zainteresowania/hobby kultura/sztuka/rozrywka media/marketing/reklama

Czy kobiety zdominują polskie media?

17.03.2015 | Headlines

Warszawa, 17 marca 2015 r. - Trwa pierwszy Tydzień Znanych Ekspertek – akcji promującej udział kobiet w życiu publicznym. Od poniedziałku, 16 marca, w programach informacyjnych, audycjach radiowych, artykułach prasowych i serwisach internetowych pojawiają się będą specjalistki zrzeszone wokół kampanii Znane Ekspertki.

Jak wynika z cyklicznego raportu Global Media Monitoring Project, na całym świecie kobiety stanowią zaledwie 20% mówców i ekspertów, cytowanych w przekazach mediowych. Również w polskich mediach zdecydowanie częściej w roli komentatorów występują mężczyźni. W trzech czwartych materiałów, zwłaszcza w tematach politycznych, ekonomicznych i gospodarczych, prezentowane są opinie mężczyzn. Kobiety w roli ekspertów występują trzykrotnie rzadziej, a ich wypowiedzi prezentowane są zazwyczaj w kontekście społecznym lub obyczajowym.

Z potrzeby wyrównania tych proporcji powstała inicjatywa Znane Ekspertki, zaprojektowana jako ogólnodostępne narzędzie, użyteczne w codziennej pracy dziennikarzy, wydawców czy organizatorów konferencji branżowych. Sylwetki kilkuset pań, reprezentujących wszystkie obszary życia społecznego, kulturalnego i gospodarczego, zebrano w interaktywnej bazie na stronie www.znaneekspertki.pl, by ułatwić mediom dostęp do specjalistek w szeregu dziedzin, od energetyki, przez rynek nieruchomości, technologie informatyczne, po budownictwo czy astrofizykę. W bazie znajdują się zarówno przedstawicielki środowisk naukowych, jak i świata biznesu, kierujące jednostkami badawczymi, uniwersytetami, międzynarodowymi korporacjami, firmami czy instytucjami publicznymi.

Podczas Tygodnia Znanych Ekspertek, ich obecność będzie można dostrzec w materiałach przygotowywanych przez wiodące polskie redakcje włączające się w inicjatywę, wśród których znalazły się m.in. TVP, Polsat News2, Puls Biznesu, Gazeta Finansowa, onet.pl, wp.pl, Polskie Radio RDC, PAP, czy serwis wysokieobcasy.pl.

Polki należą do jednych z najlepiej wykształconych w Europie, jednocześnie są ambitne    i przedsiębiorcze. Dzięki swoim kompetencjom i zaangażowaniu przyczyniają się do sukcesów firm i instytucji, którymi zarządzają, co jednak nie znajduje pełnego odzwierciedlenia w mediach i przestrzeni publicznej. Chcemy udzielać głosu mądrym i doświadczonym kobietom, na czym zyska cała debata publiczna” – powiedziała Joanna Pruszyńska-Witkowska, CEO Headlines Porter Novelli – pomysłodawczyni inicjatywy.

Jestem przekonany, że dzięki większej obecności kobiet ten tydzień w mediach będzie zdominowany przez merytoryczną i rzeczową dyskusję, a odbiorcy będą mieli okazję poznać wiele wartościowych opinii. Wierzymy, że w debacie publicznej powinno pojawiać się więcej kobiet – ekspertek w swoich dziedzinach, dlatego od początku z największą satysfakcją wspieramy inicjatywę Znane Ekspertki – powiedział Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe, wspierającego projekt.

informacje o firmie

Headlines Porter Novelli istnieje na polskim rynku od 18 lat, a od 8 działa w globalnej sieci Porter Novelli. Firma jest Członkiem-Założycielem Związku Firm Public Relations (ZFPR), zdobywcą siedmiu złotych Spinaczy, laureatem konkursu IPRA oraz zwycięzcą SABRE Awards. Od wielu lat firma odnosi sukcesy w tworzeniu i realizacji kampanii dla klientów m.in. z branży farmaceutycznej i ochrony zdrowia, finansów oraz sektora publicznego.

informacje o firmie

Headlines Porter Novelli istnieje na polskim rynku od 18 lat, a od 8 działa w globalnej sieci Porter Novelli. Firma jest Członkiem-Założycielem Związku Firm Public Relations (ZFPR), zdobywcą siedmiu złotych Spinaczy, laureatem konkursu IPRA oraz zwycięzcą SABRE Awards. Od wielu lat firma odnosi sukcesy w tworzeniu i realizacji kampanii dla klientów m.in. z branży farmaceutycznej i ochrony zdrowia, finansów oraz sektora publicznego.