internet sprawy społeczne technologie

Niższe rachunki za połączenia głosowe z innego kraju – możliwe dzięki Wi-Fi calling

31.08.2015 | Ericsson Sp. z o.o.
  • 75% użytkowników przebywając za granicą, wykonuje mniej połączeń głosowych niż w swoim kraju
  • Prawie co czwarta osoba (23%) podróżująca do innego kraju, całkowicie rezygnuje z korzystania z telefonu
  • 2/3 użytkowników szuka różnych sposobów na zmniejszenie opłat za korzystanie z roamingu

Raport Ericsson „Wi-Fi calling finds its voice” opisuje wpływ usługi Wi-Fi calling na zachowania użytkowników w codziennej komunikacji, oraz na postrzeganie operatorów wprowadzających tę usługę na rynek. Pokazuje również jak Wi-Fi calling oceniają użytkownicy wyjeżdzający do innych krajów.

Usługa Wi-Fi calling umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych i wysyłania wiadomości tekstowych za pomocą hot-spota. Wi-Fi calling można zaimplementować jako aplikacja lub wykorzystać wbudowany komunikator, zgodny ze standardem 3GPP.

Kiedy konsumenci podróżują do innego kraju, zmianie ulegają ich zwyczaje dotyczące korzystania z usług operatorów komórkowych. W celu uniknięcia wysokich rachunków dzwonią znacznie rzadziej, 75% użytkowników wykonuje mniej połączeń głosowych niż podczas pobytu w swoim kraju. 88% z nich przy korzystaniu z internetu korzysta z ogólnodostępnych hot-spotów. Prawie co czwarty z respondentów (23%) całkowicie rezygnuje z korzystania z telefonu.

Dla użytkowników telefonii komórkowej podróże do innego kraju wiążą się z odpowiednim przygotowaniem. Dwóch na trzech respondentów szuka różnych sposobów na zmniejszenie opłat za korzystanie z roamingu. Do najczęściej stosowanych rozwiązań należy zakup karty SIM lokalnego operatora i zasilanie konta komunikatorów głosowych, takich jak Skype. Wprowadzenie nowej usługi operatorskiej może spowodować, że użytkownicy przestaną szukać alternatywnych sposobów komunikacji. Zamiast tego, będą korzystać z Wi-Fi calling – zadeklarowało tak 42% respondentów biorących udział w badaniu.

75% przepytanych użytkowników deklaruje chęć dzwonienia częściej, jeśli operator ich sieci komórkowej wprowadzi usługę Wi-Fi calling. Osoby korzystające ze smartfonów, podróżujący do innych krajów, zostali również zapytani o udział wiadomości tekstowych, połączeń głosowych i internetu mobilnego w codziennej komunikacji. 30% komunikacji odbywa się za pomocą połączeń głosowych, 46% za pomocą internetu (głównie poprzez korzystanie z hot-spotów). Za resztę komunikacji odpowiadają wiadomości tekstowe.

Korzystanie z Wi-Fi calling niesie ze sobą wątpliwości osób podróżujących w celach służbowych. Jakość tej usługi jest ściśle związana z przepustowością łącza internetowego. Połowa respondentów obawia się, że będzie zmuszona korzystać ze specjalnych hot-spotów, oferujących szybki i niezawodny internet. Może to negatywnie wpłynąć na mobilność użytkowników.

Całość raportu: http://bit.ly/ericssonwificalling

Zobacz również: Wi-Fi Calling receptą na brak zasięgu sieci komórkowej?

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zrównoważonych społecznościach na całym świecie.

Oferta firmy Ericsson obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Ericsson obsługuje sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Wizją Ericsson jest Networked Society (Społeczeństwo Sieciowe), w którym każda osoba działa, wykorzystując swój pełen potencjał i możliwości.

Spółka działa w ponad 180 krajach i zatrudnia przeszło 115 000 pracowników. Firma została założona w 1876r.i ma centralę w Sztokholmie. W 2014 roku osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 228,0 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.facebook.com/ericssonpolska

www.youtube.com/ericssonpolska

 

załączniki

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zrównoważonych społecznościach na całym świecie.

Oferta firmy Ericsson obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Ericsson obsługuje sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Wizją Ericsson jest Networked Society (Społeczeństwo Sieciowe), w którym każda osoba działa, wykorzystując swój pełen potencjał i możliwości.

Spółka działa w ponad 180 krajach i zatrudnia przeszło 115 000 pracowników. Firma została założona w 1876r.i ma centralę w Sztokholmie. W 2014 roku osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 228,0 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.facebook.com/ericssonpolska

www.youtube.com/ericssonpolska