Urzędowa wiadomość
Instytucje publiczne są coraz bardziej aktywne na polu komunikacji mobilnej. W ciągu 12 miesięcy blisko 40 proc. Polaków otrzymało SMS-a od instytucji publicznej, a ponad 90 proc. uznało je za przydatne. Najwięcej osób, które otrzymało SMS-a od instytucji publicznej mieszka w województwie kujawsko-pomorskim.

Najczęstszym i najbardziej interesującym tematem SMS-ów w komunikacji z instytucjami publicznymi był status spraw urzędowych, w tym sprawy związane z dowodem osobistym, paszportem czy prawo jazdy. Powiadomienia SMS dotyczące umówionych wizyt lekarskich w szpitalu lub w przychodni publicznej oraz SMS-y związane z lokalnymi zagrożeniami (np. burze, powodzie, pożary), to jednej z najpopularniejszych informacji, które Polacy chcieliby otrzymywać SMS-em od instytucji publicznych.

Preferencje zakupowe
Niemal 40 proc. Polaków chciałoby otrzymywać powiadomienia SMS o promocjach w sklepach i punktach usługowych. Najbardziej pożądanym typem promocji realizowanym za pośrednictwem SMS-ów jest rabat na zakup produktu lub usługi, a największym zainteresowaniem cieszą się takie branże jak odzież, obuwie oraz akcesoria.

Markowe wiadomości
Jakie wiadomości SMS i jak często chcieliby otrzymywać Polacy? Ponad trzy czwarte jest zainteresowanych otrzymywaniem SMS-ów dotyczących ich ulubionych marek. 43 proc. chciałoby raz w tygodniu otrzymywać powiadomienia SMS z informacjami o promocjach i aktualnościach w sklepach lub punktach usługowych. W przypadku zakupów online zdecydowana większość chciałaby otrzymywać wiadomości SMS informujące o szczegółach związanych z transakcją.

informacje o firmie

 

Platforma SerwerSMS.pl należy do firmy Artnet, którą w 2003 roku założył Artur Sadowski. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta jest liderem w swojej branży. Obecnie z usług platformy korzysta prawie 20 000 klientów. SerwerSMS.pl to jedyna platforma komunikacji SMS, MMS, VMS dostępna na wszystkie urządzenia.

Platforma SerwerSMS.pl dostarcza skuteczne narzędzie marketingu mobilnego, pozwalające na prowadzenie profesjonalnej komunikacji w biznesie, przez instytucje publiczne oraz w obszarze B2C. SerwerSMS.pl umożliwia m.in. realizację kampanii mobile i mikropłatności – masową wysyłkę SMS, MMS, VMS, odbiór SMS-ów i MMS-ów, pobieranie opłat przez SMS za artykuły na stronach www, dostęp do strony.

informacje o firmie

 

Platforma SerwerSMS.pl należy do firmy Artnet, którą w 2003 roku założył Artur Sadowski. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta jest liderem w swojej branży. Obecnie z usług platformy korzysta prawie 20 000 klientów. SerwerSMS.pl to jedyna platforma komunikacji SMS, MMS, VMS dostępna na wszystkie urządzenia.

Platforma SerwerSMS.pl dostarcza skuteczne narzędzie marketingu mobilnego, pozwalające na prowadzenie profesjonalnej komunikacji w biznesie, przez instytucje publiczne oraz w obszarze B2C. SerwerSMS.pl umożliwia m.in. realizację kampanii mobile i mikropłatności – masową wysyłkę SMS, MMS, VMS, odbiór SMS-ów i MMS-ów, pobieranie opłat przez SMS za artykuły na stronach www, dostęp do strony.