styl życia zainteresowania/hobby turystyka/wypoczynek
71% Polaków zabiera ze sobą „pamiątki” z hotelu
KAYAK.pl przedstawia wyniki ankiety przeprowadzonej na swojej stronie internetowej i ujawnia, jakie przedmioty goście hotelowi najczęściej przywożą ze sobą do domu.
- Największym zainteresowaniem cieszą się przybory toaletowe, kapcie, długopisy i notatniki.
- Jako główny powód, Polacy podają możliwość wykorzystania przedmiotów w dalszej podróży.
Warszawa, 9 listopada 2015 r. - Podczas idealnego pobytu w hotelu, goście czują się w nim równie komfortowo jak u siebie w domu. Parę drobiazgów, zabranych ze sobą na pamiątkę, pozwala po powrocie przywołać miłe wspomnienia z podróży we własnych czterech ścianach. Na drodze do wypełnienia walizki przydatnymi „trofeami” mogą stanąć jedynie rozmiar oraz wątpliwości, co właściwie wypada zabrać z hotelu. Serwis KAYAK.pl spytał polskich turystów, z jakimi przedmiotami najchętniej wracają do domu i z jakich powodów to właśnie one lądują w ich bagażach.
Dlaczego Polacy wyjeżdżają z hotelu z „pamiątkami”?
71% ankietowanych Polaków przyznało, że zabiera ze sobą przedmioty z hotelu. Jakie są ku temu powody? 46% uczestników ankiety wykorzystuje je podczas dalszej podróży, a 26% wyznało, że te zdobycze mają dla nich wartość pamiątkową. 18% podróżnych winą za przywłaszczanie sobie hotelowych drobiazgów obarcza swoją skłonność do kleptomanii, natomiast 10% po prostu docenia ciekawy styl wystroju pokoi hotelowych.
Jakie przedmioty najczęściej lądują w walizkach podróżnych?
Płacąc za pobyt w hotelu, wielu gości wychodzi z założenia, że pewne rzeczy im się należą. Warto jednak pamiętać, że granica między tym, co wypada zabrać, a co może być uważane za kradzież, jest dość płynna. Aby ułatwić podróżnym właściwy osąd sytuacji, KAYAK.pl podzielił przedmioty cieszące się największą popularnością na dwie kategorie.
Do pierwszej „dozwolonej” kategorii należą ulubione zdobycze polskich gości, czyli przybory toaletowe. Do domu zabiera je aż 60% ankietowanych. Trochę rzadziej w ich walizkach lądują takie przedmioty, jak pasta do zębów (42%), kapcie (30%) czy notatniki i długopisy (27%). Goście, którzy opuszczają hotel wyposażeni w wyżej wymienione rzeczy, nie muszą się jednak niczym przejmować.
Inaczej sytuacja wygląda w przypadku przedmiotów z drugiej, „niedozwolonej” kategorii, które zdecydowanie nie powinny opuszać hotelu. Aż 43% z 71% ankietowanych, którzy przyznali się do kolekcjonowania hotelowych „pamiątek”, nigdy nie wraca do domu z „niedozwolonymi” przedmiotami. Wyniki ankiety pokazują, że najwięcej zakazanych łupów znika z łazienek - aż 40% gości nie wyrusza do domu bez suszarki, 38% docenia jakość hotelowych ręczników, a 35% pakuje do walizki wieszaki. 14% ankietowanych przyznało się do zabierania tabliczki „Nie przeszkadzać”.
|
Najczęściej zabierane „dozwolone” przedmioty |
% ankietowanych, którzy wracają z nimi do domu |
1. |
Przybory toaletowe |
60 |
2. |
Pasta do zębów |
42 |
3. |
Kapcie |
30 |
4. |
Przybory do pisania (długopisy, koperty, notesy) |
27 |
5. |
Czepek pod prysznic |
23 |
|
Najczęściej zabierane „niedozwolone” przedmioty |
% ankietowanych, którzy wracają z nimi do domu |
1. |
Suszarka |
40 |
2. |
Ręczniki |
38 |
3. |
Wieszaki |
35 |
4. |
Szlafrok |
32 |
5. |
Zasłony |
31 |
Ankietę przeprowadzono również wśród mieszkańców innych krajów europejskich. Oto wybrane wyniki z wybranych państw:
- Polaków i Hiszpanów charakteryzuje podobne podejście - 61% hiszpańskich ankietowanych przyznało, że do domu nie wraca bez hotelowych suszarek.
- 23% Francuzów kolekcjonuje... grzebienie.
- Niemcy natomiast uwielbiają czytać - 17% ankietowanych zabiera z hotelu czasopisma.
„Jest wiele sposobów na odtworzenie urlopowego nastroju we własnych czterech ścianach - bez ryzyka bycia posądzonym o kradzież”, mówi Vera Pershina, dyrektor regionalny KAYAK-a na Polskę i Rosję. Według Pershiny, „najlepiej zabierać tylko przydatne drobiazgi, co do których nie ma cienia wątpliwości, że wypada spakować je do walizki. Jeśli nie mamy pewności, warto spytać obsługę hotelu. Podobne przedmioty są często dostępne w sprzedaży internetowej, a pracownicy hotelu z chęcią udzielą informacji, gdzie ich szukać. W niektórych sieciach hoteli można nawet na miejscu dostać wybrane egzemplarze. Kupowanie tych rzeczy odbiera urok przemycania ich w walizce, ale zostanie to na pewno docenione przez pracowników hotelu. W końcu takie rozwiązanie ma same plusy dla obu stron - oni unikną niemiłych niespodzianek, a goście potencjalnych problemów.”
Interesują Cię porady podróżnicze? Odwiedź bloga lub sprawdź oferty na kayak.pl, aby znaleźć idealny hotel na następną podróż.
UWAGI:
Dane zostały opracowane na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej na stronach KAYAK w Europie w przedziale czasowym od 12.10.2015 do 01.11.2015. W ankiecie wzięło udział 2012 osób. Pytania miały charakter wielokrotnego wyboru.
informacje o firmie
O KAYAK
KAYAK jest światowym liderem wśród wyszukiwarek turystycznych. Serwis i aplikacja mobilna KAYAK umożliwiają łatwe przeszukiwanie setek stron turystycznych na raz, by znaleźć loty, hotele, samochody oraz oferty lot+hotel. Rocznie przetwarzamy ponad miliard zapytań o informacje podróżne i oferujemy lokalne wersje serwisu oraz aplikacji mobilnej w ponad 30 krajach i w 18 językach. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do Priceline Group.
informacje o firmie
O KAYAK
KAYAK jest światowym liderem wśród wyszukiwarek turystycznych. Serwis i aplikacja mobilna KAYAK umożliwiają łatwe przeszukiwanie setek stron turystycznych na raz, by znaleźć loty, hotele, samochody oraz oferty lot+hotel. Rocznie przetwarzamy ponad miliard zapytań o informacje podróżne i oferujemy lokalne wersje serwisu oraz aplikacji mobilnej w ponad 30 krajach i w 18 językach. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do Priceline Group.