styl życia internet technologie
Korzystanie ze smartfonów poza domem wciąż domeną osób młodych
Osoby młode (15-29 lat) stanowią główną grupę korzystającą ze swoich smartfonów na dworze oraz w trakcie podróżowania. Najpopularniejszą aktywnością outdoorową, wybieraną przez młodych jest korzystanie z mediów społecznościowych, granie i oglądanie materiałów wideo – wynika z badania Ericsson Consumer Lab.
Własciciele smartfonow powyżej 30-stki korzystają z aplikacji mobilnych głównie w domu. Jednocześnie, niezależnie od miejsca w którym przebywają, znacznie częściej niż osoby młode, korzystają z tradycyjnych form kontaktu, czyli połączeń głosowych i SMS.
Zaledwie 13% użytkowników biorących udział w badaniu jest zadowolonych z jakości internetu podczas korzystania z mediów społecznościowych na dworze. Jeszcze mniej pozytywnych opinii dotyczy oglądania materiałów wideo. Zaledwie 1 na 10 użytkowników odczuwa satysfakcję z korzystania z tego typu usług poza domem.
Osoby do 30 roku życia są grupą która najchętniej płaci za możliwość lepszego połączenia z internetem. Konsumenci w każdym wieku są skłonni do płacenia za poprawę jakości połączenia internetowego w domu znacznie częściej niż w przypadku internetu mobilnego.
„Młodzi Europejczycy (do 30 roku życia) są zdeklarowani płacić najwięcej za poprawę dostępu do mobilnego internetu bo zwyczajnie częściej i szerzej korzystają z aplikacji na smartfony i tablety. Żyją mediami społecznościowymi i muzyką z internetu bez względu na miejsce przebywania. To zachęta dla pomysłodawców nowych aplikacji, bo właśnie w tej grupie wiekowej znajdują się ich użytkownicy”-powiedziała Katarzyna Pąk, dyrektor do spraw marketingu i komunikacji w firmie Ericsson.
Raport „The Indoor Influence” opisuje zwyczaje europejskich użytkowników komputerów i urządzeń mobilnych w zależności od miejsca w którym przebywają.
Pobierz „The indoor influence – Regional report Europe - Consumer Insight Summary Report”
kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
katarzyna.pak@ericsson.com
informacje o firmie
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.
Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.
Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland
kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
katarzyna.pak@ericsson.com
informacje o firmie
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.
Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.
Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland