zdrowie sprawy społeczne towary konsumpcyjne

Przemysł spożywczy wspiera walkę z otyłością

05.10.2015 | redakcja infoWire.pl

Producenci żywności coraz chętniej organizują dla konsumentów imprezy sportowe i zapraszają ich do punktów porad dietetycznych. Tego rodzaju prozdrowotna działalność jest odpowiedzią na problem otyłości wśród Polaków.

Branża spożywcza, która ma wpływ na przyzwyczajenia żywieniowe konsumentów, prowadzi walkę z otyłością. „Przede wszystkim dajemy konsumentowi wybór, oferując również produkty o obniżonej kaloryczności. Prowadzimy też działania informacyjne – każdy produkt jest opatrzony etykietą, z której można dowiedzieć się o jego składzie i liczbie kalorii – a także edukacyjne. Udzielamy np. bezpłatnych porad żywieniowych. Ponadto zachęcamy do zdrowego i aktywnego życia: organizujemy szereg imprez sportowych i przekonujemy do uprawiania sportu” – mówi serwisowi infoWire.pl Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych z Coca-Cola HBC Polska.

Ponad połowa Polaków waży za dużo – wynika z badań przeprowadzonych przez Centrum Badania Opinii Społecznej. „Otyłość jest problemem kompleksowym. Główne czynniki, które ją powodują, to brak ruchu oraz odżywianie się niezgodnie z zaleceniami żywieniowymi. Powszechna jest błędna opinia, że wyeliminowanie jednego czynnika odmienni rzeczywistość. Tylko całościowe i długoterminowe działania, przy zaangażowaniu biznesu, polityki oraz organizacji pozarządowych, mogą rozwiązać problem” – podkreśla ekspertka.

załączniki