sprawy społeczne towary konsumpcyjne media/marketing/reklama

Światowy Dzień Żywności 2015. Marka Knorr włącza się w inicjatywę ONZ

16.10.2015 | Knorr

16 października obchodzony jest Światowy Dzień Żywności proklamowany przez Organizację Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO). Ten szczególny dzień jest znakomitą okazją do zwrócenia uwagi na globalny problem głodu i niedożywienia, z którym walkę podejmuje także Unilever na czele z marką Knorr.

W swoich założeniach Światowy Dzień Żywności ma służyć zwiększaniu świadomości opinii publicznej dotyczącej globalnych problemów dystrybucji żywności oraz wzmocnieniu solidarnej walki z głodem, niedożywieniem i ubóstwem.  Unilever aktywnie włącza się w te działania, prowadząc je całorocznie, nie tylko w związku z obchodzonych 16 października Światowym Dniem Żywności.

Żywność dla potrzebujących

Marki spożywcze z portfolio Unilever włączają się w te działania, przekazując produkty organizacjom zajmującym się ich dystrybucją wśród potrzebujących.

Przykładowo w 2014 roku nastąpiło przekazanie aż 18 ton produktów marki Amino do Federacji Polskich Banków Żywności, której misją jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności oraz zmniejszanie obszarów niedożywienia w Polsce. Przedmiotem darowizny były zupy i sosy suche marki Amino - ponad 22 tysiące kartonów produktów o imponującej łącznej wadze 18 ton. Produkty marki Amino trafiły do 3 Banków Żywności: w Tarnobrzegu, Nowych Bielicach i we Wrocławiu.

Natomiast w 2015 roku marka Knorr przekazała aż 10 ton żywności do Banku Żywności SOS w Warszawie. One również trafiły do osób potrzebujących, zmagających się z problemem ubóstwa i niedożywienia.

Życie w sposób zrównoważony

W 2010 roku  Unilever ogłosiła swój globalny Plan Życie w sposób zrównoważony, który jest zbiorem ambitnych celów związanych z wdrażaniem zrównoważonego modelu biznesowego. W jego ramach Unilever  zobowiązała się do:

  • poprawy zdrowia i samopoczucia ponad 1 miliarda osób,
  • zmniejszenia wpływu na środowisko o połowę,
  • polepszania warunków bytowych milionów ludzi.

Działania Unilever pokrywają się z globalnymi celami rozwojowymi Organizacji Narodów Zjednoczonych. Od kilku lat wciąż zwiększa się procentowy udział surowców rolnych pozyskiwanych przez firmę z upraw zrównoważonych, które kierują się zasadami mającymi na celu m.in. ochronę środowiska, właściwe zarządzanie zasobami wodnymi czy energią, zapewnienie dobrobytu zwierząt. Obecnie ponad 90% z 13 kluczowych dla produktów marki Knorr warzyw i ziół jest już pozyskiwanych z upraw zarządzanych w sposób zrównoważony, zaś do 2020 roku 100% surowców rolnych będzie pozyskiwanych w ten sposób.

Każdy, kto również chciałby przyłączyć się do walki z głodem na świecie, może to zrobić, korzystając ze strony: www.wfp.org/shareameal.

 

kontakt dla mediów
Joanna Szałasz
specjalista public relations, Knorr
Joanna Szałasz

joanna.szalasz@knorr.pl

tel: +48 536 410 824

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Joanna Szałasz
specjalista public relations, Knorr
Joanna Szałasz

joanna.szalasz@knorr.pl

tel: +48 536 410 824

informacje o firmie