styl życia zainteresowania/hobby towary konsumpcyjne
Ile kosztuje miłość?
Groupon upublicznia wyniki globalnego badania, dotyczącego walentynkowych wydatków.
Co roku, w dzień zakochanych, kina, teatry i restauracje są w wyjątkowo oblegane, a rezerwacje należy złożyć z dużym wyprzedzeniem. Naturalnie, większość pomysłów na romantyczną randkę łączy się z poniesieniem kosztów. W badaniu przeprowadzonym przez firmę Groupon respondenci ujawnili, na co wydają pieniądze z okazji Walentynek oraz jakiej wielkości budżet przewidują na niespodziankę dla ukochanej osoby. Chociaż w Polsce tradycja Walentynek jest stosunkowo nowa, to okazuje się, że Polacy wydadzą podobne kwoty, co mieszkańcy Europy Zachodniej.
Większość Polaków postrzega Walentynki, jako okazję do rozpieszczania ukochanej osoby. Jaki zatem budżet przewidują na ten dzień? Badanie wykazało, że spora grupa (22%) wyda pomiędzy 100 a 149 PLN. Najmniej osób zdecyduje się na wydatek przekraczający 1000 PLN (1% ankietowanych). Co ciekawe, aż 11% respondentów zadeklarowało, że nie poniesie żadnych kosztów związanych z Walentynkami.
Jak Polacy wypadają na tle innych mieszkańców Europy?
Przeprowadzone badania wykazują, że dorównujemy poziomem walentynkowych wydatków takim państwom jak Włochy czy Hiszpania. Respondenci z tych krajów najczęściej zaznaczali odpowiedź, że przeznaczą na Walentynki 25-49 EUR (105-205 PLN). Ankietowani, którzy wydadzą najwięcej w święto zakochanych to mieszkańcy Belgii i Francji. 20% Belgów wyda w dniu Świętego Walentego aż 100-149 EUR (417-620 PLN)[1], z kolei Francuzi 50-74 EUR (210-315 PLN). Oszczędnym narodem okazali się obywatele Wielkiej Brytanii. Aż 26% ankietowanych Brytyjczyków przeznaczy na upominek zaledwie 10-24 GBP (55-134 PLN) natomiast 25% respondentów kwotę pomiędzy 25-49GBP (135 a 275 PLN)[2]. Z przeprowadzonych badań wynika, że dla znacznej części ankietowanych z Niemiec i Austrii, Walentynki nie wiążą się jakimikolwiek kosztami. Kolejno 15% i 14% mieszkańców tych niemieckojęzycznych państw deklaruje, że na plany z okazji święta zakochanych nie przeznaczy żadnej kwoty pieniędzy.
Na co Polacy najchętniej wydadzą pieniądze w Walentynki?
Wśród ankietowanych znalazło się grono osób, dla których głównym wydatkiem Walentynkowym będzie pierścionek zaręczynowy. Należą jednak oni do mniejszości, jedynie 1% oznajmiło, że w dzień zakochanych zamierza się oświadczyć. Najwięcej Polskich respondentów (41%) zdecyduje się na kupno symbolicznego prezentu. W Hiszpanii (45%) Belgii (43%) większość respondentów spędzi ten wieczór na romantycznej kolacji. Co ciekawe jedynie 4% ankietowanych z Włoch zdecyduje się na wyjście do restauracji. Większość mieszkańców tego kraju woli przygotować uroczysty posiłek w domu (43%).
Kto powinien sięgnąć po portfel?
Odwiecznym problemem w związku jest pytanie, kto powinien płacić na randce. W Polsce bezkonkurencyjnie króluje pogląd, że to mężczyzna powinien zapłacić rachunek (62%). Co więcej, wydawałoby się, że to właśnie z kobiecego punktu widzenia odpowiedź na to pytanie jest dość oczywista. Jednak badanie pokazuje, że to ankietowani płci męskiej bardziej poczuli się w obowiązku opłacenia rachunku na randce. Opowiedziało się za tym prawie 78% mężczyzn i 55,5% kobiet. Wśród innych państw biorących udział w ankiecie poza przekonaniem, że płacenie należy do męskich obowiązków, wielu respondentów uważa, że jednak płatności powinno się dokonywać na zmianę. Pomimo tego, że wśród Polaków była to druga najczęściej wybierana odpowiedź (28%), to jednak jest to dużo mniej popularny pogląd niż w Hiszpanii, Holandii czy Niemczech, gdzie uważa tak niespełna połowa respondentów.
Niespodzianki bez okazji
Poza Walentynkami, rocznicami i specjalnymi okazjami zdarza nam się wydawać pieniądze na małe niespodzianki bez konkretnego powodu. Większość Polaków zdobywa się na taki gest parę razy w roku (42%). Wynik ten jest zbliżony do kilku innych ankietowanych krajów: Francja (47%), Hiszpania (36%), Belgia (44%). Skrajne przypadki, takie jak całkowity brak miłych upominków poza okazjami lub prezenty dawane aż raz w tygodniu, zaznaczyło w odpowiedziach po 5% respondentów. Interesujący jest fakt, że Włosi najbardziej oszczędnie podchodzą do spontanicznych niespodzianek – aż 12% respondentów w ogóle nie kupuje prezentów bez okazji swoim partnerom czy partnerkom.
[1] 1 EURO = 4,17 ZŁ. Przelicznik kursu na podstawie danych NBP, aktualny na dzień 5.02.2015 r.
[2] 1 GPD = 5,58 ZŁ. Przelicznik kursu na podstawie danych NBP, aktualny na dzień 5.02.2015 r.
informacje o firmie
Informacja o Groupon
Groupon (NASDAQ: GRPN) to największa w Polsce platforma usług w internecie, która sprawia, że przestajemy planować a zaczynamy przeżywać. Przedsiębiorcy za pośrednictwem serwisu proponują przeróżne oferty (od romantycznej kolacji przy świecach, przez abonament telefoniczny, bilety do teatru czy skoki na bungee), zachęcając użytkowników do wyjścia z domu i spróbowania czegoś nowego lub odwiedzenia ulubionego miejsca w cenie jak dla stałego klienta. Dzięki globalnemu zasięgowi oraz tysiącom partnerów biznesowych, Groupon podpowiada najlepsze oferty na usługi, podróże, wydarzenia kulturalne i produkty na całym świecie – w cenach nie do pobicia.
Groupon wnosi także nową jakość w świat małych i średnich przedsiębiorstw, umożliwiając im dostęp do użytkowników i możliwość tworzenia indywidualnych kampanii marketingowych bez żadnych kosztów wstępnych. Dodatkowo Groupon negocjuje dla swoich klientów biznesowych zniżki od firm, pozwalające na obniżenie kosztów prowadzenia biznesu.
Jeśli chcesz się zapisać do codziennego biuletynu Groupon, wejdź na stronę www.groupon.pl, wpisz swój adres e-mail oraz wybierz z listy swoje miasto. Jeśli chcesz pobrać aplikację mobilną Groupon, wejdź na stronę www.groupon.pl/jak-dziala-groupon-mobile. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i chcesz rozpocząć współpracę z firmą, wejdź na stronę works.groupon.pl.
informacje o firmie
Informacja o Groupon
Groupon (NASDAQ: GRPN) to największa w Polsce platforma usług w internecie, która sprawia, że przestajemy planować a zaczynamy przeżywać. Przedsiębiorcy za pośrednictwem serwisu proponują przeróżne oferty (od romantycznej kolacji przy świecach, przez abonament telefoniczny, bilety do teatru czy skoki na bungee), zachęcając użytkowników do wyjścia z domu i spróbowania czegoś nowego lub odwiedzenia ulubionego miejsca w cenie jak dla stałego klienta. Dzięki globalnemu zasięgowi oraz tysiącom partnerów biznesowych, Groupon podpowiada najlepsze oferty na usługi, podróże, wydarzenia kulturalne i produkty na całym świecie – w cenach nie do pobicia.
Groupon wnosi także nową jakość w świat małych i średnich przedsiębiorstw, umożliwiając im dostęp do użytkowników i możliwość tworzenia indywidualnych kampanii marketingowych bez żadnych kosztów wstępnych. Dodatkowo Groupon negocjuje dla swoich klientów biznesowych zniżki od firm, pozwalające na obniżenie kosztów prowadzenia biznesu.
Jeśli chcesz się zapisać do codziennego biuletynu Groupon, wejdź na stronę www.groupon.pl, wpisz swój adres e-mail oraz wybierz z listy swoje miasto. Jeśli chcesz pobrać aplikację mobilną Groupon, wejdź na stronę www.groupon.pl/jak-dziala-groupon-mobile. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i chcesz rozpocząć współpracę z firmą, wejdź na stronę works.groupon.pl.