styl życia internet towary konsumpcyjne media/marketing/reklama

Internet głównym źródłem rekomendacji i poleceń

24.09.2015 | Ericsson Sp. z o.o.

Podejmowanie decyzji zakupowych często poprzedzone jest poszukiwaniem opinii o danej usłudze lub produkcie. Według respondentów badania Ericsson „Sharing Information - The rise of consumer influence” (Udostępnianie Informacji - Początek wpływów konsumenta), szukanie rekomendacji w internecie jest coraz łatwiejsze i popularne. 38 procent respondentów przyznaje, że regularnie publikuje lub dzieli się opiniami o zakupionych produktach i usługach.

Połowa ankietowanych szuka w internecie opinii dodanych przez inne osoby. Recenzje publikowane w internecie mają coraz większy wpływ na firmy. 34 procent posiadaczy smartfonów przyznaje, że dzieli się w internecie złymi doświadczeniami związanymi z konkretną firmą, ktorej produkt lub usługa nie spełniły zakładanych oczekiwań.

W ciągu tygodnia 29 procent respondentów czyta negatywne opinie opublikowane przez innych użytkowników, dotyczące firm i ich działania. Konsumenci oczekują, że dodawane przez nich recenzje wpłyną na firmy, a komentowanie w mediach społecznościowych i innych kanałach publikacji będzie miało duży wpływ na działanie tych firm.

32 procent respondentów twierdzi, że dzielenie się opiniami w kanałach społecznościowych firmy jest jednym z najlepszych sposobów na zmianę jej działania. Połowa posiadaczy smartfonów wierzy, że możliwość wyrażania opinii o produktach i usługach w internecie zwiększa wpływ konsumentów na rynek produktów i usług.

Raport Ericsson „Sharing Information - The rise of consumer influence” oparty został o badanie konsumenckie przeprowadzone wśród ponad 5000 użytkowników smartfonów w wieku 15-69 lat mieszkających w Berlinie, Chicago, Johannesburgu, Londynie, Mexico City, Moskwie, Nowym Jorku, São Paulo, Sydney i Tokio.

 

Link do raportu Ericsson ConsumerLab: Sharing Information - The rise of consumer influence

Zobacz również: Udostępnianie treści online - nowy raport Ericsson

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 115 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

załączniki

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 115 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska