zdrowie towary konsumpcyjne media/marketing/reklama
Polski Związek Lekkiej Atletyki i Nestlé Polska S.A. ogłaszają partnerstwo w programie upowszechniania sportu i nauki zdrowego odżywiania dla dzieci i młodzieży „Lekkoatletyka dla każdego!”
Polskie dzieci coraz mniej się ruszają i tyją najszybciej w Europie, a zamiast w piłkę, wolą grać w… gry komputerowe. Nestlé i PZLA, przy wsparciu Ministerstwa Sportu i Turystyki, chcą temu przeciwdziałać poprzez unikalną ofertę lekkoatletycznych zajęć dla dzieci połączonych z nauką o prawidłowo zbilansowanej diecie.
Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca dzieciom i młodzieży, co najmniej 60 minut ruchu dziennie. W Polsce stosuje się do tego zaledwie, co czwarty 11-latek i co dziesiąty 17-latek. Polskie dzieci tyją najszybciej w całej Europie. Już 17% chłopców i 11% dziewcząt w wieku 7-18 lat w Polsce zmaga się z otyłością[1]. Tylko jak przekonać dzieci i młodzież do ćwiczeń, skoro 40% dzieci spędza przed komputerem i telewizorem minimum 3 godziny dziennie[2], a zgodnie z danymi NIK z 2010 roku aż 19% uczniów szkół podstawowych i 24% uczniów gimnazjów nie ćwiczy na zajęciach WF, a jedna piąta uczniów szkół podstawowych i gimnazjów twierdzi, że zajęcia te nie są interesujące?
Naprzeciw tym niepokojącym trendom wychodzi ogólnopolski program: „Lekkoatletyka dla każdego!” łączący unikalną ofertę sportową z nauką o zdrowym odżywianiu. Program przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych: klas I-III i IV-VI oraz gimnazjów – w sumie weźmie w nim udział około 85 000 dzieci z całej Polski. Wiedza przekazywana w programie będzie dostosowana do wieku i możliwości dzieci. Dla przykładu dla dzieci klas I-III przewidziano ciekawą ofertę zabaw lekkoatletycznych połączonych z podstawami zdrowego odżywiania, a dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej i gimnazjum oprócz nieco bardziej zaawansowanych lekcji żywieniowych, zaplanowano treningi i zawody lekkoatletyczne. Program prowadzony jest pod okiem przeszkolonych nauczycieli, instruktorów i trenerów.
– Chcemy uczyć już najmłodsze dzieci jak dbać o zdrowie. Jako globalny producent żywności posiadający największe na świecie zaplecze naukowe chętnie dzielimy się naszą wiedzą żywieniową i wieloletnim doświadczeniem edukacyjnym wszędzie tam, gdzie prowadzimy naszą działalność. Od ponad 20 lat jesteśmy częścią polskiej społeczności, dlatego bardzo cieszymy się z lokalnego partnerstwa z PZLA na rzecz dzieci. W programie zadbaliśmy m.in. o profesjonalne materiały żywieniowe niezbędne do wykorzystania przez nauczycieli na lekcjach, stworzyliśmy specjalną sekcję żywieniową na stronie programu www.lekkoatletykadlakazdego.pl, a podczas mityngów lekkoatletycznych będziemy udzielać porad żywieniowych dla rodziców – powiedział Simon Smith, Prezes Nestlé Polska S.A.
– Lekkoatletyka to podstawowa dziedzina sportu. Biegi, skoki, rzuty, jako najprostsze formy ruchu są podstawą dla wszystkich innych sportów. Zapewniają wszechstronny rozwój fizyczny młodego człowieka, a przy tym są aktywnościami ogólnodostępnymi. Lekkoatletyka to królowa sportu, mamy wspaniałe sukcesy na arenach międzynarodowych i chcemy popularyzować naszą dyscyplinę wśród najmłodszych. Nie ma zdrowego stylu życia bez aktywności fizycznej i właściwego, zbilansowanego odżywiania, dlatego naszym strategicznym partnerem w projekcie jest firma Nestlé. Mamy nadzieję dotrzeć do polskich dzieci i ich wychowawców w całej Polsce i sprawić, aby dzieci prowadziły znacząco zdrowszy tryb życia – mówi Sebastian Chmara, wiceprezes PZLA i koordynator programu „Lekkoatletyka dla każdego!”.
Realizacja programu „Lekkoatletyka dla każdego!” jest możliwa dzięki współdziałaniu wielu stron: Ministerstwa Sportu i Turystyki, koordynatorów, trenerów, dyrektorów szkół, nauczycieli i instruktorów, rodziców, jak również przedstawicieli klubów lekkoatletycznych, jednostek samorządu terytorialnego i sponsorów. W 2015 roku będzie realizowany przez 16 Ośrodków Lekkiej Atletyki (OLA) i 51 Ośrodków Kids’ Athletics (OKA), docierając do 85 000 dzieci w całej Polsce.
[1] Obesity up-date, 2014, OECD
[2] Zdrowie dzieci i młodzieży w Polsce w 2009 roku, Urząd Statystyczny Kraków 2011
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 9 lokalizacjach. W 2013 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła 3,4 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 9 lokalizacjach. W 2013 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła 3,4 mld zł.