budownictwo/nieruchomości

Dulux ogłasza Miedziany Oranż wnętrzarskim Kolorem Roku 2015

03.12.2014 | Dulux

W dwunastej edycji albumu Colour Futures międzynarodowy zespół ekspertów ds. kolorystyki AkzoNobel, wybrał ciepły odcień "Miedzianego Oranżu" wiodącym we wnętrzarstwie odcieniem nadchodzącego roku.

Główną ideą tegorocznego albumu Colour Futures jest "Codzienność+, czyli odnajdywanie wspaniałości w normalności." Ta wspaniałość kryje się w nas samych, w naszych relacjach z innymi ludźmi, oraz w przedmiotach, którymi się na co dzień otaczamy. Dzięki swojej głębi i ogromnym pokładom ciepła, Kolor Roku 2015 pomaga nam tę wspaniałość odnaleźć. Nie dominuje we wnętrzu, lecz pozwala skupić się w nim na najważniejszych dla nas rzeczach. „Po latach królowania zimnych odcieni indygo i morskiej zieleni, które symbolizowały odkrywanie i uwalnianie potencjału, rok 2015 przynosi premię: dodanie wartości „plus” w naszej codzienności. Badając niedostatecznie wykorzystane przestrzenie, jak również nasze relacje – zarówno międzyludzkie, jak i z całym otoczeniem, wypracowujemy nowe, wyjątkowe spojrzenie na otaczający nas świat“, twierdzi Danuta Baprawska, Colour & Communication Manager, AkzoNobel Polska. „Kluczową ideą na rok 2015 jest odnajdywanie nowych i niebanalnych sposobów wprowadzania kolorów do naszego życia. Różne sposoby dekorowania ścian we wnętrzach staną się w nadchodzącym roku wymogiem. Wszystko po to, by stworzyć ciekawszy, cieplejszy i bardziej przyjazny klimat dla wszystkich.”

"Miedziany Oranż" symbolizujący ciepło i harmonię tworzy wyjątkowe przestrzenie w połączeniu z ciepłymi barwami neutralnymi (np. odcieniami drewna, naturalnej skóry), oraz z bielą, różami oraz innymi odcieniami pomarańczowymi. Dzięki dodatku szlachetnej miedzi, doskonale łączy się również z odcieniami metalicznymi.

Kolor Roku 2015 to nr C9.21.58 w systemie mieszalnikowym Dulux Colour Mixing System.  

Trendy kolorystyczne Dulux 2015

Wielka natura+mały człowiek

Natura reprezentuje wszystko to, co jest nieprzewidywalne i czego nie da się poskromić. Chcemy zmierzyć się z żywiołami i wprowadzić ich siłę do wnętrz. W palecie trendu widzimy więc piękne połączenia barw i materiałów spotykane w naturze, by tworzyć przestrzenie, które są ciepłe i pokrzepiające. Ta paleta kolorystyczna odzwierciedla spalone słońcem tereny pustyni w Arizonie – rozległej i przerażającej, a jednocześnie szokująco pięknej. Bogate ziemiste odcienie sepii, ochry, sieny i wypiekanej gliny tworzą paletę kolorów, które są naturalne i mocne – zupełnie jak środowisko, które stało się inspiracją do jej opracowania. W tym trendzie widać ciekawe połączenie stylu rustykalnego z industrialnym - nietuzinkowa  reinterpretacja  przestrzeni, w której kolory wzajemnie się przenikają i nachodzą na siebie.

Warstwy+warstwy

Ten trend pokazuje nam, że nasze życie staje się coraz bardziej wielowymiarowe, a kolejne głębie ujawniają się w miarę, jak analizujemy i badamy siebie samych i nasze otoczenie. Cyfrowy krajobraz nakłada kolejne warstwy na otaczający nas świat, nie tylko w rozumieniu przestrzeni, lecz także czasu. Trend ten przekłada się na subtelne wykorzystywanie skupisk kolorów, zamiast używania pojedynczego odcienia. Kluczem jest tu połączenie różnych kolorów, głównie w miękkich i pastelowych odcieniach, wzmocnionych Kolorem Roku 2015; a zastosowanie blaknących, nakładających się na siebie i nieprzezroczystych materiałów zwiększa wrażenie głębi.

+Niedostrzegane przestrzenie

Główny motyw tego trendu to przekonanie, że obecnie przestrzeń jest luksusem, w związku z czym uczymy się cenić i wykorzystywać wcześniej niedostrzegane lub zaniedbywane obszary naszego otoczenia. Ta paleta, stanowiąca bardzo wyrafinowaną kolekcję barw, wykorzystuje trzy bardzo różne kolory – niebieskoszary, khaki i neutralny róż, a do wyboru są po cztery odcienie każdego z nich plus biel. Można łączyć ze sobą różne natężenia tej samej barwy, aby uzyskać efekt cieniowania, lub różne odcienie o tym samym natężeniu, co pozwoli nam osiągnąć bardziej zróżnicowany, lecz harmonijny efekt.

On+ona

To motyw, który pokazuje nam, że narasta w nas tendencja do celebrowania tego, co najlepsze w każdej płci – liczą się zarówno różnice, jak i równość. Motyw ten pokazuje nam, że żyjemy wspólnie na jednej przestrzeni, i elementy męskie i żeńskie mogą wzajemnie się uzupełniać, tworząc wspaniale wnętrza w stylu vintage. Taki sposób postrzegania znajduje odzwierciedlenie w palecie kolorów, w której widzimy tradycyjne kobiece odcienie, takie jak śliwkowy, pudrowy róż i kremowy, połączone z męskim khaki, szarością łupka i głęboko morskim. Kolory te doskonale łączą się i uzupełniają, gdy używa się ich razem. Uzyskany w ten sposób efekt jest klasyczny, subtelny a jednocześnie bardzo stanowczy.   

Przyjacielska wymiana+

Ostatni motyw na rok 2015 wskazuje na jedną z najbardziej znaczących tendencji społecznych ostatnich lat, opartej na współpracy gospodarki przyjacielskiej wymiany. To wrażenie nowych połączeń i eklektycznego podejścia do tworzenia przestrzeni znajduje odzwierciedlenie w ciepłej palecie kolorów, które są często wykorzystywane w dość nieprzewidywalny sposób. Na przykład jagodowe róże i czerwienie dodają miękkości w połączeniu z limonkowym i pomarańczowym, ale mogą wzbogacić ochrę, głęboki brąz i ciepły szary.

Kolor Roku oraz palety trendów kolorystycznych 2015 można uzyskać wykorzystując wyłącznie system mieszalnikowy Dulux Colour Mixing System. Dzięki niemu można uzyskać ponad 10 tysięcy wyjątkowych barw i zastosować je nie tylko na ścianach, ale również na pozostałych elementach dekoracyjnych wykonanych z drewna lub stali, by stworzyć piękne wnętrza  na nowo.

informacje o firmie

Dlaczego właśnie AkzoNobel określa trendy kolorystyczne?

Misją AkzoNobel, największego producenta farb na świecie, jest dodawanie kolorów do życia ludzi. Dzięki globalnemu centrum badawczemu AkzoNobel Aesthetic Center, jest w stanie przetwarzać i analizować informacje, aby pomóc konsumentom na całym świecie wybrać  odpowiednie kolory do swoich wnętrz. Konsultanci AkzoNobel Aesthetic Center na bieżącą zbierają, analizują i przetwarzają dane dotyczące zjawisk społeczno-gospodarczych, modowych, artystycznych i designerskich. Wraz z grupą uznanych, niezależnych ekspertów z dziedziny designu i kolorystyki nowo powstające ogólnoświatowe tendencje są przekładane na Kolor Roku oraz palety kolorystyczne na dany rok.

informacje o firmie

Dlaczego właśnie AkzoNobel określa trendy kolorystyczne?

Misją AkzoNobel, największego producenta farb na świecie, jest dodawanie kolorów do życia ludzi. Dzięki globalnemu centrum badawczemu AkzoNobel Aesthetic Center, jest w stanie przetwarzać i analizować informacje, aby pomóc konsumentom na całym świecie wybrać  odpowiednie kolory do swoich wnętrz. Konsultanci AkzoNobel Aesthetic Center na bieżącą zbierają, analizują i przetwarzają dane dotyczące zjawisk społeczno-gospodarczych, modowych, artystycznych i designerskich. Wraz z grupą uznanych, niezależnych ekspertów z dziedziny designu i kolorystyki nowo powstające ogólnoświatowe tendencje są przekładane na Kolor Roku oraz palety kolorystyczne na dany rok.