budownictwo/nieruchomości sprawy społeczne transport
Polacy zagubieni w M2
Długo wyczekiwane oddanie centralnego odcinka drugiej linii metra zostało pozytywnie przyjęte przez mieszkańców stolicy. Do ostatniego dnia trwały prace wykończeniowe mające zapewnić bezpieczeństwo i komfort podróżującym. Co sądzą warszawiacy o M2? Czy mają zastrzeżenia dotyczące oznakowania przejść czy miejsc użyteczności publicznej? Te oraz inne pytania TestMeToo™ zadało blisko 2100 ankietowanym w sondażu przeprowadzonym na przełomie maja i czerwca br.
TestMeToo™ zapytało podróżnych o ich wrażenia dotyczące oznakowania na peronach metra oraz informacji dostępnych na stacjach. Jeśli chodzi o komunikaty głosowe na peronach drugiej linii, zdecydowana większość osób – aż 69% - uważa je za zrozumiałe, a blisko 38% za odpowiednio zsynchronizowane z metrem. Niewielka liczba podróżnych twierdzi, iż są za głośne lub za ciche (odpowiednio 7% i 11%).
Ważnym punktem na mapie obu linii metra warszawskiego jest stacja Świętokrzyska, która stanowi węzeł przesiadkowy pomiędzy starą a nową nitką. Obecnie 34,6% podróżujących przesiada się między I i II linią. TestMeToo™ zapytało te osoby, co sądzą o oznakowaniu tej stacji i czy napotkali trudności z odnalezieniem drogi. Aż 1/3 przyznała, że miała trudności i szukała odpowiednich znaków, a 14% osób miało nie tylko problem z przesiadką, lecz także z samym odszukaniem znaków. Osoby, korzystające po raz pierwszy z rozbudowanej stacji Świętokrzyska, miały trudności z wyjściem na powierzchnię w konkretnym miejscu i narzekały na mało szczegółowe znaki. Tabliczki okazały się na tyle mylące, że wiele osób poszukiwało wyjścia, wielokrotnie wychodząc na powierzchnię w nieodpowiednim miejscu. Kłopotliwe okazało się również oznakowanie wind, szczególnie dla niepełnosprawnych lub matek z wózkami. Wiele osób sugerowało, aby na tablicach z planami stacji zaznaczyć punkt „tu jesteś”, który pozwoliłby podróżnym na łatwiejsze zorientowanie się w przestrzeni.
Miejsca użyteczności publicznej, takie jak toalety oraz bankomaty, zostały ocenione przez 41% ankietowanych jako widoczne, a 36% przyznało, że system informacji jest jasny i czytelny.
Podczas badania zebrano 172 sugestie dotyczące zmian. Wielokrotnie pojawiały się głosy dotyczące oznakowania punktów informacyjnych oraz miejsca, w którym znajduje się defibrylator. Podróżni przyznali, że są one często zasłonięte kolumnami podtrzymującymi. Warszawiacy wyrażali również obawy o bezpieczeństwo osób znajdujących się w pobliżu kolumn. W związku z tym, że przestrzeń pomiędzy krawędzią peronu a kolumną jest dosyć wąska, ankietowani informowali, iż nie czują się bezpiecznie. Ich zdaniem kolumny stanowią również przeszkodę dla osób na wózkach inwalidzkich lub matek z wózkami.
informacje o firmie
TestMeToo™ to firma umożliwiająca testowanie produktów dostępnych na rynku przez społeczność świadomych konsumentów w duchu autorskiej filozofii engagement seeding. TestMeToo™ to nie tylko organiczny generator treści i opinii o produktach, ale również system dbający o obiektywizm i wiarygodność relacji, ułatwiający wszystkim zaangażowanym dzielenie się swoim zdaniem dzięki zaawansowanym narzędziom online. Proces jest możliwy zarówno poprzez odpowiedni dobór jakościowy grupy kontrolnej pod względem deklaracji zainteresowań, jak i prowadzenie testów w warunkach naturalnych dla konsumenta. TestMeToo™ na przestrzeni kilku lat wypracowało zaawansowany model likwidujący wszelkie bariery psychologiczne oraz te na poziomie użyteczności powstrzymujące konsumentów przed dzieleniem się wiedzą, informacjami i opiniami. Wspierając marketerów, którzy mogą angażować konsumentów na zupełnie nowym, wyższym poziomie, TestMeToo silnie uzupełnia komunikacyjny cykl życia produktu, generując obiektywne, niewspomagane opinie publikowane w szeroko rozumianych social mediach, na forach i przesyłane za pomocą e-mail i widoczne z poziomu wyszukiwarek internetowych.
TestMeToo™ powstało w 2011 roku. Założycielem i CEO firmy jest Andrzej Geryk. W listopadzie TestMeToo™ ogłosiło launch systemu w pełni funkcjonalnej wersji 2.0.
informacje o firmie
TestMeToo™ to firma umożliwiająca testowanie produktów dostępnych na rynku przez społeczność świadomych konsumentów w duchu autorskiej filozofii engagement seeding. TestMeToo™ to nie tylko organiczny generator treści i opinii o produktach, ale również system dbający o obiektywizm i wiarygodność relacji, ułatwiający wszystkim zaangażowanym dzielenie się swoim zdaniem dzięki zaawansowanym narzędziom online. Proces jest możliwy zarówno poprzez odpowiedni dobór jakościowy grupy kontrolnej pod względem deklaracji zainteresowań, jak i prowadzenie testów w warunkach naturalnych dla konsumenta. TestMeToo™ na przestrzeni kilku lat wypracowało zaawansowany model likwidujący wszelkie bariery psychologiczne oraz te na poziomie użyteczności powstrzymujące konsumentów przed dzieleniem się wiedzą, informacjami i opiniami. Wspierając marketerów, którzy mogą angażować konsumentów na zupełnie nowym, wyższym poziomie, TestMeToo silnie uzupełnia komunikacyjny cykl życia produktu, generując obiektywne, niewspomagane opinie publikowane w szeroko rozumianych social mediach, na forach i przesyłane za pomocą e-mail i widoczne z poziomu wyszukiwarek internetowych.
TestMeToo™ powstało w 2011 roku. Założycielem i CEO firmy jest Andrzej Geryk. W listopadzie TestMeToo™ ogłosiło launch systemu w pełni funkcjonalnej wersji 2.0.