styl życia sprawy społeczne technologie rodzina

Dzieci wciąż preferują rozmawiać w cztery oczy, ojcowie wolą zadzwonić

01.09.2015 | Ericsson Sp. z o.o.
  • Bezpośrednia rozmowa, wiadomości tekstowe i rozmowy telefoniczne to sposoby komunikacji najczęściej wykorzystywane w rodzinie.
  • Im bardziej osobista i emocjonalna rozmowa, tym chętniej porzucamy technologię żeby porozmawiać ze sobą w cztery oczy
  • Potrzeba rozmowy “twarzą w twarz” jest większa w przypadku dziecka i rodzica, niż pomiędzy dwójką rodziców

Wzrost popularności smartfonów i tabletów zmienił sposób w jaki komunikujemy się między sobą. Dotyczy to również kontaktu pomiędzy członkami rodziny. Jak nowe sposoby komunikacji zmieniają życie dzieci i ich rodziców? Jaki mają wpływ na rodzinne relacje? Na te pytania odpowiada najnowszy raport Ericsson "Bringing Families Closer Together".

Z raportu wynika, że bezpośrednia rozmowa, wiadomości tekstowe i rozmowy telefoniczne to najczęściej wykorzystywane sposoby komunikacji w rodzinie.

Bezpośrednia rozmowa to wciąż najczęściej wybierane rozwiązanie przy rozmowach dotyczących poważniejszych tematów oraz dzieleniu się swoimi wspólnymi zainteresowaniami. Wiadomości tekstowe i połączenia głosowe wykorzystywane są częściej, kiedy rozmowy dotyczą codziennych obowiązków i dzielenia się praktycznymi informacjami. Zauważalne jest to, że ojcowie preferują dzwonienie, a matki i dzieci wolą korzystać z wiaodomości tekstowych.

Poszczególni członkowie rodziny często mają zupełnie inne wyobrażenie na temat tego, czym właściwie jest rozmowa. Dzieci uważają, że rozmową jest np. wymiana smsów i wiadomości za pomocą komunikatora. To w taki sposób najczęściej komunikują się z rówieśnikami. Rodzicom często trudno jest nadążyć za nowymi sposobami utrzymywania kontaktu z rodziną. Dzieci wchodzą wtedy w rolę przewodników, pokazujących rodzicom nowoczesne rozwiązania.

Większość rodziców należy do generacji, która używa maili w każdej możliwej sytuacji. Mimo że dzieci również korzystają z poczty elektronicznej, jej udział w komunikacji między członkami rodziny jest znikomy. Maile wysyłane są zazwyczaj wtedy, kiedy zachodzi potrzeba przesłania większego dokumentu, zdjęć i linków.  

Sposoby komunikacji zmieniają się w zależności od tematu i wagi rozmowy.

Rozmowy "twarzą w twarz" dotyczą zazwyczaj poważniejszych tematów i wspólnych zainteresowań, w odróżnieniu do wiadomości tekstowych, które używane są głównie w sytuacjach praktycznych.

Im bardziej osobista i emocjonalna rozmowa, tym chętniej porzucamy technologię, żeby porozmawiać ze sobą w cztery oczy. Dotyczy to zarówno dzieci jak i rodziców. Co ciekawe, potrzeba rozmowy "twarzą w twarz" jest większa w przypadku dziecka i rodzica, niż pomiędzy dwójką rodziców.

Raport Ericsson "Bringing Families Closer Together" dostarcza informacji dotyczących wpływu technologiii komunikacyjnych na życie amerykańskich rodzin. Opisuje sposoby kontaktu pomiędzy członkami rodziny, zarówno bezpośredniego, jak i tego przy użyciu urządzeń mobilnych oraz daje obraz zmian w życiu rodziny spowodowanych rozwojem technologii.

Dane zostały zgromadzone w drodze wywiadów grupowych z rodzicami mieszkającymi w rejonie San Francisco. Raport uzupełniony został o badanie internetowe zrealizowane na tysiącu rodzin z terenu Stanów Zjednoczonych.

 

Całość raportu: http://bit.ly/bringingfamiliescloser

Zobacz również: Smartfony pomagają zacieśniać więzy rodzinne – najnowszy raport firmy Ericsson

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

załączniki

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska