Nawigacja Mio zapewnia prawdziwą oszczędność
Wciąż uczymy się, że kupując różne sprzęty trzeba patrzeć na całkowity realny koszt ich użytkowania. Warto sprawdzić, które urządzenia mają usługi bezterminowe, a które funkcje są dodatkowo płatne. Analiza kosztów może czasem doprowadzić do zaskakujących konkluzji. Przykładowo nawigacja może bardziej się opłacić, niż tego typu aplikacja wgrana na telefon komórkowy.
Poznajcie pięć powodów, dla których zakup nawigacji może bardziej się opłacać, niż aplikacja z nawigacją na telefonie komórkowym.
1. Transmisja danych
Nawigacje kupowane w sklepach jako samodzielne urządzenia mają mapy wgrane do pamięci. Nie wymagają one transmisji danych i pobierania informacji z Internetu.
„Mapy wgrane do pamięci nawigacji Mio to wymierna oszczędność i ułatwienie dla użytkowników” – komentuje Marcin Gutkiewicz, CEE Marketing Manager MiTAC Europe. – „Wszystkie potrzebne dane są dostępne od ręki, bez konieczności pobierania ich w trakcie podróży. W przypadku smartfonów, operatorzy sieci komórkowych rzadko dają dostęp do Internetu bez limitu danych, więc najczęściej nawigacja w telefonie to zużywanie tego właśnie limitu. Jeżeli ktoś często jeździ i korzysta z nawigacji w telefonie, może bardzo szybko pozbawić się dostępu do sieci. A w konsekwencji zatem i do map w nawigacji” – dodaje.
Transmisja danych w aplikacjach nawigacyjnych na telefony komórkowe służy także np. do pobierania informacji o korkach. Korzystanie z takiej usługi dodatkowo obciąża konto użytkownika ilością pobranych megabajtów danych. Natomiast w nawigacjach Mio, gdzie informacje o korkach udostępniane są za pośrednictwem fal radiowych, taka usługa przebiega bez konieczności ściągania dodatkowych danych z Internetu.
Po wyczerpaniu „abonamentowego” pakietu danych można często dalej korzystać z Internetu w telefonie za dodatkową opłatą. To z kolei są następne, dodatkowe koszty takiego rozwiązania. Są jeszcze większe w przypadku wyjazdów zagranicznych, ponieważ transmisja danych w roamingu w ramach abonamentu występuje rzadko, a poza pakietem jest znacznie droższa niż w Polsce. Brak dostępu do Internetu lub brak zasięgu sieci w telefonie oznacza brak możliwości nawigowania, na co nie są narażone urządzenia dedykowane.
2. Czas pracy baterii
Nawigacja zewnętrzna jest zaprojektowana w taki sposób, aby działała maksymalnie długo bez podłączenia do zewnętrznego źródła zasilania. Mimo, że telefony mają znacznie większy możliwy czas „czuwania”, to podczas aktywnej pracy i działaniu kilku aplikacji skraca się on drastycznie. Włączając już dwie popularne wśród kierowców aplikacje można wyczerpać baterię telefonu prawie w jedną godzinę.
Nawigacje samodzielne mają natomiast tak przygotowane baterie, by te wytrzymywały maksymalne natężenie i pracę urządzenia przez przynajmniej dwie godziny. Konkretne przeznaczenie takiego urządzenia pomaga oszacować jego zapotrzebowanie i zużycie energii, a więc zamontować w nim odpowiednią baterię. W telefonach wachlarz aplikacji i ich zapotrzebowanie na energię jest tak różne, że tego typu estymacja staje się bardzo trudna.
Jeżeli wyczerpiemy już oba urządzenia, to konsekwencje wciąż będą różne. Rozładowanie telefonu komórkowego to wykluczenie możliwości szybkiego kontaktu, czy też wezwania pomocy. Rozładowanie GPS-a to oznacza tylko pozbawienie możliwości nawigacji.
3. Rozmowy telefoniczne i nawigacja
„Korzystanie z zewnętrznej nawigacji nie wyklucza odebrania połączenia przychodzącego w bezpieczny sposób.” – mówi dalej Marcin Gutkiewicz. – „Urządzenia Mio można sparować z telefonem za pośrednictwem Bluetooth i używać ich jako zestawu głośnomówiącego. W takim przypadku nie trzeba się obawiać, że jeżeli ktoś do nas zadzwoni, zablokuje nam możliwość korzystania ze wskazówek GPS-a” – kończy.
W przypadku smartfonów z uruchomionymi aplikacjami nawigacyjnymi połączenie przychodzące oznacza w najlepszym przypadku wstrzymanie nawigacji, a w najgorszym jej przerwanie i wyłączenie. Nawet przy korzystaniu ze słuchawek i innych zestawów ekran telefonu przechodzi w tryb rozmowy i informacje GPS nie są wyświetlane. Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, kiedy może to zaważyć na punktualnym dotarciu na miejsce.
4. Realny koszt zakupu urządzenia
Przeanalizujmy także koszt korzystania z nawigacji na obu rodzajach urządzeń. W przypadku telefonów komórkowych aplikacje mogą kosztować już przy ich pobieraniu, choć częściej spotykane są sytuacje wbudowanych abonamentów do wykupienia, np. na aktualizacje map, na dodatkowe funkcjonalności i usługi.
W urządzeniach dedykowanych większość, usług jest dostępna od momentu wyjęcia urządzenia z pudełka. Przykładowo w nawigacjach Mio Spirit wraz z bezterminową aktualizacją map, pobieranie nowych danych mapowych jest darmowe przez cały okres użytkowania urządzenia, a same aktualizacje są wydawane do czterech razy w ciągu roku. W wyższych modelach można też znaleźć bezterminową aktualizację bazy fotoradarów, a wszystkie urządzenia oznaczone znaczkiem usługi TMC mają dostępne informacje o korkach i innych zdarzeniach drogowych bez żadnych dodatkowych opłat dodatkowych po nabyciu urządzenia.
5. Urządzenie (nie) na wyłączność
Ostatnią przewagą klasycznej nawigacji nad smartfonem jest… Możliwość jej pożyczenia. Nie zawsze my prowadzimy, czasem samochód prowadzi żona, dziecko, rodzice, czy też ktoś znajomy i potrzebne są wskazówki nawigacji. Jeżeli jedziemy z tą osobą, to oczywiście możemy skorzystać z nawigacji we własnym urządzeniu, ale nie zawsze jest taka możliwość. Kiedy sytuacja wymagałaby pożyczenia własnego sprzętu, np. na podróż w góry dla naszych bliskich, wtedy tylko posiadanie dedykowanej nawigacji pozwala na pomoc bliskim.
Podsumowując, zawsze znajdą się fani jednego i drugiego rozwiązania. Kupując wybrane urządzenie warto jednak pamiętać, jakie są wady i zalety każdego rozwiązania, a także, które bardziej się opłaca, przy naszym stylu użytkowania.
informacje o firmie
MiTAC International Corporation — informacje
MiTAC International Corp. zostało założone w 1982 roku i rozpoczęło swoją działalność w Hsinchu Science Park (HCSP), na Tajwanie. Od tej pory MiTAC rozwinęło się w międzynarodową organizację, która oferuje usługi z następujących dziedzin: produkcjia systemów elektronicznych (ESM), zintegrowane zarządzanie rozwojem i produkcją (JDM), produkcja sprzętu dla firm zewnętrznych (ODM) oraz produkcja urządzeń dla marek własnych (OEM i OPM). MiTAC posiada także takie globalne marki jak Mio, Magellan, Navman oraz TYAN, zajmuje się również dystrybucją urządzeń GPS oraz serwerów, na całym świecie. Firma tworzy też rozwiązania i produkty dla technologii „chmury”. Przedstawicielstwa MiTAC znajdują się na całym świecie, a firma zatrudnia obecnie 9 000 pracowników w skali globalnej. Bogate doświadczenie MiTAC umożliwia dostarczanie produktów i usług dopasowanych dokładnie do potrzeb jej klientów.
Więcej informacji na temat firmy i jej produktów znajduje się pod adresem www.mio.com/pl
informacje o firmie
MiTAC International Corporation — informacje
MiTAC International Corp. zostało założone w 1982 roku i rozpoczęło swoją działalność w Hsinchu Science Park (HCSP), na Tajwanie. Od tej pory MiTAC rozwinęło się w międzynarodową organizację, która oferuje usługi z następujących dziedzin: produkcjia systemów elektronicznych (ESM), zintegrowane zarządzanie rozwojem i produkcją (JDM), produkcja sprzętu dla firm zewnętrznych (ODM) oraz produkcja urządzeń dla marek własnych (OEM i OPM). MiTAC posiada także takie globalne marki jak Mio, Magellan, Navman oraz TYAN, zajmuje się również dystrybucją urządzeń GPS oraz serwerów, na całym świecie. Firma tworzy też rozwiązania i produkty dla technologii „chmury”. Przedstawicielstwa MiTAC znajdują się na całym świecie, a firma zatrudnia obecnie 9 000 pracowników w skali globalnej. Bogate doświadczenie MiTAC umożliwia dostarczanie produktów i usług dopasowanych dokładnie do potrzeb jej klientów.
Więcej informacji na temat firmy i jej produktów znajduje się pod adresem www.mio.com/pl