sprawy społeczne media/marketing/reklama rodzina
„Szukam mamy …” – akcja Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w sieci sklepów Auchan
Z okazji Dnia Matki Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce wraz z siecią sklepów Auchan poprzez akcję "Szukam mamy ... " chce zwrócić uwagę, że stale brakuje kandydatów na rodziców zastępczych.
26 maja robiąc zakupy w sieci sklepów Auchan usłyszymy informację o zagubionym dziecku – 4 letnim Antku ubranym w niebieskie jeansy i czerwoną kurtkę. Większość osób pomyśli, że dziecko zgubiło się i szuka mamy. Po dłuższej chwili ponownie usłyszymy komunikat o chłopcu, tym razem jednak dowiemy się, iż nie znajdzie on mamy ponieważ jej nie ma.
W Dniu Matki w ten niecodzienny sposób Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce chce zwrócić uwagę na problem kilkudziesięciu tysięcy osieroconych i porzuconych dzieci, zachęcając do pomocy.
Wszystkich, którzy chcieliby dać porzuconym dzieciom miłość oraz przy wsparciu pedagogów i psychologów je wychowywać, zapraszamy do nas. Potrzebujące dzieci czekają. Jednocześnie wiemy, że nie każdy ma w sobie tyle siły by zostać Rodzicem SOS, ale wesprzeć organizację w różny sposób może każdy – mówi Anna Choszcz – Sendrowska ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.
W Polsce jest prawie 80 tysięcy dzieci pozbawionych opieki rodzicielskiej, jedna piąta z nich nie wychowuje się w rodzinach, ale w instytucjonalnych formach opieki. Możliwe, że wiele z nich nigdy nie znajdzie mamy, bo stale brakuje kandydatów na rodziców zastępczych. To właśnie na ten problem chciało zwrócić uwagę Stowarzyszenie organizując akcję. W każdej SOS Wiosce Dziecięcej są jeszcze domy, w których mogłyby zamieszkać potrzebujące dzieci wraz z nowymi Rodzicami SOS.
Informacje jak zostać Rodzicem SOS można znaleźć na stronie: https://wioskisos.org/rodzice/
W załączeniu materiał dźwiękowy emitowany w sieci sklepów Auchan.