Wiedza wyjdzie w…praniu, czyli czy Polak prać potrafi?
Pralka stała się dziś nieodzownym elementem każdego domu. Urządzenie to posiada obecnie 95% społeczeństwa[1]. Co jednak wiemy o praniu, jakie są nasze nawyki, jak radzimy sobie z tą czynnością na co dzień? Amica postanowiła to sprawdzić, przeprowadzając badanie „Wiedza wyjdzie w praniu” wśród internautów.
Dawno minęły już czasy świetności tary, poczciwą Franię również wspominamy z sentymentem. Obecnie zaawansowane technologicznie pralki automatyczne potrafią wyprać właściwie każdy rodzaj tkaniny i poradzić sobie z najbardziej uporczywymi plamami. Mnogość funkcji dostosowanych do prania różnego rodzaju ubrań, liczne programy skracające czas prania oraz oszczędzające wodę i energię sprawiły, że pierzemy chętnie i dużo, a nasze zaangażowanie w tę czynność zostało ograniczone do minimum (włożenie brudnych rzeczy do bębna i rozwieszenie upranych, pięknie pachnących ubrań).
Bez pralki ani rusz
Badanie przeprowadzone przez firmę Amica wykazało, że chętnie korzystamy z dobrodziejstw pralki. Niemal połowa ankietowanych pierze trzy razy w tygodniu, zaś ponad jedna czwarta badanych włącza pralkę codziennie. W związku z tym, że dużo i często pierzemy, nie bez znaczenia, przy zakupie pralki, jest jej pojemność. To istotny element dla prawie 80% osób biorących udział w badaniu. Najchętniej kupowane modele pralek to takie, które mieszczą 5-7 kg prania. Co ciekawe, pranie cały czas jest domeną kobiet. Wśród osób obsługujących pralkę tylko 7% stanowią mężczyźni.
Urządzenia, które obecnie znajdują się na rynku potrafią zaskoczyć swoimi możliwościami i bogactwem funkcji. Producenci sprzętu AGD dokładają wszelkich starań, aby nowoczesne rozwiązania, wpływające na jakość i skuteczność prania, sprawiły jednocześnie, że czynność ta staje się łatwiejsza, bardziej intuicyjna i komfortowa – mówi Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor ds. Marketingu w Amica Wronki S.A.
Przyzwyczajenia biorą górę
Wśród licznych programów do prania spotyka się też takie, które wręcz idealnie odpowiadają upodobaniom oraz stylowi życia danego użytkownika (np. Pranie Antyalergiczne, Program Sport, Program Syntetyki). Okazuje się jednak, że niekoniecznie chcemy wykorzystać cały wachlarz możliwości jakie daje nowoczesna pralka. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Amica najczęściej korzystamy z 3-4 programów prania, z reguły wybierając pranie codzienne i pranie ręczne. Wśród dodatkowych funkcji najchętniej decydujemy się na regulację wirowania, funkcję łatwego prasowania oraz opóźniony start, który sprawia, że można tak zaprogramować urządzenie, aby pranie rozpoczęło się w dowolnie, wybranym przez nas momencie dnia. Doceniamy również liczne innowacyjne rozwiązania, wpływające na ochronę naszych rzeczy oraz domowe oszczędności, takie jak: ochrona tkanin (Pearl Drum), funkcja „Skróć czas”, czujnik poziomu wody (Auto Sensor), do 100% wykorzystania detergentu (Agua Ball) praz dodatkowy obieg wody (Aqua Stream).
Mimo, że zależy nam, aby jak najdłużej zachować nasze ubrania w dobrym stanie, tylko 37% ankietowanych zawsze stosuje się do instrukcji widocznej na metce. Ignorujemy zalecenia dotyczące prasowania, suszenia i temperatury prania.
Amica zapytała również badanych o dobre nawyki dotyczące prania. Okazuje się, że prawie połowa z nas (44%) sortuje ubrania, 39% opróżnia kieszenie, zaś jedynie 17% czyta metki na ubraniach. Często, wykonując pranie, kierujemy się zatem intuicją, stosując zasadę prób i błędów, co niesie za sobą ryzyko tego, że nasze rzeczy będą nam służyć zdecydowanie krócej.
Suszenie ubrań codziennym wyzwaniem
W przypadku prania dość problematyczną rzeczą okazuje się suszenie ubrań. Na brak miejsca w domowej przestrzeni narzeka 29% badanych, zaś co czwartej osobie przeszkadza wilgoć, którą odczuwa się, gdy pranie rozwieszane jest w mieszaniu. Problemów z suszeniem ubrań nie ma tylko 6% ankietowanych. Być może dlatego aż 78% respondentów chciałoby posiadać pralko-suszarkę. Nowoczesne pralko-suszarki, oferowane przez firmę Amica to urządzenia do zadań specjalnych. Dzięki zwiększonej pojemności urządzenie jest w stanie pomieścić 8 kg prania i 5 kg suszenia. W zależności od naszych preferencji możemy wybrać również 3 poziomy suszenia. Takie rozwiązanie to wygoda i oszczędność cennego dla nas czasu. Program Do prasowania pozostawia ubrania lekko wilgotne, dzięki czemu można je prasować od razu po wyjęciu z pralki. Program Na wieszak pozwala doschnąć ubraniom (np. koszulom) na wieszaku – bez prasowania. Natomiast decydując się na program Do Szafy w efekcie otrzymujemy ubrania całkowicie wysuszone, które od razu można na siebie założyć.
Pranie praniu nierówne. Nawet najdoskonalsze urządzenia nie pomogą, jeśli do prania danej tkaniny zastosowaliśmy niewłaściwą temperaturę wody, używamy nieodpowiedniego środka piorącego lub źle dobrany jest czas. Jeśli będziemy właściwie stosować te podstawowe zasady, liczne nowoczesne rozwiązania, pomogą nam odpowiednio zadbać o nasze ubrania, przy minimalnym absorbowaniu naszej uwagi.
[1] Według danych zgromadzonych przez firmę Amica Wronki S.A.
kontakt dla mediów
Eliza Orepiuk-Szymura
eliza.orepiuk-szymura@amica.com.pl
tel: +48 882 393 992
Biuro Prasowe
media@amica.pl
informacje o firmie
Amica Wronki S.A. to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego i jedna z najbardziej uznanych polskich firm notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W swojej ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Spółka generuje ponad 70 procent przychodów na ponad 40 rynkach zagranicznych. W portfolio firmy znajdują się także zagraniczne marki Gram i Hansa. Amica jest laureatem prestiżowych nagród branżowych i konsumenckich, do których należą m.in. Nagroda Gospodarcza Prezydenta Rzeczypospolitej, Superbrand Made In Poland i Godło Teraz Polska.
kontakt dla mediów
Eliza Orepiuk-Szymura
eliza.orepiuk-szymura@amica.com.pl
tel: +48 882 393 992
Biuro Prasowe
media@amica.pl
informacje o firmie
Amica Wronki S.A. to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego i jedna z najbardziej uznanych polskich firm notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W swojej ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Spółka generuje ponad 70 procent przychodów na ponad 40 rynkach zagranicznych. W portfolio firmy znajdują się także zagraniczne marki Gram i Hansa. Amica jest laureatem prestiżowych nagród branżowych i konsumenckich, do których należą m.in. Nagroda Gospodarcza Prezydenta Rzeczypospolitej, Superbrand Made In Poland i Godło Teraz Polska.