internet środowisko naturalne/ekologia technologie
Ericsson: Jak branża teleinformatyczna wpływa na środowisko i co zmieni 5G?
Do 2020 roku ilość przesyłanych danych w sieciach mobilnych będzie rosła średnio o 40% rok do roku – głównie za sprawą rozwoju mobilnego internetu, usług w chmurze i przyłączania do sieci nowych urządzeń. Za pięć lat sektor teleinformatyczny będzie odpowiedzialny za 2% globalnej emisji gazów cieplarnianych – analizuje firma Ericsson w swoim raporcie Sustainability and Corporate Responsibility 2014.
Sektor teleinformatyczny (ICT) odpowiada obecnie za 1,3% całkowitej emisji gazów cieplarnianych na świecie (GHG) wynika z raportu Ericsson Sustainability and Corporate Responsibility 2014. Nawet biorąc pod uwagę spodziewany gwałtowny wzost liczby subskrypcji mobilnych, wpływ ICT na klimat jest szacowany na 2% całkowitej emisji gazów cieplarnianych w 2020 roku.
Niewielki wzrost procentowy wpływu branży teleinformatycznej na klimat wynika z rozwoju technologicznego oraz ogólnobranżowych wysiłków dążących do ograniczenia zużycia energii. Wpływ ICT na środowisko wciąż jest jednak istotny, dlatego ograniczanie negatywnego odziaływania branży pozostaje jednym z priorytetów.
ICT tworzy możliwości
Podczas gdy stały rozwój sektora teleinformatycznego tworzy wyzwania środowiskowe, daje on również ogromne możliwości i liczne rozwiązania, które pomagają niwelować emisję gazów cieplarnianych przez inne branże. Raport firmy Ericsson prognozuje, że rozwiązania ICT mają potencjał by zmniejszyć globalną emisję gazów cieplarnianych nawet o jedną szóstą. Odbywać się to będzie przede wszystkim za sprawą rezygnacji z fizycznych produktów i systemów na rzecz środowisk wirtualnych, zamiana podróży służbowych na efektywne środowiska telepracy i telekonferencji. Rozwiązania teleinformatyczne mogą również ograniczyć zużycie energii poprzez wykorzystanie smart pomierników i tzw. smart gridów – co szczególnie wpłynie na wzrost efektywności energetycznej takich sektorów gospodarki jak: energetyka, gazownictwo, transport i logistyka.
“Nasza strategia to maksymalizowanie wydajności energetycznej naszych własnych produktów i rozwiązań, redukowanie śladu węglowego naszych aktywności, ale również napędzanie transformacji, która umożliwi powstanie gospodarki opartej na technologiach niskoemisyjnych” – powiedziała Katarzyna Pąk, dyrektor Public and Media Relations w firmie Ericsson.
Wydajność energetyczna 5G
Najważniejsze wymagania i koncepcje funkcjonowania nowej sieci 5G są aktualnie ustalane.Wydajność energetyczna ukierunkowana na ogranieczenie konsumpcji energii elektrycznej jest jednym z kluczowych wymagań względem sieci nowej generacji. Ericsson przewiduje, że działania standaryzacyjne rozpoczną się już w przyszłym roku. W przypadku sieci poprzednich generacj: 2G, 3G i 4G wydajność energetyczna była zorientowana na przejście z sieci „zawsze włączonej” do „zawsze dostępnej”. 5G pozwala potencjalnie na wykonanie kolejnego kroku do sieci „zawsze zoptymalizowanej”. Dzisiejsze sieci, ale również sieci przyszłości, będą musiały radzić sobie nie tylko z dużym natężeniem ruchu, ale również z dużymi amplitudami ruchu i niskim średnim napełnieniem sieci. Taka specyfika wymaga efektywnych trybów „wygaszania” sieci tak by zoptymalizować zużycie energii.
Raport Ericsson Sustainability and Corporate Responsibility 2014
kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
katarzyna.pak@ericsson.com
informacje o firmie
Więcej o Ericsson
Ericsson jest siłą napędowa stojącą za Networked Society – światowy lider w obszarze usług technologi komunikacyjnych. Nasza długotrwała relacja z wszystkimi najważniejszymi operatorami telekomunikacyjnymi na świecie pozwala ludziom i całym branżom osiągać swój pełen potencjał oraz tworzyć zrównoważoną przyszłość.
Nasze usługi, oprogramowanie i infrastruktura – zwłaszcza mobilność, szerokopasmowy internet oraz chmura - services, software and infrastructure – pozwalają branży telekomunikacyjnej i innym sektorom lepiej funkcjonować, zwiększać efektywność, podnosić poziom customer experience i korzystać z nowych możliwości.
Zatrudniamy około 115 000 pracowników i posiadamy klientów w 180 klientów. Łączymy globalną skalę działania z liderowaniem w obszarze technologii i usług. Wspieramy sieci, które łaczą ponad 2,5 mld subskrybentów. Czterdzieści procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Nasze inwestycje w R&D zapewniają nam i naszym klientów pozycję lidera.
Uruchomiona w 1876, firma Ericsson ma siedzibę w Sztokholmie w Szwecji. Sprzedaż netto firmy wyniosła w 2014 roku 228,0 mld SEK (33,1 mld USD). Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland
kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
katarzyna.pak@ericsson.com
informacje o firmie
Więcej o Ericsson
Ericsson jest siłą napędowa stojącą za Networked Society – światowy lider w obszarze usług technologi komunikacyjnych. Nasza długotrwała relacja z wszystkimi najważniejszymi operatorami telekomunikacyjnymi na świecie pozwala ludziom i całym branżom osiągać swój pełen potencjał oraz tworzyć zrównoważoną przyszłość.
Nasze usługi, oprogramowanie i infrastruktura – zwłaszcza mobilność, szerokopasmowy internet oraz chmura - services, software and infrastructure – pozwalają branży telekomunikacyjnej i innym sektorom lepiej funkcjonować, zwiększać efektywność, podnosić poziom customer experience i korzystać z nowych możliwości.
Zatrudniamy około 115 000 pracowników i posiadamy klientów w 180 klientów. Łączymy globalną skalę działania z liderowaniem w obszarze technologii i usług. Wspieramy sieci, które łaczą ponad 2,5 mld subskrybentów. Czterdzieści procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Nasze inwestycje w R&D zapewniają nam i naszym klientów pozycję lidera.
Uruchomiona w 1876, firma Ericsson ma siedzibę w Sztokholmie w Szwecji. Sprzedaż netto firmy wyniosła w 2014 roku 228,0 mld SEK (33,1 mld USD). Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland