sprawy społeczne transport

O gustach się dyskutuje, czyli co warszawiacy myślą o stacjach M2

15.07.2015 | TestMeToo

Firma TestMeToo™, specjalizująca się w testowaniu produktów dostępnych na rynku przez społeczność, przeprowadziła test przestrzeni miejskiej, w którym przepytała 2100 mieszkańców stolicy o ich opinie i wrażenia dotyczące II linii metra, ze szczególnym naciskiem na ocenę wejść do metra. Ankietę przeprowadzono w maju i czerwcu 2015 r., a jej wyniki zostały poddane analizie przez platformę badawczą Brand Fibres należącą do VML Polska.


O ile II linia metra jako rozwiązanie komunikacyjne była oceniana najczęściej pozytywnie, o tyle wejścia do niej wzbudzały skrajne emocje. Respondentów podzieliły odczucia estetyczne (kolorystyka i komponowanie z otaczającą wejścia przestrzenią). Co piąty badany stwierdził, że wejścia wyróżniają się na tle przestrzeni. Nowe wiaty zostały zaprojektowane w taki sposób, że z daleka tworzą literę „M”. Lekkie szklane konstrukcje na stalowym stelażu osłaniają wejścia do wszystkich stacji. Każda z nich została wyróżniona innym kolorem. O ile ogólny odbiór wyglądu wejść został odebrany pozytywnie i mieszkańcy Warszawy uważają je za nowoczesne i dobrze widoczne, o tyle w kwestii komponowania się z otaczająca przestrzenią zostały ocenione negatywnie.


Na stacji Stadion Narodowy zamontowano daszki w kolorze jasnej zieli, kojarzącej się z murawą pobliskiego stadionu piłkarskiego. To właśnie ta stacja została wskazana przez prawie 30% testujących jako ta, która podoba się najbardziej. Swój wybór argumentowali dopasowaniem kolorystyki stacji do otoczenia.


M2 krzyżuje się z pierwszą linią metra na stacji "Świętokrzyska". Przystanek ten zajął drugie miejsce w ocenie stacji, które najbardziej spodobały się mieszkańcom stolicy. Grafiki znajdujące się na każdym peronie nowego odcinka warszawskiego metra zostały zaprojektowane przez światowej sławy artystę – Wojciecha Fangora. Niestety nie spodobały się one ankietowanym, którzy uważają je za niezbyt trafione, pstrokate i przede wszystkim – nieczytelne.


W ankiecie TestMeToo™, odnośnie samych wejść, warszawiacy wyrażali obawy, że ich lekka konstrukcja może nie wytrzymać opadów śniegu i uważają je za zbyt delikatne jak na warunki atmosferyczne, które panują w Polsce w okresie jesienno-zimowym. Podróżni zapytani o ocenę wizualną wejść do II linii metra najczęściej używali takich określeń jak: „widoczne”, „oryginalne” i „fajne”. W kwestii oceny użytkowej pojawiały się takie określenia jak „widoczne”, „wąskie” i „tłoczne”. Od otwarcia II linii metra w marcu br. nowym metrem przejechało się już ponad 7,6 mln pasażerów.

informacje o firmie

TestMeToo™ to firma umożliwiająca testowanie produktów dostępnych na rynku przez społeczność świadomych konsumentów w duchu autorskiej filozofii engagement seeding. TestMeToo™ to nie tylko organiczny generator treści i opinii o produktach, ale również system dbający o obiektywizm i wiarygodność relacji, ułatwiający wszystkim zaangażowanym dzielenie się swoim zdaniem dzięki zaawansowanym narzędziom online. Proces jest możliwy zarówno poprzez odpowiedni dobór jakościowy grupy kontrolnej pod względem deklaracji zainteresowań, jak i prowadzenie testów w warunkach naturalnych dla konsumenta. TestMeToo™ na przestrzeni kilku lat wypracowało zaawansowany model likwidujący wszelkie bariery psychologiczne oraz te na poziomie użyteczności powstrzymujące konsumentów przed dzieleniem się wiedzą, informacjami i opiniami. Wspierając marketerów, którzy mogą angażować konsumentów na zupełnie nowym, wyższym poziomie, TestMeToo silnie uzupełnia komunikacyjny cykl życia produktu, generując obiektywne, niewspomagane opinie publikowane w szeroko rozumianych social mediach, na forach i przesyłane za pomocą e-mail i widoczne z poziomu wyszukiwarek internetowych.

TestMeToo™ powstało w 2011 roku. Założycielem i CEO firmy jest Andrzej Geryk. W listopadzie TestMeToo™ ogłosiło launch systemu w pełni funkcjonalnej wersji 2.0.

informacje o firmie

TestMeToo™ to firma umożliwiająca testowanie produktów dostępnych na rynku przez społeczność świadomych konsumentów w duchu autorskiej filozofii engagement seeding. TestMeToo™ to nie tylko organiczny generator treści i opinii o produktach, ale również system dbający o obiektywizm i wiarygodność relacji, ułatwiający wszystkim zaangażowanym dzielenie się swoim zdaniem dzięki zaawansowanym narzędziom online. Proces jest możliwy zarówno poprzez odpowiedni dobór jakościowy grupy kontrolnej pod względem deklaracji zainteresowań, jak i prowadzenie testów w warunkach naturalnych dla konsumenta. TestMeToo™ na przestrzeni kilku lat wypracowało zaawansowany model likwidujący wszelkie bariery psychologiczne oraz te na poziomie użyteczności powstrzymujące konsumentów przed dzieleniem się wiedzą, informacjami i opiniami. Wspierając marketerów, którzy mogą angażować konsumentów na zupełnie nowym, wyższym poziomie, TestMeToo silnie uzupełnia komunikacyjny cykl życia produktu, generując obiektywne, niewspomagane opinie publikowane w szeroko rozumianych social mediach, na forach i przesyłane za pomocą e-mail i widoczne z poziomu wyszukiwarek internetowych.

TestMeToo™ powstało w 2011 roku. Założycielem i CEO firmy jest Andrzej Geryk. W listopadzie TestMeToo™ ogłosiło launch systemu w pełni funkcjonalnej wersji 2.0.