transport turystyka/wypoczynek
Co najbardziej irytuje Polaków podczas podróży?
KAYAK.pl przeprowadził ankietę wśród swoich użytkowników, aby dowiedzieć się, co najbardziej przeszkadza im podczas podróżowania.
- Podczas lotu samolotem Polaków (30% ankietowanych) najbardziej denerwują niecierpliwi pasażerowie, którzy chcą opuścić pokład zaraz po wylądowaniu.
- Podczas pobytu w hotelu goście z Polski (38% ankietowanych) najczęściej narzekają na późne godziny zameldowania i czekanie na wejście do pokoju.
Warszawa, 28 kwietnia 2014 - Wprawdzie urlop powinien kojarzyć się głównie z bezstresowym wypoczynkiem, ale dla niektórych podróżnych bywa źródłem wielu frustracji. Dobre samopoczucie podczas podróży mogą z powodzeniem zepsuć niecierpliwi współpasażerowie lub dziwne zasady obowiązujące w hotelach czy na lotnisku. By pomóc swoim użytkownikom czerpać jeszcze więcej przyjemności z wypoczynku, porównywarka ofert turystycznych KAYAK.pl sprawdziła, jakie czynniki mogą negatywnie wpłynąć na komfort podróży.
Większość ankietowanych Polaków przyznała, że podczas lotu samolotem najbardziej działają im na nerwy niecierpliwi podróżni: 30% irytują współpasażerowie, którzy chcą opuścić pokład już podczas kołowania samolotu, a 28% - tłumy ustawiające się tuż przy taśmociągu z nadzieją, że szybciej dostaną swój bagaż. W mniejszym stopniu przeszkadzają Polakom turbulencje podczas posiłków, klaskanie po wylądowaniu czy podstawianie autobusów do pokonania krótkich dystansów.
Aż 38% ankietowanych z Polski nie lubi natomiast czekania na wejście do swojego pokoju hotelowego, szczególnie po całej nocy spędzonej w podróży. Wielu uczestników ankiety - aż 33% - stresuje się, gdy w przypadku przyjazdu do obiektu w godzinach nocnych przy próbie wejścia do pokoju, nie działa karta magnetyczna. Podczas urlopu Polaków irytują również wysokie ceny napojów w pokojowym mini barze oraz wczesne godziny serwowania śniadania.
Wyniki ankiety „Doświadczenia podróżnika” wśród polskich użytkowników KAYAK.pl | |
Co najbardziej denerwuje Cię podczas lotu samolotem? | |
Ludzie, którzy ustawiają się w kolejce już pół godziny przed wejściem na pokład |
5% |
Ludzie, którzy chcą wyjść z samolotu zaraz po wylądowaniu |
30% |
Ludzie, którzy są przekonani, że dzięki czekaniu tuż przy taśmociągu szybciej dostaną swój bagaż |
28% |
Ludzie, którzy klaszczą po wylądowaniu |
14% |
Turbulencje podczas posiłków |
10% |
Podstawiane autobusy, nawet jeśli samolot dzieli od terminalu tylko 50 metrów |
13% |
Co najbardziej denerwuje Cię podczas pobytu w hotelu? | |
Ceny napojów w mini barze (czy woda mineralna musi kosztować 25 złotych?) |
10% |
Restrykcyjne godziny otwarcia (basen czy spa otwarte tylko od 17:00 do 19:00, a śniadanie serwowane do 9 rano) |
10% |
Godziny zameldowania (bardzo irytujące, gdy przyjeżdża się wcześnie rano i trzeba czekać na wejście do pokoju) |
38% |
Niedziałająca karta magnetyczna, kiedy chcesz dostać się do pokoju po północy, a późne zameldowanie zostało wcześniej potwierdzone przez hotel |
33% |
Pracownicy hotelu, którzy nie przestrzegają prośby „Nie przeszkadzać” |
9% |
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników KAYAK-a z różnych krajów pokazują, że doświadczenia podróżnych są dość uniwersalne - najbardziej irytują niecierpliwi pasażerowie i czekanie na pokój w hotelu. Francuzi jednak o wiele bardziej niż Polacy denerwują się, gdy obsługa hotelu nie przestrzega tabliczki z prośbą „Nie przeszkadzać”. Aż 36% ankietowanych Rosjan nie lubi pokonywać drogi do samolotu autobusem, a 24% zapytanych Włochów przyznało, że przeszkadzają im pasażerowie, którzy lądowanie samolotu nagradzają gromkimi brawami.
„Jednym z naszych celów jest pomaganie użytkownikom podróżować bezstresowo. Oprócz narzędzi do planowania i zarządzania podróżami, oferujemy również praktyczne porady”, komentuje Vera Pershina, dyrektor regionalny KAYAK na Polskę i Rosję. „Przykładowo, by uniknąć stresów w hotelu, najlepiej z wyprzedzeniem skontaktować się z pracownikami obsługi hotelu i spytać o możliwość wcześniejszego zameldowania. Napiętą atmosferę zaraz po wylądowaniu samolotu wygodniej jest obserwować z boku, pozostając na swoim siedzeniu. Denerwując się na innych, niczego nie przyśpieszymy, lepiej więc skupić się na nadchodzącym urlopie”.
UWAGI
Analiza została przeprowadzona na podstawie ankiety przeprowadzonej na portalu KAYAK.pl w marcu 2015 roku. W ankiecie wzięło udział łącznie 4010 użytkowników z Austrii, Niemiec, Brazylii, Hiszpanii, Francji, Włoch, Polski, Rosji oraz ze Szwajcarii, w tym 210 Polaków.
informacje o firmie
KAYAK jest światowym liderem wśród wyszukiwarek turystycznych. Serwis i aplikacja mobilna KAYAK umożliwiają łatwe przeszukiwanie setek stron turystycznych na raz, by znaleźć loty, hotele, samochody oraz oferty lot+hotel. Rocznie przetwarzamy ponad miliard zapytań o informacje podróżne i oferujemy lokalne wersje serwisu oraz aplikacji mobilnej w ponad 30 krajach i w 18 językach. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do Priceline Group.
informacje o firmie
KAYAK jest światowym liderem wśród wyszukiwarek turystycznych. Serwis i aplikacja mobilna KAYAK umożliwiają łatwe przeszukiwanie setek stron turystycznych na raz, by znaleźć loty, hotele, samochody oraz oferty lot+hotel. Rocznie przetwarzamy ponad miliard zapytań o informacje podróżne i oferujemy lokalne wersje serwisu oraz aplikacji mobilnej w ponad 30 krajach i w 18 językach. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do Priceline Group.