budownictwo/nieruchomości energetyka

Energooszczędność coraz ważniejsza dla Polaków przy wyborze lokum

02.07.2015 | Xella Polska

Polacy przy zakupie mieszkania, czy podczas budowy własnego domu, kierują się głównie względami pragmatycznymi, takim jak cena, czy funkcjonalność, aspekty estetyczne są na dalekim planie – wynika z raportu społecznego „Ytong: dom i rodzina 1995-2015”. Jednak prawie 1/3 respondentów wskazała również, po raz pierwszy w polskich badaniach, że ważna jest dla nich energooszczędność.

Z okazji 20-lecia marki Ytong w Polsce – lidera wśród producentów materiałów do budowy energooszczędnych domów jednorodzinnych – powstał specjalny raport społeczny „Ytong: dom i rodzina 1995-2015”. To pierwsze takie kompleksowe opracowanie dotyczące kondycji rodziny i domu rodzinnego oraz przemian zamieszkiwania w Polsce w ostatnich dwóch dekadach.

Jednym z badanych aspektów były wybory Polaków, jakimi się kierują podczas zakupu mieszkania, czy budowy własnego domu. Większość respondentów wskazała na cenę jako podstawowy parametr (63%), na drugim miejscu znalazła się funkcjonalność (54%). Bardzo ważne dla Polaków okazało się zapewnienie własnego kąta dla każdego domownika, co wskazało 38% badanych, natomiast 19% – przestrzeń wspólną (np. salon). Niewiele wskazań i tylko wśród zamożniejszych kategorii badanych miały styl, elegancja i oryginalność.

Pragmatyczność nie była zaskoczeniem. W 2010 roku CBOS przeprowadził podobne badanie, odnosząc jednak pytanie do całego budynku mieszkalnego (także wielorodzinnego). W tak skonstruowanej ankiecie najwięcej wskazań (56%) otrzymały funkcjonalność budynku wewnątrz oraz niski koszt utrzymania (48%).

Jednak w badaniu Ytong po raz pierwszy pojawiła się ciekawa odpowiedź: aż 29% respondentów wskazało na energooszczędność, jako ważny aspekt przyszłego domu lub mieszkania. To znak, że Polacy są coraz bardziej świadomi ekologicznie!

Ten wzrost świadomości to z pewnością wynik coraz większej liczby działań edukacyjnych i popularyzatorskich dotyczących energooszczędności w budownictwie podejmowanych przez instytucje i firmy, w tym Xella Polska, producenta marki Ytong, jednego z prekursorów w tej dziedzinie.

Jednak nawet energooszczędność może być dla Polaków pragmatycznym aspektem – mniejsze zużycie energii do ogrzania domu, czy jego chłodzenia latem – to przecież nie tylko ochrona zasobów naturalnych, ale i mniejsze wydatki na prąd, czy paliwa opałowe. Energooszczędność po prostu się opłaca i coraz większa liczba Polaków doskonale zdaje sobie z tego sprawę.

Dowiedz się więcej o raporcie „Ytong: dom i rodzina 1995-2015”: http://www.ytong-silka.pl/pl/content/aktualnosci_ytong-dom-i-rodzina-1995-2015-raport-i-badanie-spoleczne.php

informacje o firmie

Informacje o raporcie „Ytong: dom i rodzina 1995-2015”

Marka Ytong 20-lecie swojej pełnej sukcesów obecności w Polsce postanowiła uświetnić raportem i badaniem społecznym poświęconym polskim domom i rodzinom, z racji tego, że są one w centrum zainteresowań producenta materiałów do budowy domów jednorodzinnych. W tym celu zlecono ogólnopolskie badanie społeczne agencji badawczej TNS Polska oraz przygotowanie raportu socjolog Magdalenie Łukasiuk z Uniwersytetu Warszawskiego. Badanie zostało przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia 2015 roku na reprezentatywnej grupie 1000 osób, a raport opublikowano w czerwcu. Powstało unikatowe opracowanie „Ytong: dom i rodzina 1995-2015” dotyczące kondycji rodziny i domu rodzinnego oraz przemian zamieszkiwania w Polsce w ostatnich dwóch dekadach.


###

XELLA Polska Sp. z o.o. oferuje energooszczędne materiały budowlane: Ytong, Ytong Energo, Multipor i Silka. Priorytetami Xelli są jakość produkcji – polskie zakłady były wielokrotnie nagradzane w tej kategorii; a także profesjonalne wykonawstwo – od 2012 roku dostępna jest innowacyjna usługa „szkolenie na budowie”, Xella rozwija również autorski program edukacyjny dla szkół i uczelni technicznych – Akademia Murowania Silka Ytong.

Xella prowadzi sprzedaż poprzez sieć dystrybucji na terenie Polski oraz w krajach takich jak: Litwa, Łotwa, Ukraina, obwód Kaliningradzki. W grupie zatrudnionych jest około 700 osób.

Więcej informacji w serwisach: www.ytong-silka.pl, www.budowane.pl, www.ZdrowaBudowa.pl, www.akademiamurowania.pl, www.ocieplenieodwewnatrz.pl

informacje o firmie

Informacje o raporcie „Ytong: dom i rodzina 1995-2015”

Marka Ytong 20-lecie swojej pełnej sukcesów obecności w Polsce postanowiła uświetnić raportem i badaniem społecznym poświęconym polskim domom i rodzinom, z racji tego, że są one w centrum zainteresowań producenta materiałów do budowy domów jednorodzinnych. W tym celu zlecono ogólnopolskie badanie społeczne agencji badawczej TNS Polska oraz przygotowanie raportu socjolog Magdalenie Łukasiuk z Uniwersytetu Warszawskiego. Badanie zostało przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia 2015 roku na reprezentatywnej grupie 1000 osób, a raport opublikowano w czerwcu. Powstało unikatowe opracowanie „Ytong: dom i rodzina 1995-2015” dotyczące kondycji rodziny i domu rodzinnego oraz przemian zamieszkiwania w Polsce w ostatnich dwóch dekadach.


###

XELLA Polska Sp. z o.o. oferuje energooszczędne materiały budowlane: Ytong, Ytong Energo, Multipor i Silka. Priorytetami Xelli są jakość produkcji – polskie zakłady były wielokrotnie nagradzane w tej kategorii; a także profesjonalne wykonawstwo – od 2012 roku dostępna jest innowacyjna usługa „szkolenie na budowie”, Xella rozwija również autorski program edukacyjny dla szkół i uczelni technicznych – Akademia Murowania Silka Ytong.

Xella prowadzi sprzedaż poprzez sieć dystrybucji na terenie Polski oraz w krajach takich jak: Litwa, Łotwa, Ukraina, obwód Kaliningradzki. W grupie zatrudnionych jest około 700 osób.

Więcej informacji w serwisach: www.ytong-silka.pl, www.budowane.pl, www.ZdrowaBudowa.pl, www.akademiamurowania.pl, www.ocieplenieodwewnatrz.pl