budownictwo/nieruchomości kultura/sztuka/rozrywka turystyka/wypoczynek
Coraz bliżej otwarcia BEST WESTERN Plus Hotel Podklasztorze. Koszt modernizacji szacowany na kilkanaście milionów złotych
Cela Skryby, Bartnika czy Zielarza – to nazwy kilku z nowo oddanych do użytku pokoi w zabytkowym hotelu Podklasztorze, w którym trwają właśnie intensywne prace modernizacyjne. Dzięki ich szybkiemu postępowi, ten znajdujący się w XII-wiecznym Opactwie Cystersów w Sulejowie obiekt już na początku przyszłego roku wzbogaci portfolio Best Western. Oprócz dostosowania hotelu do standardów sieci, celem wprowadzanych zmian jest odtworzenie autentycznego, średniowiecznego wystroju wnętrz, który będzie w pełni oddawał historyczny charakter obiektu.
BEST WESTERN Plus Hotel Podklasztorze będzie już drugim, obok hotelu BEST WESTERN Trybunalski, obiektem sieci Best Western w województwie łódzkim. Oba należą do tego samego właściciela, firmy PTH Trybunalskie S.A, jednak zdecydowanie różnią się pod względem architektury. Hotel Podklasztorze stanowi bowiem część dawnego XII-wiecznego Opactwa Cystersów, które jest jednym z najlepiej zachowanych obiektów tego typu w Polsce. W 2012 roku, rozporządzeniem Prezydenta RP, hotelowi przyznano tytuł Pomnika Historii. W związku z tym nowa koncepcja aranżacji wnętrz musi komponować się z jego zabytkowym charakterem, nad czym czuwa biuro projektowe.
Obecnie dobiegają końca prace w części mieszkalnej hotelu. Większość z 50 pokoi zyskała już nowy wystrój, dzięki któremu czuć w nich ducha historii. Nawet ich nazwy nawiązują do zajęć średniowiecznych mnichów - goście mogą zamieszkać m.in. w Celi Skryby lub też w Celi Zielarza. Docelowo wszystkie pokoje będą wyposażone w TV, telefon, Wi-Fi, sejfy, lodówki, zestaw powitalny (czajnik, filiżanki, kawa, herbata, woda), suszarki oraz kosmetyki.
Ponadto w hotelu trwają prace przygotowawcze do modernizacji basenu i części SPA. Planowane jest wydzielenie m.in. części rekreacyjnej dla dzieci, jacuzzi oraz strefy saun. Zmieni się również oferta zabiegów SPA - będą one oparte na naturalnych kosmetykach. Oprócz tego zarządzający hotelem starają się o uzyskanie pozwolenia na odbudowę skrzydła zachodniego, w którym mają się mieścić dodatkowe sale konferencyjne. Nowy wygląd zyska również hotelowa restauracja, w której już teraz goście hotelu mogą skosztować piwa warzonego według średniowiecznej receptury, konfitur, wypiekanego na miejscu chleba czy też wędlin z hotelowej wędzarni. Planowana jest również adaptacja piwnic na potrzeby kręgielni i pubu. Całkowity koszt modernizacji szacowany jest na kilkanaście milionów złotych.
Tempo prac modernizacyjnych pozwala nam optymistycznie patrzeć w przyszłość. Intensywnie pracujemy nad tym, aby już w styczniu 2016 r. zacząć funkcjonować pod marką Best Western. Jestem pewna, że dzięki temu wzrośnie nasza rozpoznawalność zarówno wśród gości indywidualnych, jak i grupowych, którzy poza naszą lokalizacją w Dolinie Rzeki Pilicy docenią wysoki standard naszych usług – powiedziała Julia Groblewska, Dyrektor Hotelu Podklasztorze.
informacje o firmie
O sieci Best Western
Best Western to największa na świecie rodzina hotelowa, do której należy obecnie ponad 4 000 hoteli w ponad 100* krajach na całym świecie. Działają one pod trzema markami: BEST WESTERN, BEST WESTERN PLUS oraz BEST WESTERN PREMIER. To, co łączy obiekty Best Western to jakość i standard obsługi klientów, wspólny system rezerwacyjny oraz programy sprzedażowo – marketingowe. Wszystkie hotele należące do sieci są niezależnie zarządzane i stanowią własność prywatnych inwestorów. Każdego dnia goszczą łącznie setki tysięcy gości.
* Liczby podane są w przybliżeniu i mogą ulegać zmianom.
informacje o firmie
O sieci Best Western
Best Western to największa na świecie rodzina hotelowa, do której należy obecnie ponad 4 000 hoteli w ponad 100* krajach na całym świecie. Działają one pod trzema markami: BEST WESTERN, BEST WESTERN PLUS oraz BEST WESTERN PREMIER. To, co łączy obiekty Best Western to jakość i standard obsługi klientów, wspólny system rezerwacyjny oraz programy sprzedażowo – marketingowe. Wszystkie hotele należące do sieci są niezależnie zarządzane i stanowią własność prywatnych inwestorów. Każdego dnia goszczą łącznie setki tysięcy gości.
* Liczby podane są w przybliżeniu i mogą ulegać zmianom.