styl życia transport turystyka/wypoczynek
Odkrywanie nowych miejsc to główna motywacja Polaków do latania z przesiadkami
Serwis KAYAK.pl przeprowadził ankietę wśród swoich użytkowników, aby poznać opinię polskich podróżnych na temat lotów z przesiadką
- 27% polskich podróżnych rezerwuje lot z przesiadką, ponieważ chce odwiedzić nowe miejsca.
- 42% pasażerów nie wyobraża sobie podróży bez telefonu komórkowego.
- Według 33% użytkowników najbardziej irytujące są opóźnienia lotów.
Warszawa, 30 czerwca 2015 - Loty z przesiadką są dobrą okazją do poznawania nowych miejsc, ale dla wielu osób mogą okazać się również dość stresujące. W związku z właśnie rozpoczętym sezonem wakacyjnym, serwis KAYAK.pl postanowił spytać polskich użytkowników, co sądzą o lataniu z przesiadkami.
Dlaczego Polacy rezerwują loty z przesiadkami?
Prawie jedna trzecia ankietowanych (27%) decyduje się na lot z przesiadką, aby skorzystać z okazji i zwiedzić miasto, w którym się zatrzymują. Pod tym względem Polacy mocno wyróżniają się na tle użytkowników z innych krajów europejskich, którzy w swoim wyborze kierują się głównie czynnikami ekonomicznymi. Dla porównania, niskie ceny lotów mają znaczenie tylko dla 17% ankietowanych z Polski. Co ciekawe, aż 19% polskich podróżnych deklaruje, że rezerwuje loty z przesiadką, by odkrywać nowe lotniska, a 9% podróżnych odwiedza przy okazji rodzinę i przyjaciół.
Dlaczego decydujesz się na lot z przesiadką? |
% |
Chcę zwiedzić miasto, w którym mam przesiadkę |
27 |
Lubię odwiedzać (nowe) lotniska |
19 |
Loty z przesiadką są tańsze |
17 |
Lot z przesiadką rezerwuję tylko wtedy, gdy loty bezpośrednie są niedostępne |
9 |
Loty wybieram w zależności od miejsca przesiadki |
9 |
Chcę wykorzystać przesiadkę na odwiedzenie rodziny lub przyjaciół |
9 |
Preferuję loty krótkodystansowe |
9 |
Boję się lotów długodystansowych |
0 |
Wyniki ankiety pokazują również, że rodziny, rzadziej niż osoby podróżujące samotnie czy w gronie znajomych, rezerwują loty z przesiadkami. Decyduje się na nie zaledwie 9% podróżujących z dziećmi. Loty z przesiadką wybierają najczęściej pary (36%) lub osoby lecące w grupie (27%).
Koniec ery laptopa na pokładzie?
Najlepszym kompanem Polaków podczas podróży okazuje się telefon komórkowy - 42% ankietowanych zawsze zabiera go ze sobą na pokład samolotu. Polacy cenią również komfort podróży, dlatego aż 25% podróżnych nie zapomina o dmuchanej poduszce turystycznej, która pomaga przetrwać każdy lot. Od laptopa czy tabletu, polscy użytkownicy zdecydowanie preferują ciekawą lekturę i to książki oraz magazyny lądują w bagażu podręcznym 17% ankietowanych. W sumie 16% użytkowników nie zapomina o przedmiotach takich, jak ładowarki, kable, kosmetyki i inne przybory toaletowe.
TOP 5 - Rzeczy, które najczęściej znajdują się w bagażu podręcznym |
% |
Telefon komórkowy |
42 |
Dmuchana poduszka |
25 |
Ciekawa lektura (książka lub magazyn) |
17 |
Ładowarki i kable |
8 |
Kosmetyki / przybory toaletowe (na wszelki wypadek) |
8 |
Ulubione sposoby spędzania czasu podczas przesiadek
Czas między przesiadkami 24% ankietowanych wykorzystuje na obserwowanie przylatujących i odlatujących samolotów, a 15% na odkrywanie zakątków lotniska. 17% użytkowników przyznaje, że chętnie korzysta z okazji i robi zakupy. Polacy starają się jednak nie wydawać zbyt wiele - 40% zostawia na lotniskach mniej niż 250 złotych. Czytanie (12%) oraz odkrywanie nowych smaków w restauracji (8%) zamykają piątkę najpopularniejszych sposobów Polaków na lotniskową nudę.
TOP 5 - Ulubione sposoby spędzania wolnego czasu na lotnisku |
% |
Przyglądanie się, jak samoloty lądują i odlatują |
24 |
Zakupy |
17 |
Odkrywanie wszystkich zakątków lotniska |
15 |
Czytanie |
12 |
Odwiedzanie restauracji |
8 |
Polscy użytkownicy (23%) przyznają, że ich ulubione miejsce na lotnisku to okolice bramek odprawy. Jeśli nie czekają przy bramce, to udają się na zakupy (22%). Tylko 18% odpoczywa w strefie relaksu, z czego można wnioskować, że większość ankietowanych planuje odpoczynek dopiero w samolocie.
TOP 3 - Ulubione miejsca na lotnisku podczas oczekiwania na drugi lot |
% |
Niedaleko bramek odprawy |
23 |
Sklepy |
22 |
Strefa relaksu |
18 |
Co najbardziej irytuje Polaków podczas latania z przesiadkami?
Podróże z przesiadkami niosą ze sobą pewne ryzyko. 33% ankietowanych najbardziej denerwuje się, gdy przez opóźnienia nie jest w stanie zdążyć na lot transferowy. O 10% mniej użytkowników martwi się, że ich bagaż może zagniąć. Co ciekawe, 19% podróżnych przeszkadza dłuższe czekanie na kolejny lot, a tylko 10% spędzanie nocy na lotnisku lub w hotelu.
Co najbardziej irytuje Cię podczas podróży z przesiadkami? |
% |
Gdy przez opóźniony lot nie zdążysz na lot transferowy |
33 |
Opóźniony lub zgubiony bagaż |
23 |
Opóźniony lot transferowy |
19 |
Noc na lotnisku lub w hotelu |
10 |
Brak miejsc do siedzenia |
9 |
Ponowna kontrola paszportowa |
6 |
Mimo chęci odkrywania nowych miejsc, Polacy przyznają, że idealny czas na przesiadkę to od 1-3 godzin. Aż 92% wszystkich ankietowanych nie uważa latania z przesiadkami za stresujące.
Opinie podróżnych z innych krajów
Serwis KAYAK przeprowadził tę samą ankietę również wśród użytkowników innych krajów europejskich. Oto wybór najciekawszych wyników ankiety:
- 41% Niemców wybierających loty z przesiadkami podróżuje w pojedynkę.
- Dla większości Rosjan (64%) za lataniem z przesiadką przemawiają korzystne ceny.
- Włosi kochają czytać - 29% ankietowanych czas na lotnisku wykorzystuje na lekturę.
- 12% Austriaków spędza czas na lotnisku na obserwowaniu innych podróżnych.
„Dzięki aplikacjom KAYAK latanie z przesiadkami oraz poznawanie nowych miejsc i lotnisk może być o wiele łatwiejsze. Polscy użytkownicy mogą korzystać z funkcji Informacje o lotniskach, dostępnej w aplikacji mobilnej. Dzięki niej terminale lotnisk nie będą miały przed nimi żadnych tajemnic - od informacji, gdzie znaleźć bankomaty, aż po sklepy bezcłowe. Jeśli dany lot nie pojawia się na tablicy odlotów, za pomocą funkcji Status lotów można sprawdzić, czy jest on opóźniony i do jakiej bramki należy się udać” - komentuje Vera Pershina, dyrektor regionalny KAYAK-a na Polskę i Rosję.
UWAGI
Analiza została opracowana na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej na stronach internetowych KAYAK w dniach 18.05.2015-14.06.2015. W ankiecie wzięło udział łącznie 3555 użytkowników.
informacje o firmie
O KAYAK
KAYAK jest światowym liderem wśród wyszukiwarek turystycznych. Serwis i aplikacja mobilna KAYAK umożliwiają łatwe przeszukiwanie setek stron turystycznych na raz, by znaleźć loty, hotele, samochody oraz oferty lot+hotel. Rocznie przetwarza ponad miliard zapytań o informacje podróżne i oferuje lokalne wersje serwisu oraz aplikacji mobilnej w ponad 30 krajach i w 18 językach. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do Priceline Group.
informacje o firmie
O KAYAK
KAYAK jest światowym liderem wśród wyszukiwarek turystycznych. Serwis i aplikacja mobilna KAYAK umożliwiają łatwe przeszukiwanie setek stron turystycznych na raz, by znaleźć loty, hotele, samochody oraz oferty lot+hotel. Rocznie przetwarza ponad miliard zapytań o informacje podróżne i oferuje lokalne wersje serwisu oraz aplikacji mobilnej w ponad 30 krajach i w 18 językach. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do Priceline Group.