styl życia internet transport

30-letni mężczyzna lata sam i rezerwuje loty z miesięcznym wyprzedzeniem – Tripsta.pl przedstawia podróżny profil polskiego biznesmena

28.09.2015 | Tripsta

Podróże biznesowe napędzają rynek ruchu lotniczego

Rezerwacje online weszły już do powszechnego użytku. Ułatwiają one nie tylko planowanie urlopu, ale usprawniają również zarządzanie firmą w obszarze organizacji wyjazdów służbowych i zagranicznych spotkań biznesowych. Dzięki rosnącej liczbie dostępnych połączeń, turystyka lotnicza staje się coraz bardziej popularnym sposobem podróży w celach biznesowych, także w przypadku wyjazdów krajowych. Na podstawie dostępnych danych, analitycy Tripsta.pl, jednego z największych biur podróży online, stworzyli profil polskiego podróżnika. Wyniki badania ujawniają, kto podróżuje najwięcej, ile wydaje na to pieniędzy oraz jakie trendy dominują w rezerwacjach.

Kto podróżuje najwięcej?

Największą grupę podróżnych – 83,6% – stanowią ludzie aktywni zawodowo, czyli ci pomiędzy 25. a 65. rokiem życia. Najwięcej rezerwacji, bo aż 62% wszystkich dokonanych na stronie Tripsta.pl, przypada na młodszą część tej grupy (osoby w wieku pomiędzy 25 a 40 lat). W bardziej szczegółowym ujęciu – ci, którzy podróżują najwięcej, to osoby w wieku 30-35 lat (19% rezerwacji), oraz w wieku 25-30 lat (17%). Odsetek podróżujących mężczyzn w stosunku do kobiet jest nieco wyższy – 56% vs 44%.

Kiedy odbywa się najwięcej podróży i ile one kosztują?

Według danych Tripsta.pl, częstotliwość podróży zmniejsza się z upływem roku. Dla roku 2014 rozkład liczby podróży według kwartałów kształtuje się następująco: I – 33%, II – 30%, III – 20%, IV – 17%. Średnia dla czasu spędzonego w podróży to 10 dni, a na pokładzie samolotu prawie 6 godzin w ujęciu rocznym. Średnie wydatki na podróże w skali roku wynoszą 1630 zł na osobę. Najmniejsza wartość transakcji w serwisie wyniosła 38 zł, a najdroższa rezerwacja dokonana na Tripsta.pl była warta ponad 30000 zł. Maksymalne wydatki jednej osoby bądź organizacji w analizowanym okresie wyniosły ponad 412 000 zł.

Jakie są trendy w dokonywaniu rezerwacji?

Większość rezerwacji, aż 78%, dokonywanych jest dla jednego pasażera. Odsetek rezerwacji dla dwóch osób to zaledwie 17%, a dla trzech tylko 3%. Pozostałe 2% to rezerwacje dla czterech lub więcej osób. Loty rezerwowane są średnio z 35-cio dniowym wyprzedzeniem, jednak rekordowa rezerwacja została dokonana na 353 dni przed wylotem. Wciąż najczęściej wybierane są loty w obie strony, tylko 5% rezerwacji dotyczy tych w jedną stronę.

Jakie są najpopularniejsze kierunki?

Prawie 60% zarezerwowanych lotów dotyczy tras kontynentalnych, 27% stanowią rejsy krajowe, a międzykontynentalne zaledwie 13%. W kontekście typów lotów przeważają połączenia z przesiadką, stanowiące 65,5% wszystkich rezerwacji, loty bezpośrednie to 34,5%. Obecność Warszawy na pierwszym miejscu zarówno wśród najpopularniejszych miast wylotu, jak i przylotu dowodzi, że jest to miejsce ściśle związane z biznesem. Inne polskie miasta, z których podróżni najczęściej wyruszają, to kolejno Kraków, Gdańsk, Wrocław i Poznań. Wśród najpopularniejszych zagranicznych miast docelowych znajdują się Berlin, Londyn, Zurych, Ateny, Paryż i Stambuł. Ten wybór kształtuje z kolei listę najczęściej wybieranych przewoźników. Są nimi PLL LOT, Air Berlin, SAS, Lufthansa i Aegean Airlines.

*Uwagi: Wyniki oparte są na analizie rezerwacji biletów lotniczych dokonanych na stronie Tripsta.pl w okresie od 1 stycznia 2014 do 16 września 2015.

informacje o firmie

O Tripsta

Tripsta to innowacyjne biuro podróży online, świadczące usługi w 45 krajach. Poprzez swoje strony internetowe oferuje podróżnym loty w bardzo konkurencyjnych cenach, a także ubezpieczenia turystyczne na całym świecie. Firma swoją działalność rozpoczęła w 2005 roku, uruchamiając jednocześnie, jako Travelplanet24, swój grecki oddział. Wtedy też Philipp Brinkman oraz Kristof Keim, współzałożyciele firmy, zdecydowali się opracować system rezerwacji online oraz innowacyjną aplikację internetową, wypełniając tym samym niszę na greckim, internetowym rynku turystycznym. Na początku 2010 roku Travelplanet24 podjęło strategiczną decyzję o wejściu na nowe, europejskie rynki pod nazwą Tripsta. Od tego czasu Tripsta koncentruje się na budowaniu marki, innowacjach, technologiach oraz rozwoju swoich produktów. Po tegorocznej fuzji z airtickets®, firma stała się największym internetowym biurem podróży w Południowo-Wschodniej Europie i jednocześnie znajduje się wśród TOP 5 biur w Europie.

www.tripsta.pl

informacje o firmie

O Tripsta

Tripsta to innowacyjne biuro podróży online, świadczące usługi w 45 krajach. Poprzez swoje strony internetowe oferuje podróżnym loty w bardzo konkurencyjnych cenach, a także ubezpieczenia turystyczne na całym świecie. Firma swoją działalność rozpoczęła w 2005 roku, uruchamiając jednocześnie, jako Travelplanet24, swój grecki oddział. Wtedy też Philipp Brinkman oraz Kristof Keim, współzałożyciele firmy, zdecydowali się opracować system rezerwacji online oraz innowacyjną aplikację internetową, wypełniając tym samym niszę na greckim, internetowym rynku turystycznym. Na początku 2010 roku Travelplanet24 podjęło strategiczną decyzję o wejściu na nowe, europejskie rynki pod nazwą Tripsta. Od tego czasu Tripsta koncentruje się na budowaniu marki, innowacjach, technologiach oraz rozwoju swoich produktów. Po tegorocznej fuzji z airtickets®, firma stała się największym internetowym biurem podróży w Południowo-Wschodniej Europie i jednocześnie znajduje się wśród TOP 5 biur w Europie.

www.tripsta.pl