sprawy społeczne media/marketing/reklama

Wolontariusze, styliści marki Schwarzkopf Professional kształtują przyszłość podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych

10.08.2015 | SOS Wioski Dziecięce

Już po raz drugi wolontariusze Schwarzkopf Professional wprowadzają podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce w świat fryzjerstwa, ucząc młodych ludzi podstaw wykonywania zawodu.

Tegoroczna edycja międzynarodowego programu Schwarzkopf Professional „Shaping Futures” odbywa się w Kraśniku. 9 młodych podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce pod okiem specjalistów zdobywa podstawy technik fryzjerskich i szansę na lepszą przyszłość.

3 sierpnia 2015 na terenie SOS Wioski Dziecięcej w Kraśniku rozpoczął się cykl 10. dniowych warsztatów, w których bierze udział 9 podopiecznych Stowarzyszenia z Wioski Dziecięcej w Biłgoraju, Siedlcach, Karlinie, Kraśniku oraz Domu Młodzieży SOS w Lublinie. Pod okiem stylistów uczestnicy mają szansę poznać podstawy technik fryzjerskich oraz pozyskać fachową wiedzę na temat cięcia, zabiegów stylizacyjnych i pielęgnacyjnych. Trenerzy nie tylko zaszczepiają w młodzieży pasję do tego zawodu, ale dzielą się także swoimi doświadczeniami i praktyką pracy w salonie.

Fryzjer to bez wątpienia przyszłościowy zawód. Aby osiągnąć w nim sukces, potrzebne są pasja, zaangażowanie i kreatywność - mówi Paweł Zaorski, General Manager Schwarzkopf Professional. – Doświadczenie najlepiej zdobywać pod okiem mistrzów. Dlatego udział w programie Shaping Futures to unikalna szansa na stawianie pierwszych kroków w świecie fryzjerstwa i zdobycie w przyszłości ciekawej, satysfakcjonującej pracy – dodaje.

Podobnie jak w poprzedniej edycji, uczestnicy, którzy wykażą się największym zaangażowaniem w naukę, otrzymają dodatkowe wsparcie w dalszej edukacji. Nagrodą jest możliwość 2. letniej nauki zawodu w szkole fryzjerskiej, udział w szkoleniach i warsztatach, profesjonalna wyprawka, czyli zestaw podstawowych narzędzi fryzjerskich oraz pomoc w odbywaniu fryzjerskich praktyk. Rok temu szansę na świetny start do kariery otrzymała Ania Stankiewicz – Podopieczna SOS Wiosek Dziecięcych ze Skórca.

Bardzo się cieszę, ze miałam szansę wzięcia udziału w warsztatach fryzjerskich organizowanych przez Schwarzkopf Professional. Dzięki temu mogłam poznać tajniki fryzjerstwa i przekonać się, że jest to kierunek w którym chcę się rozwijać. Dzięki pomocy firmy Henkel od września zaczęłam naukę w szkole fryzjerskiej. Było mi łatwiej, nauczyciele mnie chwalili, a ja miałam dużą satysfakcję. Myślę, ze zawód fryzjera jest dla mnie w sam raz. Strzyżenie włosów stało się dla mnie prawdziwym wyzwaniem. Układam fryzury mojej siostrze i mamie. Lubię czesać się sama. Obecnie zdałam do 2 klasy. Po skończeniu szkoły chcę pracować w zawodzie fryzjera -  mówi Ania.

 

informacje o firmie

Program „Shaping Futures” to wolontariacka inicjatywa należącej do firmy Henkel marki Schwarzkopf Professional. Celem programu jest stworzenie młodym ludziom szans na lepszą przyszłość poprzez naukę zawodu fryzjera. Program realizowany jest od 2008 r., a od 2010 r. we współpracy ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce.

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce to organizacja działająca od blisko 70 lat w 135 krajach. Niesie pomoc dzieciom tworząc rodzinne formy opieki zastępczej nazywane SOS Wioskami Dziecięcymi. Prowadzi skierowane do rodzin zagrożonych rozpadem programy wsparcia oraz wspólnoty młodzieżowe, w których młodzi ludzie opuszczający Wioski SOS pod okiem opiekunów uczą się samodzielnego życia. 

Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laundry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia 47 tysięcy pracowników. W 2014 roku wartość sprzedaży Henkla wyniosła 16,4 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,6 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane firmy wchodzą w skład niemieckiego indeksu giełdowego DAX.

informacje o firmie

Program „Shaping Futures” to wolontariacka inicjatywa należącej do firmy Henkel marki Schwarzkopf Professional. Celem programu jest stworzenie młodym ludziom szans na lepszą przyszłość poprzez naukę zawodu fryzjera. Program realizowany jest od 2008 r., a od 2010 r. we współpracy ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce.

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce to organizacja działająca od blisko 70 lat w 135 krajach. Niesie pomoc dzieciom tworząc rodzinne formy opieki zastępczej nazywane SOS Wioskami Dziecięcymi. Prowadzi skierowane do rodzin zagrożonych rozpadem programy wsparcia oraz wspólnoty młodzieżowe, w których młodzi ludzie opuszczający Wioski SOS pod okiem opiekunów uczą się samodzielnego życia. 

Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laundry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia 47 tysięcy pracowników. W 2014 roku wartość sprzedaży Henkla wyniosła 16,4 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,6 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane firmy wchodzą w skład niemieckiego indeksu giełdowego DAX.