sprawy społeczne media/marketing/reklama
Fundacja PZU zwycięzcą konkursu PAP i MNiSW
Fundacja PZU zwyciężyła w tegorocznym konkursie „Popularyzator Nauki 2014” w kategorii Sponsor Popularyzacji. Tytuł ten otrzymują instytucje najbardziej aktywnie wspierające promocję nauki w Polsce. Nominację do nagrody zgłosił Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci, którego Fundacja PZU jest strategicznym partnerem.
Popularyzator Nauki to konkurs organizowany przez serwis Nauka w Polsce PAP we współpracy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Jest najstarszym i najbardziej prestiżowym konkursem w Polsce, w którym wyróżnienia otrzymują osoby i instytucje, które dzielą się wiedzą i odsłaniają tajemnice współczesnej nauki.
– Przyznana nagroda jest nie tylko wielkim wyróżnieniem, ale co najważniejsze potwierdza słuszność obranych kierunków działań. Biorąc natomiast pod uwagę obchodzony w grudniu jubileusz 10-lecia Fundacji PZU, jest też wyjątkowo cennym prezentem. Mogę zapewnić, że będziemy kontynuować realizację projektów z zakresu promocji edukacji i nauki w kolejnych latach – powiedział Rafał Grodzicki, członek zarządu PZU Życie SA.
Fundacja PZU co roku przekazuje kilka milionów złotych na realizację projektów z dziedziny edukacji i nauki. Wspiera programy stypendialne oraz projekty edukacyjne z różnych dziedzin. Współpracuje przy tym z organizacjami i instytucjami w całej Polsce. W 2014 roku Fundacja PZU była m.in. partnerem finałów 26. Konkursu Prac Młodych Naukowców Unii Europejskiej, które po raz pierwszy odbyły się w Polsce.
W 10. jubileuszowej edycji konkursu laureaci zostali wyłonieni w czterech podstawowych kategoriach: popularyzatorzy indywidualni (dr Robert Mysiałek i Michał „Pan Korek” Szydłowski), instytucje naukowe (Instytut Geofizyki PAN), instytucje pozanaukowe (Grupa Ekologiczna) oraz media (Piotr Cieśliński z Gazety Wyborczej). Wyróżnienie dodatkowe w kategorii Nauka w Internecie otrzymał portal Wszechnica.org.pl.