zdrowie towary konsumpcyjne media/marketing/reklama

Polski Związek Lekkiej Atletyki i Nestlé Polska S.A. ogłaszają partnerstwo w programie upowszechniania sportu i nauki zdrowego odżywiania dla dzieci i młodzieży „Lekkoatletyka dla każdego!”

11.03.2015 | Nestlé Polska S.A.

Polskie dzieci coraz mniej się ruszają i tyją najszybciej w Europie, a zamiast w piłkę, wolą grać w… gry komputerowe. Nestlé i PZLA, przy wsparciu Ministerstwa Sportu i Turystyki, chcą temu przeciwdziałać poprzez unikalną ofertę lekkoatletycznych zajęć dla dzieci połączonych z nauką o prawidłowo zbilansowanej diecie.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca dzieciom i młodzieży, co najmniej 60 minut ruchu dziennie. W Polsce stosuje się do tego zaledwie, co czwarty 11-latek i co dziesiąty 17-latek. Polskie dzieci tyją najszybciej w całej Europie. Już 17% chłopców i 11% dziewcząt w wieku 7-18 lat w Polsce zmaga się z otyłością[1]. Tylko jak przekonać dzieci i młodzież do ćwiczeń, skoro 40% dzieci spędza przed komputerem i telewizorem minimum 3 godziny dziennie[2], a zgodnie z danymi NIK z 2010 roku aż 19% uczniów szkół podstawowych i 24% uczniów gimnazjów nie ćwiczy na zajęciach WF, a jedna piąta uczniów szkół podstawowych i gimnazjów twierdzi, że zajęcia te nie są interesujące?

Naprzeciw tym niepokojącym trendom wychodzi ogólnopolski program: „Lekkoatletyka dla każdego!” łączący unikalną ofertę sportową z nauką o zdrowym odżywianiu. Program przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych: klas I-III i IV-VI oraz gimnazjów – w sumie weźmie w nim udział około 85 000 dzieci z całej Polski. Wiedza przekazywana w programie będzie dostosowana do wieku i możliwości dzieci. Dla przykładu dla dzieci klas I-III przewidziano ciekawą ofertę zabaw lekkoatletycznych połączonych z podstawami zdrowego odżywiania, a dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej i gimnazjum oprócz nieco bardziej zaawansowanych lekcji żywieniowych, zaplanowano treningi i zawody lekkoatletyczne. Program prowadzony jest pod okiem przeszkolonych nauczycieli, instruktorów i trenerów.

Chcemy uczyć już najmłodsze dzieci jak dbać o zdrowie. Jako globalny producent żywności posiadający największe na świecie zaplecze naukowe chętnie dzielimy się naszą wiedzą żywieniową i wieloletnim doświadczeniem edukacyjnym wszędzie tam, gdzie prowadzimy naszą działalność. Od ponad 20 lat jesteśmy częścią polskiej społeczności, dlatego bardzo cieszymy się z lokalnego partnerstwa z PZLA na rzecz dzieci. W programie zadbaliśmy m.in. o profesjonalne materiały żywieniowe niezbędne do wykorzystania przez nauczycieli na lekcjach, stworzyliśmy specjalną sekcję żywieniową na stronie programu www.lekkoatletykadlakazdego.pl, a podczas mityngów lekkoatletycznych będziemy udzielać porad żywieniowych dla rodziców – powiedział Simon Smith, Prezes Nestlé Polska S.A.

Lekkoatletyka to podstawowa dziedzina sportu. Biegi, skoki, rzuty, jako najprostsze formy ruchu są podstawą dla wszystkich innych sportów. Zapewniają wszechstronny rozwój fizyczny młodego człowieka, a przy tym są aktywnościami ogólnodostępnymi. Lekkoatletyka to królowa sportu, mamy wspaniałe sukcesy na arenach międzynarodowych i chcemy popularyzować naszą dyscyplinę wśród najmłodszych. Nie ma zdrowego stylu życia bez aktywności fizycznej i właściwego, zbilansowanego odżywiania, dlatego naszym strategicznym partnerem w projekcie jest firma Nestlé. Mamy nadzieję dotrzeć do polskich dzieci i ich wychowawców w całej Polsce i sprawić, aby dzieci prowadziły znacząco zdrowszy tryb życia – mówi Sebastian Chmara, wiceprezes PZLA i koordynator programu „Lekkoatletyka dla każdego!”.

Realizacja programu „Lekkoatletyka dla każdego!” jest możliwa dzięki współdziałaniu wielu stron: Ministerstwa Sportu i Turystyki, koordynatorów, trenerów, dyrektorów szkół, nauczycieli i instruktorów, rodziców, jak również przedstawicieli klubów lekkoatletycznych, jednostek samorządu terytorialnego i sponsorów. W 2015 roku będzie realizowany przez 16 Ośrodków Lekkiej Atletyki (OLA) i 51 Ośrodków Kids’ Athletics (OKA), docierając do 85 000 dzieci w całej Polsce.

 

[1] Obesity up-date, 2014, OECD

[2] Zdrowie dzieci i młodzieży w Polsce w 2009 roku, Urząd Statystyczny Kraków 2011

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 9 lokalizacjach. W 2013 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła 3,4 mld zł.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 9 lokalizacjach. W 2013 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła 3,4 mld zł.