Bank Pocztowy poprawia wyniki finansowe i poprawia rentowność po ukończeniu wszystkich działań w Planie Naprawy. Jednocześnie podejmuje nowe działanie dotyczące adekwatności kapitałowej, tj. dokapitalizowania Banku.
Zarząd Banku Pocztowego podjął decyzję o zakończeniu realizacji w ramach Planu Naprawy Banku Pocztowego S.A., działań służących przywróceniu stabilności finansowej i poprawy rentowności. Wdrażane przez Bank działania wraz ze zmianami sytuacji makroekonomicznej, przyniosły wyraźne efekty w szybszym niż wcześniej zakładano czasie. Według wstępnych nieaudytowanych danych, zysk netto Banku po trzech miesiącach 2022 roku wyniósł 26,6 mln zł, wobec 7,3 mln zł zysku netto uzyskanym w analogicznym okresie roku poprzedniego oraz 31,0 mln zł zrealizowanym w całym 2021 roku. Zarząd Banku podjął jednocześnie decyzję o uruchomieniu działania w ramach Planu Naprawy z zakresu adekwatności kapitałowej, tj. dokapitalizowania Banku, co pozwoli na mitygację ryzyk dotyczących spadku wskaźników adekwatności kapitałowej poniżej wymogów regulacyjnych oraz rozwój Banku.
13.04.2022 |
Bank Pocztowy SA