nowe produkty/usługi internet technologie

Ericsson rozszerza usługę Wi-Fi calling o kolejne urządzenia

25.09.2015 | Ericsson Sp. z o.o.
  • Zasięg usług głosowych operatora rozszerzony na miliony urządzeń działających jedynie w technologii Wi-Fi, takich jak tablety czy komputery osobiste
  • Użytkownicy mogą wykonywać połączenia głosowe na urządzeniach osobistych zlokalizowanych w obrębie różnych sieci Wi-Fi
  • Wi-Fi calling umożliwi wykonywanie połączeń głosowych w miejscach o słabym zasięgu sieci komórkowych bez konieczności korzystania z komunikatorów internetowych

Ericsson (NASDAQ: ERIC) ogłosił dziś rozszerzenie istniejącej usługi Wi-Fi calling o dodanie nowej funkcjonalności - Wi-Fi calling dostępne na urządzenia działające jedynie w sieci Wi-Fi. Usługa umożliwia operatorom rozszerzenie zasięgu usług głosowych dostępnych do tej pory jedynie na smartfononach o kolejne miliony urządzeń działających jedynie w technologii Wi-Fi, takich jak tablety czy komputery osobiste, tworząc nową jakość dla klientów na całym świecie i nowe możliwości biznesowe dla operatorów.

Dzięki nowej funkcjonlaności, użytkownicy mogą za pomocą urządzeń mających jedynie dostęp do Wi-Fi wykonywać połączenia głosowe w obrębie jakiejkolwiek sieci Wi-Fi. Urządzenia osobiste użytkowników mogą znajdować się w różnych punktach dostępowych Wi-Fi w każdym miejscu na świecie, a ich smartfony mogą mieć dostęp do sieci komórkowej lub Wi-Fi. Można wówczas wybrać dowolnie urządzenie z którego chce się rozmawiać.

Rozmowy mogą więc być prowadzone w miejscach o słabym zasięgu sieci komórkowej, np. w budynkach mieszkalnych. Dodatkowo, użytkownicy nie są już zmuszeni polegać na komunikatorach internetowych dostepnych z poziomu aplikacji. Wi-Fi calling na wiele urządzeń jest zintegrowane z urządzeniami, co oznacza, że użytkownicy mogą korzystać z łatwej w obsłudze i intuicyjnej usługi.

Anders Olin, Kierownik Product Area Network Functions w Ericssonie powiedział: O ile zintegrowana usługa Wi-Fi calling w smartfonach jest dostępna na rynku już od jakiegoś czasu, teraz zarówno użytkownicy jak i operatorzy skorzystają na jej rozszerzeniu na wiele urządzeń. Z radością wprowadzamy Wi-Fi calling na wiele urządzeń, które jest jasnym przykładem tego, w jaki sposób Ericsson jako lider technologiczny pomaga tworzyć zróżnicowane doświadczenia użytkowników.

Oferta Ericsson obejmuje wsparcie produktu w usługach Evolved Packet Core (EPC), IP Multimedia Subsystem (IMS), User Data Management (UDM) i OSS/BSS oraz usługach integracji systemów. Ta funkcjonalność jest kompleksowo weryfikowana i testowana pod względem marek urządzeń, które ją obsługują.

Rozwiązanie Ericsson obejmuje wiele opcji konfiguracji rozmów, takich jak rozmowy jednoczesne na kilku urządzeniach i przekierowanie rozmowy pomiędzy różnymi urządzeniami. Konfiguracja jest możliwa na urządzeniach każdego typu.

Według prognoz, pierwsi operatorzy wprowadzą komercyjnie usługę Wi-Fi calling na wiele urządzeń jeszcze w trakcie 2015 roku. Ericsson wspierał pierwsze na świecie komercyjne uruchomienie Wi-Fi calling i od tamtej pory wspiera wielu operatorów we wprowadzaniu tej usługi na smartfony.

 

Więcej informacji o usłudze Wi-Fi calling Ericsson

Raport Ericsson ConsumerLab Wi-Fi calling finds its voice

Powiązane materiały prasowe:

Niższe rachunki za połączenia głosowe z innego kraju – możliwe dzięki Wi-Fi calling

Wi-Fi Calling receptą na brak zasięgu sieci komórkowej?

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 115 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

załączniki

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 115 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska